9 september 2008
Trådstartare
tjena har 2st mds 1090p som ja köpte av en kompis men har ett problem, basarna låter konstigt ibland, tex när man sätter basar åt "rätt håll" i lådan alltså med konen utåt. däremot så försvinner dom konsiga "skrap" ljuden om man sätter basarna så dom spelar inåt i lådan, altså med magneten utåt, då låter de riktigt bra faktiskt. man kan även höra att om man håller i basana och spelar musik samtidigt så forsvinner ljudet ibland beroende på i vilken vinkel man håller basarna. någon somvet vad de kan va för fel? och någon som har ågon info om högtalarna? vet endast att effekten är 500w och imendansen är 4ohm, men vet inte om de e rms eller maxwatt. tacksam för svar:)