7 september 2008
Trådstartare
Tjena.
Har varit och hämtat en bil på firma i fredags, pratade med säljaren och han sa att den var i perfekt skick och besiktad utan problem.
55 mil enkel resa med tåg och väl framme så står bilen och väntar, ser bra ut utifrån.
Sätter mig i bilen och ser att varningslampa lyser och airbag lampa lyser. Säljaren säger att att man behöver återställa den, sen är det pixelfel på displayen.
Sedan komemr det fram att den hade en anm. på besiktningen, en gummiupphängning till avgas var inte bra, åtgärdat säger han men man behöver inte göra ett återbesök.
Jag ifrågasätter han om att den var i perfekt skick och säger åt han att han får sänka priset, vi kommer överens om att sänka en del för färddatorn. Orkade inte dividera mer elr. försöka hitta ett tåg hem, detta var sent.
På kvittot skriver han att bilen gått 19.000mil men besiktingen dagarna före står det 19.310 mil och bilen står på det.
Annonsen stod det 19.000 mil. Stod t.om. att det skulle vara regnsensor på bilen vilket jag vet att inte är.
Sen på hans firmassida står det att han alltid lämnar bil genomgången och rekondad!
Har hittat massvis fläckar och skavanker som borde försvunnit i rekond såsom godis, papper, plast, hårsnodd under baksätet. + massa klet på sätet bak.
Det borde man väl kunna kräva ersättning på ?
På kvittot skrev han säljes med "är bäg lapa lyser", visst borde inte det gälla när han inte stavat rätt? juridiskt sätt alltså.
Ska in med bilen på m-test i veckan, känns som det kommer dyka upp saker då. Kan jag på något sätt kräva ersättning ifall det kommer fram fel som var när han sålde den?
För jag kan inte förstå hur bilen gick igenom besiktingen med dom bromsskivor som sitter på + att airbag lampan lyser, menar att det kan inte bara ha kommit sådär!
Tacksam för svar från någon som vet mer.. Elr. vart man kan vända sig om detta..
Mvh, Toker.
ps. Detta gäller Saab 9-5 som jag har under mitt garage ds.
Senast redigerat av Supratok (7 september 2008)
Toker Jr 081102