Nervproblem i armen/handen

Mr_EmCom Med.lem
10 september 2008 · 3 759 Inlägg

Hejsan jag var och lämnade blodplasma idag, som jag gör en gång varannna vecka, men idag hände nått ovanligt...

När dom skulle sticka mig blev nått fel, Hon sa att hon repade upp "innerväggen" av venen så jag fick en liten blödning inne i armen, det känndes lite obehaligt men jag sa att det inte var nån fara, så de stack i andra amen istället.

Men imot slutet, ca 750lm plasma senare, börjar det kännas kosntigt i armen som det blev fel på. Lite bortdomand och skumm känsla i hela armen, men det märkligaste är att det känns som nån trycker med ett finger precis i mitten av handflatan på mig.

Dom skickade mig till en doktor som hette Muahmmeht och jag fattade inte ett ord av vad han sa..
Typ kom tillbaka om det inte försvinner
Vad tror ni? vad ska jag göra?

Senast redigerat av Mr_EmCom (10 september 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
te_wik Forummoderator
10 september 2008 · 12 813 Inlägg

Fy fasen vad jag hatar såntdär..
Är troligtvis en nerv som kommit till skada, det brukar gå över efter ett tag.

Jag har skadat en nerv en gång, när jag trycker på en speciell punkt typ i hakan så känns det under ögat, haha. Det är då en skada som inte försvinner..

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Pikey
10 september 2008 · 2 283 Inlägg

Åk till någon annan läkare och kolla det, i och med att det inte har försvunnit?

R.I.P. Michael Jackson!
Mr_EmCom Med.lem
10 september 2008 · 3 759 Inlägg

Han svamlade nått om ersättning, ska allt trycka dom på lite pengar..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
TobbeE_87 Fritidsforskande yrkesförare
10 september 2008 · 938 Inlägg

Nu gissar jag bara då jag till skillnad från retsen i famlijen inte kan nåt om sjukvård tongue Men om de nu "läkte" ut blod inåt i armen så skulle jag kunna tänka mej att de har bildats en liten blodsamling som trycker på en nerv. Dock så borde ju den blodsamlingen försvinna av sig själv efter nån/några dagar, precis som ett blåmärke tex. Är du orolig kan du kanske testa å ringa sjukvårsupplysningen eller nåt sånt, alternativt om de inte går över eller blir bättre på nån/några dagar så söka läkare igen... Det är vad jag tror, och vad jag troligen skulle ha gjort, men ja är ju ingen expert tongue

Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
FreddeK
10 september 2008 ·

Först och främst är det beundransvärt att du lämnar blod.

Och nerven ska dom fixa då dom klantat sig=)

Mr_EmCom Med.lem
10 september 2008 · 3 759 Inlägg

Freddeponken skrev:
Först och främst är det beundransvärt att du lämnar blod.

Och nerven ska dom fixa då dom klantat sig=)

Ja vad gör man inte för en extra inkomst? roll

Nejdå, men jag har fått för mig att kroppen mår bra av det, och gratis fika å trevliga flickor som pysslar om en är aldrig fel smile

Blod lämnade jag förr förra veckan, det gör jag nog aldrig om, ursh va obehagligt det var!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
p0wni
10 september 2008 · 49 Inlägg

Vad är det för skillnad att lämna blod och lämna blodplasma?...

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
cfh Adrenalin Junkie
10 september 2008 · 113 Inlägg

stäm arslet av den som stack dig !!  big_smile

haha, nämen seriöst nervskador e fan inte kul..  har själv nåt knas med en nerv i min handled.
trycker man på ett ställe så sticker det lite ute i fingrarna.. har varit så sen jag bröt handleden för ett par år sen.

Mr_EmCom Med.lem
10 september 2008 · 3 759 Inlägg

p0wni skrev:
Vad är det för skillnad att lämna blod och lämna blodplasma?...

När du lämna plasma (de som de vita blodkorpparna åker i (deras bilar smile ) får du tillbaka blodet = du förlorar inget viktigt, då blodplasma gör kroppen ny hyffsat fort, men blod "tar" mer på kroppen.

Det obehaliga med blodgivnignen var att dom kör in en rätt liten nål i en ven kopplad till en påse som fylls av "hjärtekraft" å det går fort också, den där halvliterspåsen fylldes på mindre än 10 min..

Låg hela tiden å tänkte på hur det kommer bli om man skulle skära av sig handlederna, hur grymt fort det går!!

Mådde rätt illa efter det.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
p0wni
10 september 2008 · 49 Inlägg

jasså, såpass, hade ingen aning om att de bara kunde ta blodplasman så sätt.. man lär sig ngt nytt varje dag... tongue..

- "Ställ dig sist i kön för helvete"
- "Jag stod där nyss, men det var så jävla tråkigt"
Brandis Diktator
10 september 2008 · 968 Inlägg

känns det konstigt i armen? vet att när jag skar av mitt finger på mig själv så sa dom att du kommer ha problem med nerverna, att det kommer uppstå en brännde känsla ibland.. och även så kommer jag i närheten av något varm så känns det som någon kör in 10000 nålar i fingret, även om jag får metal spån, mycket obehagligt när man inte får bort metalspånet tongue panik som fan

FreddeK
10 september 2008 ·

Mr_EmCom skrev:

p0wni skrev:
Vad är det för skillnad att lämna blod och lämna blodplasma?...

När du lämna plasma (de som de vita blodkorpparna åker i (deras bilar smile ) får du tillbaka blodet = du förlorar inget viktigt, då blodplasma gör kroppen ny hyffsat fort, men blod "tar" mer på kroppen.

Det obehaliga med blodgivnignen var att dom kör in en rätt liten nål i en ven kopplad till en påse som fylls av "hjärtekraft" å det går fort också, den där halvliterspåsen fylldes på mindre än 10 min..

Låg hela tiden å tänkte på hur det kommer bli om man skulle skära av sig handlederna, hur grymt fort det går!!

Mådde rätt illa efter det.

jaha nu fick jag svar på det också...har ingen koll riktigt på sånt. Blir det några pengar om man lämnar?

Mr_EmCom Med.lem
11 september 2008 · 3 759 Inlägg

Freddeponken skrev:

Mr_EmCom skrev:

p0wni skrev:
Vad är det för skillnad att lämna blod och lämna blodplasma?...

När du lämna plasma (de som de vita blodkorpparna åker i (deras bilar smile ) får du tillbaka blodet = du förlorar inget viktigt, då blodplasma gör kroppen ny hyffsat fort, men blod "tar" mer på kroppen.

Det obehaliga med blodgivnignen var att dom kör in en rätt liten nål i en ven kopplad till en påse som fylls av "hjärtekraft" å det går fort också, den där halvliterspåsen fylldes på mindre än 10 min..

Låg hela tiden å tänkte på hur det kommer bli om man skulle skära av sig handlederna, hur grymt fort det går!!

Mådde rätt illa efter det.

jaha nu fick jag svar på det också...har ingen koll riktigt på sånt. Blir det några pengar om man lämnar?

Ja det bror på tiden.

Tror det är 50kr för blod, ca 25 min och 90kr för plasma 40-55 min.

Var femte gång man lämnar får man en biobiljett också smile

Så fungerar det på USÖ här i Örebro iaf.

Senast redigerat av Mr_EmCom (11 september 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Svenss0n
11 september 2008 · 643 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Han svamlade nått om ersättning, ska allt trycka dom på lite pengar..

det tror jag inte han gjorde.

Volvo 850R (1997)
Mr_EmCom Med.lem
11 september 2008 · 3 759 Inlägg

Svenss0n skrev:

Mr_EmCom skrev:
Han svamlade nått om ersättning, ska allt trycka dom på lite pengar..

det tror jag inte han gjorde.

Nehe?

Utveckla

Senast redigerat av Mr_EmCom (11 september 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
FreddeK
11 september 2008 ·

usch sitter man så länge alltså...jääääk. Men det är en bra sak helt klart och pengarna kvittar ju i sammanhanget.

Mr_EmCom Med.lem
11 september 2008 · 3 759 Inlägg

Freddeponken skrev:
usch sitter man så länge alltså...jääääk. Men det är en bra sak helt klart och pengarna kvittar ju i sammanhanget.

Jag sitter å läser bilsport (som finns där) och lyssnar på mp3. Tycker det är helt okej. Sjävla nålen och slangen känns kanppt/inte.
Om det nu inte kommer en jävla amatör och hugger mad

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
stollen Blev inte som jag borde blivit
11 september 2008 · 418 Inlägg

Råkade ut för samma sak för några månader sen. Armen kändes helskum. Var bortdomnad och det stack i handen precis som om den hade "somnat", men det försvann efter 4-5 dagar.
Sånt som händer lite då och då sa dem bara.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
Mr_EmCom Med.lem
11 september 2008 · 3 759 Inlägg

stollen skrev:
Råkade ut för samma sak för några månader sen. Armen kändes helskum. Var bortdomnad och det stack i handen precis som om den hade "somnat", men det försvann efter 4-5 dagar.
Sånt som händer lite då och då sa dem bara.

Jaha. För hon som stack började (mycket opriffsigt att skylla ifrån sig på mig), hon sa att jag kanske inte ättit ordentligt eller sovit dålig.
Tiilsaken hör att jag har inte direckt små vener, de är väldigt ytliga och många där påpekar hur lättstucken jag är.

Var säkert bara hon som klantade sig då.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang