Snälla ge mig ett seriöst svar på varför Jorden alltid ska gå under?

Ramrod
9 september 2008 · 674 Inlägg

Svaret är att hela universum bygger oändligt många händelser som kan hända & att allt är möjligt. Det som skiljer det omöjliga från det möjliga är sanolikheten för att en specifik händelse ska faktiskt hända.

Dvs som exempel: Det är större chans att du kör din bil till jobbet varje morgon & klarar dig fram varje morgon än att händelsen ska inträffa att du krachar & dör.  Båda händelserna är naturligtvis helt realistiska. Samma antagande gällerför alla andra händelser också. Det som skiljer händelserna från varandra är att sanolikheten för att du ska klara dig är större än för händelsen att kracha & dö.   Dessa två händelser ser du naturligtvis utan att tänka mer på det på din väg till jobbet.   
Så långt om du förstår tanken, då kan du förstå att det finns de människor som tänker på den andra händelsen mer , Att du KOMMER att kracha! Men sanolikheten ökar inte för det, den blir bara mer synlig. & detta är precis vad alla domedags profetior bygger på.  De osanolika hoten görs synliga. Men inte mer sannolika. Som att spela på odds, De nu synliga undergångarna KAN hända men sannolikheten för att de ska göra det är oddsen väldigt små för att de SKA hända.

Slutsatsen är Händer det,  så händer det. & händer det Så kan du ändå inget göra åt det.  Så varför oroa sig i onödan?   Ta vara på tiden som är istället,  må bra & ha kul.  Du kan inget mer göra än ditt bästa varje dag.

Senast redigerat av Ramrod (9 september 2008)

With great freedom comes great responsebility
Volvo 850 "MR500" (2011)
Volvo XC70 2,4T "Cop Car" (2000)
FreddeK
9 september 2008 ·

Japp jorden kommer gå under imorgon...så är det och vi alla kommer dö. japp för det har jag läst någonstanns. ne men snälla mongon inte kommer jorden gå under imorgon..hahaha jag kissar på mig!

Mr_EmCom Med.lem
9 september 2008 · 3 759 Inlägg

Jag tycker det är är en jättebra ursäkt för att dricka lite
:skål

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Lalle87
9 september 2008 · 262 Inlägg

Fan... jag som precis tankat saaben sad

får väl ut och leka lite ikväll..

Piratstikin 2015 Dbakuten.
9 september 2008 · 5 092 Inlägg

Som du s. dom har pratat om jordens undergång typ en miljon gåner i år bara haha. men den är väll kvar än? och den är kvar tillräckligt länge så ett par av dina genarationer hinner uppleva det. lika 1999 så skulle det bli 3:e världskriget och då skulle jordens undergånga vara här. men de vart varken krig eller undergång =P Säg åt henne att det inte är ett dugg att oroa sig för, och om det VERKLIGN vore någon så skulle varenda kanal ha varnings sändningar, alla tidningar till och med vecko revyn haha radio. TOTAL larm i varenda stad skulle tjuta och jag lovar. du märker om det är allvar eller inte wink

Rushman Evolution Garage
9 september 2008 · 1 299 Inlägg

Jorden kommer gå under! Om inte förr så kommer den garanterat göra det om 4,5 miljarder år!
Detta är sanning! Darra!

Sky´s the limit...
alex_side Neerd
9 september 2008 · 1 596 Inlägg

asså fan vilket tjat det varit om detta hela dagen.. jorden ska alltid gå under för att de som skriver det tjänar så enormt mkt besökare och pengar på skiten!! hur många gånger har de inte sagt så här innan? det händer fan varje år..tycker vi ska göra såhär.. om inte jorden går under, så ska alla som trodde på det tagga ihop sig och se till att expressen går under!

Edit:hade det varit allvarligt hade det varit på Radio,TV... ÖVERALLT

Senast redigerat av alex_side (9 september 2008)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
Piratstikin 2015 Dbakuten.
9 september 2008 · 5 092 Inlägg

Freddeponken skrev:
Japp jorden kommer gå under imorgon...så är det och vi alla kommer dö. japp för det har jag läst någonstanns. ne men snälla mongon inte kommer jorden gå under imorgon..hahaha jag kissar på mig!

Ha Ha Ha för sent för mig =P

Mr_EmCom Med.lem
9 september 2008 · 3 759 Inlägg
200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
rosengren1
9 september 2008 · 77 Inlägg

jag var tvungen att dubbelkolla datumet när jag läste på expressen.se.
med det var inte den 1a april ! haha.

det lär ju bli en jävla smäll iallafall, om den ska spränga hela jorden. och vem är dum nog att ens försöka bygga någon som en ny big bang? tänk om dom kunde lägga alla dom där miljarderna på något vettigt istället. VARFÖR måste man ta reda på hur jorden skapades? det blev som det blev, inget vet. vi är nöjda över det vi har. vi har jävligt mycket att vara tacksamma över! så istället för att bygga en mega maskin i 14år kunde dom ha lagt pengarna på allvarligare problem, som cancerforskning,miljörproblem,fattigdom osv.

jävla idioter, tänka sig vad expressens chef sitter och njuter nu, massa läsare. fin statistik att visa för befolkningen sen vet ni!






om det händer iallfall.lev gott!

man lever bara en gång,så se till att ha så kul som möjligt!
Volkswagen Vento CLX "Fatboy" (1997)
FreddeK
9 september 2008 ·

rosengren1 skrev:
jag var tvungen att dubbelkolla datumet när jag läste på expressen.se.
med det var inte den 1a april ! haha.

det lär ju bli en jävla smäll iallafall, om den ska spränga hela jorden. och vem är dum nog att ens försöka bygga någon som en ny big bang? tänk om dom kunde lägga alla dom där miljarderna på något vettigt istället. VARFÖR måste man ta reda på hur jorden skapades? det blev som det blev, inget vet. vi är nöjda över det vi har. vi har jävligt mycket att vara tacksamma över! så istället för att bygga en mega maskin i 14år kunde dom ha lagt pengarna på allvarligare problem, som cancerforskning,miljörproblem,fattigdom osv.

jävla idioter, tänka sig vad expressens chef sitter och njuter nu, massa läsare. fin statistik att visa för befolkningen sen vet ni!






om det händer iallfall.lev gott!

Håller med dig till max!

Skuggan_84
9 september 2008 · 209 Inlägg

Vet inte riktigt vad man ska tro

Men var det inte så att nått skulle hända med hela värden när det blev år 2000 också
då var det väll alla datorer som skulle gå sönder eller nått sånt strunt har jag för mig

Här har jag nu hittat en länk till just det om år 2000 http://www.dumell.net/text/au/au971101.html

FreddeK
9 september 2008 ·

I morgon börjar experimentet som ska visa hur världen skapades. Kritiker talar om domedagsmaskin som kan utplåna Jorden.
I morgon startar experimentet som kan lösa universums gåta.

Lyckas forskarna så blir det århundradets stjärnsmäll.

Målet som hägrar är att skapa ett Big Bang i miniatyr – men kritikerna kallar det en domedagsmaskin och fruktar att hela Jorden ska slukas.

Det handlar om den gigantiska partikelacceleratorn LHC i Cern, världens största laboratorium för högenergifysik.

Sex tusen forskare från hela världen arbetar med projektet, som klubbades redan 1954 och nu har 20 olika länder bakom sig.

Protonskott
När man trycker på knappen och startar maskinen som skickar iväg protonerna i morgon förmiddag innebär det startskottet för ett gigantiskt och unikt experiment – att krocka extremt små partiklar i extremt hög fart och förvandla energi till materia – på samma sätt som när universum skapades.

– Vi har aldrig tidigare använt så här hög energi. Fördelen med att göra det i ett förhållandevis litet utrymme är att man kan återskapa förhållandena efter Big Bang, säger partikelfysikern David Milstead.

Han jobbar vid Stockholms centrum för fysik, astronomi och bioteknik och befinner sig just nu på plats i Cern.

– Kollisionerna börjar om en månad och då kan vi börja samla in data. Har vi riktig tur så kan vi kanske få fram information om ett år och säga mer om vad mörk materia är.

Mystisk mörk materia
Mörk materia är det forskarna vill skapa. En mystisk materia som utgör en stor del av universum.

– Vi vet inte så mycket om mörk materia, mer än att det handlar om 25 procent av energin i universum. Det handlar om kompakt energi som rör sig snabbt och vi kan inte förklara detta idag. Men vi tror att det handlar om en ny typ av materia.Och vi borde kunna skapa mörk materia i Cern, säger David Milstead.

Om man lyckas så omvandlas energin till materia, en ny typ av massiva partiklar som ingen hittills lyckats observera.

Forskarna letar bland annat efter det som kallas Higgs partikel.

Men alla gillar inte försöken.

"Världens undergång”
En grupp forskare ned professorn Otto Rössler har gått så långt att man anmält länderna bakom projektet till Europadomstolen med motiveringen att partikelacceleratorn kan orsaka hela världens undergång.

Även i USA har Cern dragits inför domstol, med samma motivering.

Kritikerna menar att experimentet skapar svarta hål som kan sluka hela världen.

David Milstead slår bort kritiken som fullständigt oseriös.

Ingen fara
– Den som påstår detta kan inget om fysik, säger David Milstead.

– Det finns absolut ingen fara i detta och jag förstår inte varför människor tror det. Vi har massor av högenergikollisioner hela tiden med partiklar som kommer från rymden och kolliderar med vår atmosfär. Det är betydligt kraftigare krockar än de vi kan göra i Cern, men världen har inte gått under för det.

M103
9 september 2008 · 1 570 Inlägg

Vad är det för skillnad för mig att dö eller att jorden går under pang bom och alla dör? Det är ju lika tråkigt eller är det tråkigare för mig efter jag dött att alla andra också dog samtidigt? Kommer jag grubbla i helvetet i 1000 år på det?

Pikey
9 september 2008 · 2 283 Inlägg

Men OM den nu kommer gå under märker du väl förfan inte det, du dör ju bara. Sluta lipa...

R.I.P. Michael Jackson!
Martin031 Straight G!
9 september 2008 · 104 Inlägg

man får väl vänta och se .. jag tänker iaf knäcka en öl och njuta under den tiden jag lever big_smile

Zacky
9 september 2008 · 16 Inlägg

För att expressen säger så!

Audi Allroad 2.7 BT "Pansarvagnen" (2002)
Sushikocken Sleeper
9 september 2008 · 3 084 Inlägg

Men lol dem ska väl inte återskapa big bang dem ska skjuta 2 pyttesaker på varandra och det finns en jävligt microkvant stor risk att det kan skapa ett pytte svarthål som troligtvis kommer försvinna direkt eftersom den har extremt låg gravitation.

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
skjortan Down n`out
9 september 2008 · 514 Inlägg

fan å jhaha xd hoppas de int estämmer då hehe  xd ja som vill ha körkort innan ja dörxd

Down n`out
Braather (none)
9 september 2008 · 1 725 Inlägg

– Kan man läsa ifall jorden gått under här på Expressen, eller hur får man reda på det? tongue, undrar ”FrNi”.

Rolig läsning big_smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang