12 mars 2009
Trådstartare
Update 12/3tjenare
igår så blev de inte mkt gjort i garaget mer än att jag blåste av ventilkåpan med högtryckstvätten och var förbi MECA här i skövde och hämtade bussningarna och stagen som jag beställde i tisdags

grymt trevlig personal och snabb leverans

Här är de nya bärarmsbussningarna som jag köpte samt krängningshämmar stag i metall, jämfört med orginal som är tillverkade i plats... metall känns mkt mer rätt så ja kände att det var värt pengarna 
försökte sedan pressa ur bussningarna men kom inte åt ordentligt, så det får bli att ta bort drivaxlarna och ta isär allt, då får jag även chansen att slipa ner och måla allt så de blir fint och snyggt
men de sitter så ini... så vi försökte me mutterknack men de gick inte, har lagt på rostlösning ett tag och låter de stå över natt får hoppas på att de lossnar då 
Började även slipa på ventilkåpan idag, då det inte blev så mkt färg kvar efter färgborttagningen och högtryckstvätten;) slipade ett bra tag men är itne riktigt klar, ska även fin slipa den innan ja ska lackera den
blir ganksa bra tror jag 
Sedan tog jag och tillverkade mig den slutgiltiga kopplingspunkten i fram som ska sitta i orginal batterilådan
blev riktigt nöjd med den 
som ni såg på förra bilden, så är biten gjord i 3 bitar, en som är själva locket och en med en försänkt skruv på med mutter på ovansidan, sedan har jag en botten som ser till att jag inte kan komma åt och kortsluta kabelanslutningarna..
såhär ser det ut, utan locket på;)
och med locket;) jävligt nöjd med den faktiskt:) blev riktigt bra och snygg , har frästa spår för inloppet för kablarna samt 2 st spår för att kunna komma åt me skruvmejsel för att fästa locket i de andra 2 bitarna;)
En bild framifrån också
2 inlopp för kablar, en för startmotorn samt en till kopplingsplinten i batterielådutrymmet
nu förstår ni hur den är uppbyggd helt
vad tycker ni?
det var allt för idag, imorgon så slutar jag tidigt så ja hinner troligen med lite innan jag ska iväg på fest på kvällen

ska försöka slipa klart ventilkåpan samt försöka lossa drivaxlarna

ha de gött
mvh stångberg