Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
tjenare igår så svarvade jag bussningar igen , hann bara med att göra ett shims och en av de bakre subframebussningarna de blev riktigt bra och jag tror de kommer passa galant
2 st shims till de bakre bussningarna klara, samt en av de bakre subframesbussningarna. ser ut att bli bra det här:)
det var en liten snabb update om läget, igår blev det inget gjort i garaget då jag åkte iväg o va me lite polare i tibro idag blir det heller inte nått gjort troligen eftersom jag nu ska iväg till lysekil och hälsa på syrran o hennes pojkvän över dagen
har fått tag på material till bussningar till min nu vad är det för mått på om största bussningarna i bakvagnen ? ska beställa en stav hade jag tänkt men kan ej måtten och bilen e ej hemma
har fått tag på material till bussningar till min nu vad är det för mått på om största bussningarna i bakvagnen ? ska beställa en stav hade jag tänkt men kan ej måtten och bilen e ej hemma
idag så blev det lite gjort här på eftermiddagen, men eftersom jag ska iväg på lite andra saker så hann jag inte med mer;) jag tog iaf tag i att pressa ut de gamla bussningarna idag
använde mig utav en avlastare för att pressa ur bussningarna, de satt inte så blodigt. men en av bussningarna fastna på snedden så jag behövde bända lite me en skruvmejsel och då sköt den iväg o träffa mig i pannan. men ingen fara, får kanske bara ett blåmärke eller nått sånt shit happens
gammal bussning vs ny bussning kommer bli hårda bussningar det här:)
som ni ser så är ju inte bussningarna runda hela vägen utan har en avfasning på ena sidan, detta visste jag ej förrens jag såg det nu så jag antar att jag måste fräsa av en fas på bussningarna ?
alla bussningar ute , de 2 bakre var bra men de främre var inte i lika bra skick ...
en subframe utan bussningar gick fint me en mindre olycka men ingen fara imorgon så blire fortsatt svarvning av bussningarna
idag så skulle man vart iväg på praktik, men när vi kom till praktiken jag och några polare så var det ingen där. så vi väntade ett tag och drog sedan hem så det fick bli en hel dag i garaget med polaren fick lite allt möjligt gjort på bilen idag lite små pill för att ha lite variation från bakvagnen
började med att göra iordning de nya jordkablarna till slutstegen så jag har det klart när jag får ihop inredningen igen sen fixa även i ordning lite med de andra kablarna så det inte blir så mkt kablar överallt i slutändan ser lovande ut tror jag
tog och demonterade alla handtag på bilen, dock så missuppfattade jag uppbyggnaden av de bakre handtagen så jag fick en liten spricka i den lilla täck brickan ibak men det får ajg fixa mig en ny innan jag ska lackera handtagen
för de som vill veta hur så sitter det en skruv innan för den lilla gummi ploppen där , både i fram och bak. ibak var den svår att se så jag missade den först men fixade sedan dän den
sidospeglar, torkararm och alla handtag borttagna för att de ska lackeras i samma färg som bilen tror det kommer bli fint det
Polaren lyckades övertala mig till att testmontera de gamla vita blinkers jag hade kvar från min förra 190a, och jag får säga att det gjorde en väldigt stor skillnad looking good dock får jag köpa mig ett par nya eftersom dessa är blekta samt lite olika varandra;P (tärningarna i framrutan ska ej sitta där, polaren som ville epa pimpa bilen ^^)
var iväg på biltema och köpte mig 2 burkar hammarlack, köpte en silvergrå och en svart, får säga att den silvergråa är riktigt snygg det är den på bilden målad i test målade bara lite snabbt
sedan tog jag och tog bort ventilkåpan, vilket gick smärtfritt och det såg väldigt fräscht ut under den vilket känns skönt då vet man att bilen inte är allt för plågad på insidan utav ventilkåpan var det nästan ingen skit heller så de e bra
ventilkåpan som ska iväg på hetvattenbad imorgon hos en polare sedan ska jag lackera denna, har klart färgvalet för mig nu men det får ni vänta och se
det var allt för idag, imorgon hoppas jag på att vi är på praktiken så jag kan få bussningarna tillverkade sedan är tanken att jag ska börja slipa och måla på grejjer i bakvagnen imorgon på kvällen ska först ut på en jobbsökningsrunda innan dock
snyggt som bara den med vita blinkers,hur gorde du för att få bort hand tagen i bak? MVH Oskar
tackar blev rätt bra faktiskt det sitter en gummiplupp i dörr kanten ta bort den och sedan lys in med en lampa så ser du en insektsskruv , skruva inte ur denna helt dock utan bara lite då de blir jobbigt att få i den igen om du tappar ner den i dörrsidan sedan är de bara att ta bort handtaget