2320
Sök

Hur j-vla långt får lapplisorna gå? (Nu får det fan va nog)

Adrenalin Junkie
113 Inlägg
7 september 2008
det här e ju förjävligt, detta visar vilket jävla samhälle vi lever i ! fyfan..
det enda rätta blir väl tillslut att man får ta med sig reg. plåtarna när man parkerar så inte lapplisorna har nåt reg nummer att lägga boten på !!

831 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
Jag ringde snuten men det satt någon jävla receptionist som inte var polis. Men hon sa att jag skulle prata med Parkia först så jag får väl göra det imorgon först.

Jävla SVIIIN PARKIA!

Losgard skrev:
CrilleD skrev:
Du ringde alltså till polisen också? Kanske borde jag göra det också? Att ringa till Parkias kundservice eller va fan det är känns ju helt värdelöst! Det enda möjliga är hyresvärden som får fixa med det där om jag ska gå fri känns det som.

Losgard skrev:
Hade ett liknande scenario. Biljettautomatern var trasig, ringde till bolaget som tog mitt reg.nr.
Morgonen efteråt så sitter där likt fan en bot på rutan.
Gick till polisen som ringde upp p-bolaget och boten revs, ibland funkar det bra. Ibland inte.

Men som någon annan skrev, upp med din bild!

Jag gick dit, så mycket enklare att än att sitta och lalla i telefonköer på linjer som är öppna tex 09.00-09.30.
Får lapplisor bota bilar som står överallt?

Jag har för mig att dom måste ha tillstånd för själva parkeringen för att få bötfälla en bil där.
Kolla med din kompis hyresvärd om han har givit dom något tillstånd.
Är inte helt säker på detta, men har för mig att det är så!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 september 2008
I telefon händer inte mycket, gå in o snacka me polisen mellan 4 ögon det är mycket effektivare.

German Engineering
9 083 Inlägg
8 september 2008
Tråkigt att det händer sånt, men ge inte upp. Stå på dig

//Sam

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

DKW
197 Inlägg
8 september 2008
CrilleD skrev:
Var hos en kompis ikväll och till sin bostad har han tre stycken besöksparkeringar som kräver p-tillstånd. Jag parkerade som jag alltid gjort med mitt tillstånd väl synligt i rutan och gick där ifrån, klockan var då 21:00. På dessa tre parkeringar är det 48 timmar man får stå med p-tillstånd.

Hur som helst, när jag kommer ut kl 00:30 så ser jag en lapp på rutan och tänker "inte fan kan det väl vara en p-bot? Det måste vara någon reklam av något slag?". Nej tro det eller ej, det är en botjävel. Jag har blivit lappad trots att bilen står där enligt alla regler och normer.

På boten stod det "P-tillstånd saknas". Och kryssrutan "Foto taget" var ikryssat. Det fotot skulle jag bra gärna vilja se. Jag fotade förövrigt själv min ruta med boten och p-tillståndet och höll på ett bra tag där innan jag ringde till dess PARKIAS jour. Givetvis kunde inte denna jouren ha hand om sånna här fall utan man fick ringa mån-fre med invändningar. Man kunde bara ange felparkerade bilar, vilket jag också gjorde ihopp om att någon jävla lapplisa skulle dyka upp på den parkeringen jag stod igen. Jag ringde och sa att det stod en bil på diagonalen över två parkeringar.

"-Jaha ja nej så ska det inte vara, vi skickar ut en bil". Sagt och gjort en bil var där inom 15 min. Kanon tänkte jag, nu kan jag fråga hur i ... dom kunnat sätta en bot på min bil trots att den står där helt "lagligt". En gubbe, jävligt tappad/mongo kliver ur halvt ur bilen och jag går fram bakom husknuten och frågar om det är han som lappat min bil. "Nej det är inte jag" säger han och ser livrädd och står frusen som en isbit. Han hoppar in i bilen då jag går emot honom han låser bilen, startar och bränner iväg. Jag kan förstå att han blir rädd då platsen jag är på inte kanske är den trevligaste i staden.

Hur som helst på måndag ska jag ringa till dom där jävla rikspuckona och gå dit till dom personligen. Just nu är jag så jävla förbannad och grymt irriterad. Polarn ska ringa till sin hyresvärd och höra efter hur jag kunde bli bötfälld trots att jag hade p-tillståndet. Och observera det var mycket väl synligt i rutan!

Hur jävla långt får dom här puckona gå? Nu lappar dom inte bara felparkerade bilar, utan även bilar som står enligt gällande regler. I värsta fall kommer jag dra det här till domstol, finns inte en chans i världen att jag har gjort något fel här. Vägrar bli urmjölkad på pengar av dessa jävla parkeringsbolag som bötfäller för att få mer provision i sin plånbok.

Parkeringsbolaget PARKIA i Uppsala kan dra åt fanders. Sen undrar jag vad det är för människor som jobbar där. Det verkar vara ett så IQ-befriat folk utan dess like! Vilket jävla skämt. Jag vet att man inte ska propagera för våld men nog fan rinner bägaren över och tanken slår en ju inte bara en eller två gånger! mad

Jag återkommer i ämnet.

EDIT: Kan man kräva ersättning för all tid och kostnader för mobilsamtal man lägger ut på sånt här jävla skit?

Förjävligt, hände nästan samma sak för mig för några månder sedan.
Jag bor i ett område där besöksparkeringarna kräver p-tillstånd, som samtliga lägenheter har fått. I alla fall, en dag kom morsan och hälsade på.
Jag sprang då ut och lade en "p-lapp" i hörnet på rutan, så den var väl synlig. Klockan vid detta tillfälle var då ca 20.30, när morsan sedan skall åka vid 21.15 så vad ligger inte där?
Jo mycket riktigt, en p-bot. Orsaker var även här "P-tillstånd ej synligt" och vi stod och fundera hur detta kunde komma sig då p-tillståndet låg mycket väl synligt.

Problemet i vårat fall var imma, som p-vakten inte tyckte att han/hon borde tagit bort från rutan för att se p-tillståndet. Imman var alltså på utsidan, ej på insidan så det var inga problem att ta bort för att se tillståndet.

Efter många konversationer med securitas chef om detta ärende och tack vare styrelsen för bostadsrättsföreningen så fick jag min bot riven.
Securitas chef, sa för övrigt att "Vi friar hellre folk än bötfäller", right.. därför han påstod att hans vakter aldrig gjorde något fel och talade emot sig själv.

Så för mig löste det sig, men det är det ända tips jag har att komma med. Blanda in så många parter du bara kan, tex vicevärd/hyresvärd.

351 Inlägg
8 september 2008
Tur man bor på landet där de är gratis parkeringar, vet inte hur jag hade reagerat på felaktiga parkeringsboter.

Våga Köra Sänkt

Hemlig Agent
1 115 Inlägg
8 september 2008
torpis skrev:
upp med bilden...

Vill också se den

Diktator
968 Inlägg
8 september 2008
740tjejen skrev:
Tur man bor på landet där de är gratis parkeringar, vet inte hur jag hade reagerat på felaktiga parkeringsboter.

krävs inte ens att man bor på landet för fria parkeringar... krävs bara att man har en bostadvärd och en komun som litar på sina invånare och invånare som respekterar normer och lagar...

om ämnet så är det ju helt sjukt att dom får bedriva sin verksamhet på det sättet, hade gjort precis som du och gjort så mycket väsen som möjligt för att förstöra deras redan dåliga rykte mer, kosta vad det kostar, ingen ska lappa bilar för att dra in pengar till sin plånka

Försöker iaf
1 998 Inlägg
8 september 2008
Får lapplisor mer lön ju mer de bötfäller eller är de enbart dumma i huvudet yikes
Och imma på rutan har de inte tillräckligt med iq för att fatta att de kanske går att ta bort. Om de skulle va is på utan då. Sätter dom boten då också.

Fy fan säger ja. Tur att ingen polis eller någon bryr sig om sånt här i säffle.

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

831 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Nu har jag ringt till dom och dom är svin. P-tillståndet jag hade gällde inte där sa dom. Det kommer ju från hyresvärden för fasen!! Nu ska vi ringa och klaga på hyresvärden.

Jag frågade hur fan dom orkar hålla på och att dom är puckon då avslutade han med "ta dig i dalen" och la på. Fan va jag blir trött på sånt här.
Senast redigerat av CrilleD (8 september 2008)

Diktator
968 Inlägg
8 september 2008
CrilleD skrev:
Nu har jag ringt till dom och dom är svin. P-tillståndet jag hade gällde inte där sa dom. Det kommer ju från hyresvärden för fasen!! Nu ska vi ringa och klaga på hyresvärden.

Jag frågade hur fan dom orkar hålla på och att dom är puckon då avslutade han med "ta dig i dalen" och la på. Fan va jag blir trött på sånt här.

dom jobbar väl på uppdrag av hyresvärden? då borde ju han ha makt att få den riven... snacka om riktigt seriös firma du har att göra med...hmm

881 Inlägg
8 september 2008
CrilleD skrev:

Men väx upp och uppför dig som folk.

För det första så ska du beté dig som folk när du ringer ang. någonting, även om dig upprör dig så ska du verka trevlig i telefonen, det kommer du längst på.

Det du gjorde var att du gick till personangrepp, vilket du inte ska göra över huvud taget.

Ang. de där 350:- som du fick pga att du stod på besöksparkering som kräver P-tillstånd, med P-tillstånd synligt i rutan, det var surt ja, men med tanke på hur du uppför dig börjar jag bara tycka att du mer och mer börjar förtjäna den där bötern.

Sir
201 Inlägg
8 september 2008
Jag märkte att efter fått tre botar med exackt samma förklaring på samma parkering här i Uddevalla (utanför pingvin) att många finare bilar hade blivit botade även när dom hade en okej lapp i rutan..   Så kör du en fin bil är risken nog större att du får en bot även med ok lapp i rytan..  Detta var några årsedan nu och har aldrig parkerat där mer så vet inte hur det är nu men..
Senast redigerat av Palander (8 september 2008)

Audi Power ..
Audi A4 T 370hk.+

Racer
233 Inlägg
8 september 2008
PlumCrazy skrev:
CrilleD skrev:

För det första så ska du beté dig som folk när du ringer ang. någonting, även om dig upprör dig så ska du verka trevlig i telefonen, det kommer du längst på.

Det du gjorde var att du gick till personangrepp, vilket du inte ska göra över huvud taget.

Ang. de där 350:- som du fick pga att du stod på besöksparkering som kräver P-tillstånd, med P-tillstånd synligt i rutan, det var surt ja, men med tanke på hur du uppför dig börjar jag bara tycka att du mer och mer börjar förtjäna den där bötern.

Haha.. ja vad säger man... Jag tycker han gör helt rätt i det han gör... man skall inte vara snäll då kommer man inte långt här i världen... men man får inte göra vad som hällst men upprörd de blir man ju när man själv inte bemött på ett bra sätt själv... hatar företag osv som inte kan stå upp för sig!!!

2 283 Inlägg
8 september 2008
PlumCrazy skrev:
CrilleD skrev:

Det kvittar i princip nästan hur han uppför sig för att representerar man ett företag (Som antagligen jobbar åt kommunen dessutom?) bör man inte svara tillbaka så, det är pinsamt för företaget.

R.I.P. Michael Jackson!

2 283 Inlägg
8 september 2008
De verkar hyfsat pantade om denna version stämmer vill säga...

http://www.independentliving.org/ho/dis … 04-18.html

R.I.P. Michael Jackson!

881 Inlägg
8 september 2008
flash_turbo skrev:
PlumCrazy skrev:
CrilleD skrev:

Haha.. ja vad säger man... Jag tycker han gör helt rätt i det han gör... man skall inte vara snäll då kommer man inte långt här i världen... men man får inte göra vad som hällst men upprörd de blir man ju när man själv inte bemött på ett bra sätt själv... hatar företag osv som inte kan stå upp för sig!!!

Joho då, jag tycker han ska stå på sig jag med och inte ge sig, men jag menade bara på att personangrepp och påhopp håller inte. tongue

4 001 Inlägg
8 september 2008
EDIT: Kan man kräva ersättning för all tid och kostnader för mobilsamtal man lägger ut på sånt här jävla skit?

jepp, det kan du göra, du har rätt att kräva ersättning för telefonsamtal förlorad arbetsinkomst osv. om dom erkänner att dom gjort fel eller att dom blir dömda att ha gjort fel, bokför allting noga och sedan är det bara att rada upp kostnaderna du haft så kommer ni nog överens.

Sen är det viktigt att du håller dig till sakfrågan och inte håller på med personangrepp, det är inte lätt att hålla sig kall men när man gör det så förlorar oftast motparten humöret och då kan man komma hur långt som helst.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

831 Inlägg
8 september 2008
Trådstartare
Jag vet inte vad du brukar göra men jag brukar i alla fall inte slicka arsle på folk som beter sig som svin mot mig.

Nej jag borde inte ha sagt puckon "över huvud taget"

PlumCrazy skrev:
CrilleD skrev:

Inläggskritiker
990 Inlägg
8 september 2008
Bästa är att ha avtagbara skyltar, lägga i bilen så kan dom stå o klia sig i huvudet bäst dom vill när dom ska lappa

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

Sök