9070
Sök

hjulbultar av!!! 940 turbo

183 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
En polare skulle byta bromsar på sin 940 turbo med 17" dtm inhandlade någon månad sedan. När han skulle skruva av hjulmuttrarna så bara nöp de fast gick jättetrögt och man kände att de kommer gå av men vad skulle vi göra, och mycke riktigt gick bultarna av till slut. Vad beror detta på? kan bara tänka mig att han dragit de för hårt när man montera, kan de va nått annat?

Whitetrash
589 Inlägg
7 september 2008
Skulle kunna vara så att aluminiumet nypit fast i hjulbultarna och sugit fast dom - långsökt men möjligt.

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
7 september 2008
förmodligen har de suttit för hårt skulle jag tro vet inte om de här stämmer men jag har för mig volvos orginal bultar ska bara passa ordentligt på volvo orginal fälgarna
/ volvo fälgar  mina alu fälgar e inte volvo fälgar och där e de pp gränsen att 90% av dom börjar bli runda

1 050 Inlägg
7 september 2008
David_FT skrev:
En polare skulle byta bromsar på sin 940 turbo med 17" dtm inhandlade någon månad sedan. När han skulle skruva av hjulmuttrarna så bara nöp de fast gick jättetrögt och man kände att de kommer gå av men vad skulle vi göra, och mycke riktigt gick bultarna av till slut. Vad beror detta på? kan bara tänka mig att han dragit de för hårt när man montera, kan de va nått annat?

Att bultarna gått av beror helt uteslutande på att de är tillverkade i Kina. (Den berömda Kinakvaliten)
Jag fick själv med Kinabultar när jag köpte ACE fälgar från Gummihuset. Dessa nya bultar var sönerrostade i gängorna efter endast tre månader. fick knappt bort dem från navet. big_smile
Bytte omg ut dem mot originalbultar.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.

Trafikledare
563 Inlägg
7 september 2008
E-30 skrev:
David_FT skrev:

Att bultarna gått av beror helt uteslutande på att de är tillverkade i Kina. (Den berömda Kinakvaliten)
Jag fick själv med Kinabultar när jag köpte ACE fälgar från Gummihuset. Dessa nya bultar var sönerrostade i gängorna efter endast tre månader. fick knappt bort dem från navet. big_smile
Bytte omg ut dem mot originalbultar.

Så fel man kan ha, stämmer säkert i ditt fall, men en Volvo 940 har muttrar.
Alltså bultarna sitter i navet....
Jag tror att hjulet kanske har suttit lite löst nångång, äter rätt bra på bultarna.

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

455 Inlägg
7 september 2008
lånar tråden lite! är det samma hjul muttrar på 240 glt 84 och 740 gl 87 ? för jag saknade muttrar på 240 men jag brydde mig inte så mycket för jag hade en uppsätning muttrar från min gammla 740 men dom passar fan inte!!! någon som har info om detta!

>syns man inte finns man inte<

183 Inlägg
7 september 2008
Trådstartare
corollaistheshit skrev:
lånar tråden lite! är det samma hjul muttrar på 240 glt 84 och 740 gl 87 ? för jag saknade muttrar på 240 men jag brydde mig inte så mycket för jag hade en uppsätning muttrar från min gammla 740 men dom passar fan inte!!! någon som har info om detta!

Det är olika gängor på 240 o 740.

455 Inlägg
7 september 2008
David_FT skrev:
corollaistheshit skrev:

Det är olika gängor på 240 o 740.

det är det ja! haha! men fan vad förvånad jag blev!!!!!! tackar för lånet av tråden!

>syns man inte finns man inte<

561 Inlägg
7 september 2008
Har det suttit spacers på den? Dom går av jättelätt om man har typ biltema spacers på utan navstyrning

Sök