Svart huv på vit/röd/blå/grå/grön bil

camaro67 Meister
9 september 2008 · 6 763 Inlägg

markholm skrev:
Kul! Men det är så att förr lackades huvarna matt svarta på vissa typer av bilar, för att man inte skulle få blänk av dem. Jag har dock aldrig lyckats bli bländad av huven. Men tycker det ser rätt tufft ut, på rätt bil. wink Tycker inte det är "styling", det är racing!

Precis. Opel hade två riktigt breda mattsvarta stripes på rallykadetterna av just den anledningen. Och de är väll därifrån de kommer

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Macki_ Volkswagens Of Sweden på Facebook
9 september 2008 · 3 519 Inlägg

Min golf har ju en matt svart huv. Men den var lackad så när jag köpte den. Funderar på en omlack av hela bilen tills i vår. Då ska det inte finnas nån mattsvart huv iaf wink

Min Facebookgrupp: Volkswagens Of Sweden
Min köp/sälj grupp: VAG- Marknaden
lapin_kulta Maskinmontör
9 september 2008 · 139 Inlägg

http://www.garaget.org/?car=101179 matt svart huv tak och baklucka  var så när jag köpte den.... det är bruksbilen

Rwd 4 Fun :D
MrGalant
10 september 2008 · 118 Inlägg

Jag tycker det är många bilar som passar i svart huv. Själv har jag röd bil och kolfiberhuv tycker det är dööö läckert smile

ErskPersk Svindåre
10 september 2008 · 1 433 Inlägg

det kommer ifrån racingen, så att solen inte ska speglas i huven och blända föraren. jag tycker det passar på min bil iallafall wink

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!
kalleman00
10 september 2008 · 140 Inlägg

MrGalant skrev:
Jag tycker det är många bilar som passar i svart huv. Själv har jag röd bil och kolfiberhuv tycker det är dööö läckert smile

Hehe, jo, men du har satt Lexus-ljus och en fet jävla evovinge på din bil också. På en bil me 140 hästar. Jooo, men det e ju sååå coolt. Verkligen...sad

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
MrGalant
10 september 2008 · 118 Inlägg

kalleman00 skrev:

MrGalant skrev:
Jag tycker det är många bilar som passar i svart huv. Själv har jag röd bil och kolfiberhuv tycker det är dööö läckert smile

Hehe, jo, men du har satt Lexus-ljus och en fet jävla evovinge på din bil också. På en bil me 140 hästar. Jooo, men det e ju sååå coolt. Verkligen...sad

Jag tycker det är coolt kanske!! bryr mig inte om HK bara jag kommer fram vilket jag gör.

Din bil är ju inte speciellt cool, en av dem fulare faktiskt. lol

Senast redigerat av MrGalant (10 september 2008)

kalleman00
21 oktober 2008 · 140 Inlägg

MrGalant skrev:

kalleman00 skrev:

MrGalant skrev:
Jag tycker det är många bilar som passar i svart huv. Själv har jag röd bil och kolfiberhuv tycker det är dööö läckert smile

Hehe, jo, men du har satt Lexus-ljus och en fet jävla evovinge på din bil också. På en bil me 140 hästar. Jooo, men det e ju sååå coolt. Verkligen...sad

Jag tycker det är coolt kanske!! bryr mig inte om HK bara jag kommer fram vilket jag gör.

Din bil är ju inte speciellt cool, en av dem fulare faktiskt. lol

Fast skillnaden på dig o mig e att båda har en standardbil, men jag e den enda av oss som accepterar det. Jag försöker inte få den till något som den inte e. big_smile

Senast redigerat av kalleman00 (21 oktober 2008)

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?
discokapten Kapten på disco!
21 oktober 2008 · 1 729 Inlägg

Men idioter, det var väl inte det tråden handlade om!? ta det via pm istället för att grina som dom småpojkar ni är

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
mektrollet Reparatör
21 oktober 2008 · 630 Inlägg

x86 skrev:
Har på sistone lagt märke till ganska många bilar med svarta huvar, trots att bilen i övrigt är i annan färg.

Den första tanken som dyker upp i mitt huvud är att det är någon som fått ett rådjur på huven, och köpt en begagnad på skroten men inte orkat/haft tid/råd att lacka den i rätt färg, men när bilen i övrigt ser välskött ut börjar man undra.

Är det bara en slump, eller har detta kommit att bli någon slags styling som jag inte begriper mig på? Är det meningen att det ska likna kolfiber, eller vad?

dom e ju med i klubben blackhoodracing så klart . E ju gör fränt å ha som di gamla rallybilarna  . hehe

MrGalant
22 oktober 2008 · 118 Inlägg

kalleman00 skrev:

MrGalant skrev:

kalleman00 skrev:
Hehe, jo, men du har satt Lexus-ljus och en fet jävla evovinge på din bil också. På en bil me 140 hästar. Jooo, men det e ju sååå coolt. Verkligen...sad

Jag tycker det är coolt kanske!! bryr mig inte om HK bara jag kommer fram vilket jag gör.

Din bil är ju inte speciellt cool, en av dem fulare faktiskt. lol

Fast skillnaden på dig o mig e att båda har en standardbil, men jag e den enda av oss som accepterar det. Jag försöker inte få den till något som den inte e. big_smile

Gillar du det inte behöver du inte titta på det.. Ganska enkelt.

discokapten skrev:
Men idioter, det var väl inte det tråden handlade om!? ta det via pm istället för att grina som dom småpojkar ni är

Ja ditt inlägg tillför ju så mycket!

Senast redigerat av MrGalant (22 oktober 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang