PPC Tuning System till s60

wallingstam
15 maj 2009 · 474 Inlägg

S60R_Chrille skrev:

alminjo skrev:
Jag hade BSR's PPC på min förra S60 2.4T och var nöjd. Checka in bilen under mitt galleri. Gick som ett skott.

allt beror på vilken kvalitet på trimmet man vill ha... gör som bsr o co och släng på jävligt mycket laddtryck och öka bränslemängden, så får du den där turbokicken som gör att den "känns" som att bilen e vråltrimmad och ratten drar på alla håll och kanter,

min menning e ju att den e bättre med ett företag som specialliserats sig på volvobilar,,

min bil känns som en trimmad sugmotor med bra tryck hela vägen upp till 7200rpm där allt e optimerat med laddtryck, luft, bränsle och tändninig

Då är det väl bara att dra på autotech eller bsr steg 3/4 och sen bara mappa? Eller har jag fel?

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Fellow
15 maj 2009 · 1 581 Inlägg

Autotech ska komma med möjlighet att koppla sig till sin bärbara dator för att byta programvara och släcka felkoder osv.

Memme I'am AWESOME..
17 juni 2011 · 2 783 Inlägg

Jag har en s60 2.4 -02 .. Undra om man vågar sig på detta med PPC på sin bil. Då det ger 188 hk om man läser på BSR. Men jag vill installera detta själva på bilen i såna fall, är det svårt att fixa det själv?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Revotech Pedal To The Metal
19 juni 2011 · 750 Inlägg

S60R_Chrille skrev:

LazerHawke skrev:

S60R_Chrille skrev:

smutskastar ingen bara min uppfattning av detta

så du kört me diverse?

har kört med bsr´s grejer,,, min tanke är inte att smutskastar ett företag, men ett företag som trimmar ca 5st olika bilmärken kan inte lägga ner den tid som trimmföretag som bara trimmar volvo eller saab eller vag-bilar,,
det e bara min tanke om det hela,, kan ju ha fel smile

Fast sen är det så att de har ju riktigt bra resurser och utrustning på bsr. Har man inte varit på deras anläggning ska man inte sitta här och vara veta-bättre-typ. För det första så är ju deras grundare en av de största volvo-fansen på det här klotet. Så skulle jag trimma volvo skulle jag inte gå någon som helst stans än till just bsr.

För det andra så läggs det ner ofantligt med tid på utvecklingen av produkterna. Måste ge dem en stor eloge för deras jobb med allt detta. De bilarna som saker strular på är ju till 99.9999% inte friska från början.. Trimmar man en bil på 50 000 mil så är det klart att det inte kommer fungera lika bra som en 4000 milare.

Oavsett märke skulle jag handla av BSR alla dagar i veckan.

( Säger inte att andra är dåliga och lata.. Ger bara den bild jag har och den erfarenhet jag har av BSR )

Martin Karlsson -Plötsligt händer det
Saab 9-5 Vector "ChriMa Dragbil" (2003)
Audi A3 "ChriMa-Motorsport" (2002)
Saab 9-3 Viggen "Saftey car" (2002)
spokenratt
20 juni 2011 · 3 860 Inlägg

Memme skrev:
Jag har en s60 2.4 -02 .. Undra om man vågar sig på detta med PPC på sin bil. Då det ger 188 hk om man läser på BSR. Men jag vill installera detta själva på bilen i såna fall, är det svårt att fixa det själv?

du får en enkel steg för steg instruktion till dosan om du beställer hem.. inga problem alls!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang