Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
i helgen har det varit fullt upp med bilevenemang:) hela fredagen plus natt gick åt till att polera klart fälgarna vilket jag blev klart med ca halv 2 på lördags morgonen
En bild tagen idag på fälgarna, tkr de gör sig bra mot lacken de har nu rullat ca 50 mil o putsen håller sig
och på lördag morgon kl 8 gick jag ut för att tvätta bilen eftersom vi skulle iväg på moholmstrippen så det blev en snabb avtvättning och bar sedan av mot tibro för att plocka upp folket o sedan bege sig mot moholm;) vi åkte 4 st i bilen och det var snuskigt tight i skärmkanten, var ca 1 cm från skärmkant till däck vilket betydde lugn körning till o från moholm ^^ men det gick vägen med lite slitning på utsidan av däcken ibak ^^.
Moholm var lyckad dock tkr jag 100 kr var lite saftigt i inträde men va gör man man betalar ändå strunta i mat i stället;D
Efter det begedde man sig hem sov några timmar o sedan ringde bring o så drog ja ut o tvätta bilen ordentligt samt inredningen sedan drog jag, bring och bengtsson ut o fotade lite;)
här är några av bilderna jag har fått hitills kommer bättre senare har han sagt
mercan precis efter tvätt behövs en sänkning i fram det är helt klart, verkar dock som att jag har fått fel fjädrar så det kmr då att åtgärdas då jag byter dessa i sånna fall.
Att försöka lära sig konsten att drifta kostar en hel del däck här är en del av offrena till gummi gudarna som bring lyckades hitta utan för garaget ;D
En bild på ljudbygget i bagaget lite svåra ljusförhållanden dock så inte helt hundra bild men fint nog
Inrednings bild här trivs jag riktigt fint
En av bilderna tagna utanför arenan i skövde, lite udda vinkel men ganska fin bild ser Kofotens supra i bakgrunden där
En bild tagen utav bollen1986 här på garagetforumet;) tackar så mkt för bilden
sedan fick jag chansen att testa kofotens supra lite o då va ja ju tvungen att även min merca kan även fast ja inte borde så råkade det bli en liten me 18"arna dumt av mig men nu får det fane me va nog. hade jag haft burnfälgarna klara så hade det inte blivit såhär^^. men en snygg bild blev det iaf, lite suddig men tkr de inte gör så mkt faktiskt lite mer action pic
Det var vad jag hade för tillfället, bilen går fint o inga problem har uppkommit.
Får passa på o tacka allt folk som gjorde min helg riktigt go mer sånt här, tackar bring för bilderna samt bollen 1986;)
kommer bättre bilder senare samt lite mek i veckan
samtidigt har jag hållt koll lite på bilen, och glappet har uppkommit igen i bakvagnen detta beror på att jag i stressen valde att göra de 2 främre bussningarna i subframen i ett material vid namn peak som inte ger med sig tillräckligt vilket gör att bulten trycks ut lite.
så det blir till att leta delrin igen o tillverka en då jag har en i delrin liggandes.
hoppas verkligen att detta är felet.
annars så har jag nu fått in lite pengar så under veckan har jag tänkt åka till däckservice i mariestad och få mina skärmar valsade samt fasa av framfälgarna på offseten lite som jag gjorde me de bakre;)
sedan kontaktade jag återförsäljaren för mitt H&R cupkit då jag ansåg att det va för mjukt, och som det ser ut nu verkar det som att jag har fått fel fjädrar. ska tydligen vara så att jag har fått fjädrar till en bil med 4 cylindrig motor vilket betyder att de inte är gjorda för vikten som 6an har så de blir mjukt på så sätt.
så han har beställt nya fjädrar till mig vilka förhoppningsvis är tillräckligt hårda, hoppas verkligen inte att fjädrarna ska vara så här mjuka för då blir det troligen så att jag byter till fjädrar gjorda för en W124 som är mkt hårdare.
det var allt för denna gången återkommer med mer snart
Angående fjädrarna tycker jag att det låter märkligt. Själv kör jag med fjädrar från en 4 cylindrig w124 och min blev sk*tlåg och tvärstum i fjädringen. Så tycker det borde blivit lika för dig isf...
riktigt snygga fälgar har du ang fjädrarna så köp till en 250D W124 smällde på såna på min 2.6a 60-50 sänkning med mina 225-50-16" blev TAJT ca 1cm mellan skärmen bak när de är tomt och dåligt med soppa i bilen fram skrapar det i såfort det skuttar och jag svänger men de är sjuk väghållning med dom däcken och sänknigen dock förstörde mina polyteran ellr va det heter bussningarna min väghållning svajig som satan i sidled men nu blire stressfläkt på min
Angående fjädrarna tycker jag att det låter märkligt. Själv kör jag med fjädrar från en 4 cylindrig w124 och min blev sk*tlåg och tvärstum i fjädringen. Så tycker det borde blivit lika för dig isf...
aha okej, ja men om man tar fjädrar från en 4 cylindrig så får man ju ett par mkt mjukare fjädrar då det skiljer en del vikt där
Team-Adolfsson skrev:
riktigt snygga fälgar har du big_smile ang fjädrarna så köp till en 250D W124 smällde på såna på min 2.6a 60-50 sänkning med mina 225-50-16" blev TAJT tongue ca 1cm mellan skärmen bak när de är tomt och dåligt med soppa i bilen tongue fram skrapar det i såfort det skuttar och jag svänger tongue men de är sjuk väghållning med dom däcken och sänknigen wink dock förstörde mina polyteran ellr va det heter bussningarna min väghållning svajig som satan i sidled men nu blire stressfläkt på min big_smile
tackar mm de låter bra, jag får se lite hur det blir tror jag får kapa i H&R fjädrarna;) så de blir lagom o inte för mkt. fast mina tankar om breddade plåtisar ligger o gnager på mig ;D