PPC Tuning System till s60

volvo945t
11 september 2008 · 23 Inlägg

är det någon som testat bsr ppc enhet till s60? hur funkade det? kan man använda den på någon annans bil?

FLindgren
11 september 2008 · 5 089 Inlägg

Vad menar du med på någon annans bil?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Mpgod
11 september 2008 · 138 Inlägg

volvo945t skrev:
är det någon som testat bsr ppc enhet till s60? hur funkade det? kan man använda den på någon annans bil?

Jag hade det på min S60 förut. Funak kanon...inga som helst problem. Men PPC dosan är låst till den bil du köper den till. Om du beställer hemd en och stoppar i den i din bil så blir den låst på enbart din bil.

volvo945t
11 september 2008 · 23 Inlägg

okej... måste ju vara bra att kunna ställa om den till orginal igen, måste byta försäkring annars kan jag tänka mig,
har ju garanti kvar å om det skulle bli problem så kan väll inge se att jag omprogramerat den?

Mpgod
11 september 2008 · 138 Inlägg

volvo945t skrev:
okej... måste ju vara bra att kunna ställa om den till orginal igen, måste byta försäkring annars kan jag tänka mig,
har ju garanti kvar å om det skulle bli problem så kan väll inge se att jag omprogramerat den?

Jo det är smidigt att kunna återställa till orginal smile Helst om nån ska låna bilen tongue

volvo945t
14 september 2008 · 23 Inlägg

frågan är om det är värdt 7900:- el om man ska chippa hos hi-tuning

TurbOla Reservdansk
14 september 2008 · 6 271 Inlägg

Varför installera ett chip, som bara ger en programvara?

PPC-boxen kopplar du upp till internet, och mot BSR, så kollar den om du har senaste programvaran, och har du inte det, laddar du hem senaste programmet, går ut till bilen och trimmar den lite till. smile

Ett chip stoppar du i bilen, och sen är det samma program hela tiden, om du inte mappar bilen sen.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Decibel
14 september 2008 · 2 911 Inlägg

PPC är exakt samma sak som en ordinarie chiptrimning, det enda som skiljer är att du själv kan altinera mellan tuning och orginal och få möjligheten till uppdateringar.

Några effektmässiga skillnader är det inte, marknaden är överflödad av ett tuning-krig och presenterar ofta orealistiska siffror. (inte riktat mot varken hi-tuning eller bsr).
Det finns inte så många sätt att göra det på, de gånger det blir fel beror det i 99% av fallen på fel i bilen sen innan och övriga 1% på nån lallare som snott/kopierat annan mjukvara och försöker trycka in i bilen. (ja, det finns faktiskt en firma som arbetar med stulen mjukvara)

Så tänk på vad du behöver, klarar du dig på att ha tuning i hela tiden, go for vanlig chiptrim, annars välj ppc.

volvo945t
14 september 2008 · 23 Inlägg

okej tack för svaren ska nog fundera lite, är ju ett riktigt +om man kan koppla om till orginal.

Decibel
14 september 2008 · 2 911 Inlägg

volvo945t skrev:
okej tack för svaren ska nog fundera lite, är ju ett riktigt +om man kan koppla om till orginal.

Skiljer ju runt 5000kr mellan de olika teknikerna, lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

torpis Forummoderator
14 september 2008 · 10 572 Inlägg

Decibel skrev:

volvo945t skrev:
okej tack för svaren ska nog fundera lite, är ju ett riktigt +om man kan koppla om till orginal.

lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

Nu virrar du om saker du inte har en aning om....

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Christian S
14 september 2008 · 4 816 Inlägg

Decibel skrev:

volvo945t skrev:
okej tack för svaren ska nog fundera lite, är ju ett riktigt +om man kan koppla om till orginal.

Skiljer ju runt 5000kr mellan de olika teknikerna, lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

Det skiljer inte 5000 wink för enligt BSR hemsida så tar dom 7900 för en PPC box till S60 och det går inte ens att bara köpa ett chip hos dom och som du då säger bara skulle kosta 2900 roll

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Decibel
14 september 2008 · 2 911 Inlägg

Christian S skrev:

Decibel skrev:

volvo945t skrev:
okej tack för svaren ska nog fundera lite, är ju ett riktigt +om man kan koppla om till orginal.

Skiljer ju runt 5000kr mellan de olika teknikerna, lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

Det skiljer inte 5000 wink för enligt BSR hemsida så tar dom 7900 för en PPC box till S60 och det går inte ens att bara köpa ett chip hos dom och som du då säger bara skulle kosta 2900 roll

Jag vet iaf 8st platser där man får det för de priset. Sen diffar de några hundringar uppåt.

Men, ska man jämföra de allra dyraste med PPC, så blir ju PPC ett självklart val.

Decibel
14 september 2008 · 2 911 Inlägg

torpis skrev:

Decibel skrev:

volvo945t skrev:
okej tack för svaren ska nog fundera lite, är ju ett riktigt +om man kan koppla om till orginal.

lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

Nu virrar du om saker du inte har en aning om....

Nä, måste vara det. har sovit de senaste tre åren jag arbetat med tuning, och de 1500 bilar vi tunat måste ha fått sin uppgradering trådlöst via sjätte sinnet.

Tekniken går framåt

(mitt exempel var vägledande för att enklare kunna avgöra om den extra valmöjligheten är värd slantarna, då jag har dålig koll på vad andra tar skrev jag diffen på de pris vi kör...)

Senast redigerat av Decibel (14 september 2008)

torpis Forummoderator
14 september 2008 · 10 572 Inlägg

Decibel skrev:

torpis skrev:

Decibel skrev:

lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

Nu virrar du om saker du inte har en aning om....

Nä, måste vara det. har sovit de senaste tre åren jag arbetat med tuning, och de 1500 bilar vi tunat måste ha fått sin uppgradering trådlöst via sjätte sinnet.

Tekniken går framåt

Har ni snott BSR:s program rakt av så för all del...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Decibel
14 september 2008 · 2 911 Inlägg

torpis skrev:

Decibel skrev:

torpis skrev:

Nu virrar du om saker du inte har en aning om....

Nä, måste vara det. har sovit de senaste tre åren jag arbetat med tuning, och de 1500 bilar vi tunat måste ha fått sin uppgradering trådlöst via sjätte sinnet.

Tekniken går framåt

Har ni snott BSR:s program rakt av så för all del...

Har ingen aning vad du yrar om nu, vart står det att vi gjort det, eller vart står det något som helst som kan påföra att vi skulle ha BSR mjukvara ?

torpis Forummoderator
14 september 2008 · 10 572 Inlägg

Decibel skrev:
vart står det att vi gjort det, eller vart står det något som helst som kan påföra att vi skulle ha BSR mjukvara ?

Decibel skrev:
PPC är exakt samma sak som en ordinarie chiptrimning, det enda som skiljer är att du själv kan altinera mellan tuning och orginal och få möjligheten till uppdateringar.

Några effektmässiga skillnader är det inte, marknaden är överflödad av ett tuning-krig och presenterar ofta orealistiska siffror. (inte riktat mot varken hi-tuning eller bsr).
Det finns inte så många sätt att göra det på, de gånger det blir fel beror det i 99% av fallen på fel i bilen sen innan och övriga 1% på nån lallare som snott/kopierat annan mjukvara och försöker trycka in i bilen. (ja, det finns faktiskt en firma som arbetar med stulen mjukvara)

Så tänk på vad du behöver, klarar du dig på att ha tuning i hela tiden, go for vanlig chiptrim, annars välj ppc.

Decibel skrev:
lägg 5k cash framför dig och fundera om de lapparna är värda en plastknapp för att köra orginal wink

.... lägger vi ihop informationen här så framgår det att Hi-tuning har likvärdig mjuklvara som BSR.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Christian S
14 september 2008 · 4 816 Inlägg

Kan hända att det finns för det priset på nått tattar ställe men jag skulle aldrig åka till nått sånt ställe utan tar hellre nån av dom stora seriösa firmorna som tex Autotech, BSR, Turbocenter Stockholm, TME

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
R-line_chrille Distributionselektriker
14 september 2008 · 222 Inlägg

har MTE på min och e riktigt nöjd... ska du trimma bilen då kör du till en firma som bara sysslar med volvobilar. och inte företaq typ bsr som håller på med allt

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
alminjo SLK
14 september 2008 · 610 Inlägg

Jag hade BSR's PPC på min förra S60 2.4T och var nöjd. Checka in bilen under mitt galleri. Gick som ett skott.

Senast redigerat av alminjo (14 september 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang