Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
idag har det blivit riktigt många timmar i garaget, det fanns inget monterat i hjulhusen i fram när jag började idag
Bärarmarna med de nya bussningarna, spindellederna o ny målade sedan har jag även fyllt med fett i bussningarna efter jag monterat dom
Slipade ner navet osv o målade på dom med lite ny färg blev iaf fräschare
kapade fjädrarna 1 o ½ varv, nu hoppas jag verkligen att inte bilen blir så låg att det tar i bara, får se imorgon
Målade även bromsoken osv blev riktigt fräscht
fjädrarna på plats o lite andra grejjer
allt på plats förutom krängningshämmaren här
styrleden var det dags att få dän när de andra var på plats, dock så krånglade det med åtsittande muttrar, så de blev lite väl mkt att göra på plats så ja fick lossa den på insidan o ta den till skruvstädet;)
trasiga styrleder, dags att fixa mig en ny mutter imorgon så ska det gå att få dit de nya styrlederna
Monterade ihop resten sedan så nu är allt klart i bak, även fronten o alla lampor osv är på plats så nu är det bara styrstagen kvar o de blir det till att gå upp tidigt imorgon för att fixa
det var allt för idag, imorgon ska bilen bli klar samt åka in på hjulinställning vilket ska bli ur gött ser så sjukt fram emot att köra bilen
gick upp typ vid kl 8, sedan blev det till att åka runt o leta mutter till styrleden och som tur var så hade mercedes en enda kvar den lyckades jag få tag i jag hade som tur va lyckats klara en av de gamla muttrarna
nya styrleden på plats nu var det bara att få ihop allt de andra o bege sig iväg till hjulinställningen, dock var det tight me ställen som hade tid så efter ca 1 timme hitta jag vianor som kunde görat direkt
Såhär låg blev den ruskigt nöjd me stuket KUMAZ i framsätet ser väldigt nöjd ut också
precis lagom låg tycker jag , ifram iaf ibak funderar jag på att sänka lite om de går
känns ruskigt fint i chassit samt att den e hårdare i fram samt att den e responsiv som fan nu fint äre dock till en tråkig sak, jag hörde ett ljud i bak när jag åkte mot hjulinställningen, trodde det var hardyskivan som gick i handbromsvajern men det visade sig att den hade slått av kabeln till abs givaren, shit happens så jag får skarva den nån dag;)
ikväll blir det bil träff i skara m.m hoppas de håller upp iaf ha de så gött så hörs vi troligen imorgon
Blev en helt annan bil nu när du fick ner den! Mycket snyggt! Klarar du framskärmarna nu då?
tackar känner det samma, blev en jäkla skillnad, plus att den känns som en helt ny bil då den e mkt rappare o finare i chassit nu ja skärmkanterna tog i 2 gånger i går o de va typ gropar i undergångar som de gick lite fort i så de går jävligt bra faktist
Saab_Robin skrev:
fan va sexig hon är big_smile
tackar visst e hon
Daaahlqwist skrev:
Det där vart riktigt jäkla snyggt big_smile gör det på min med vettja wink
tackar så mkt bara köpa sänkningsats o sedan vid behov kanske kapa ^^, känns lite bonn meck men ångrar det inte en sekund, bilen blev hårdare i fjädringen samt att den blev precis lagom låg
de sista dagarna har bilen gått ca 150 mil går som en klocka o följer vägen som ett strykjärn
dock e den fortfarande lite mjuk i bak men de löser sig framöver tror jag
var en sväng nere i gbg på säve flygplats o hämta en bekant så min syrra o ja passa på att ta några nice bilder när flygplanet kom in mot flygplatsen
Flygplanet gick inte högt över huvudet iaf häftig bild blev det
Idag drog jag iväg till Sävsjö för att kolla på något roligt;) och jag kom hem med en fin liten....
En ASD lamell diff;) UNDERBART, äntligen kan man börja träna me driftingen på allvar:) ska modifera diffen lite innan ja tar i sär bilen för att montera dit den
köpte den utav Realperformance här på forumet, tackar för en bra affär
bilen går fint som sagt, dock har ja lite problem med att kylarvattnet försvinner, tror det har med luftbubblor att göra efter kylarvatten bytet men ja vet ej om de kan hålla på såhär länge?... aja de ska undersökas i dagarna här
o som tur va så hängde det med en ny absgivare samt hela kabeln så ja slipper skarva den gamla som gick av fint me lite flyt ibland
de va allt jag hade för idag, ska försöka fixa me diffen så fort jag kan e sugen på diff test
fan va du jobbar å står i men bra blir det ang vattnet det ska inte bero på luft då det är självluftande på dom men kan ju vara nåt galet med avluftningsventilen ska finnas några enligt haynes men kolla så inte värmepaketet läcker de gorde det på min o de blev inte blött på golvet är ju inte plant golv i dom så vattnet lägger sig i skårorna o de går i en hel del vatten i dom innan de känns blött på mattorna hade drygt 6L i min 2.6a men gör ett komprov å se så de n inte drar vatten den vägen avgastest kan man ju me göra för å va på den säkra sidan kan bero på mycket men luft borde det inte bero på har aldrig luftat någon av våra mercedesar än å uppe i 7st ^^
fan va du jobbar å står i men bra blir det big_smile ang vattnet det ska inte bero på luft då det är självluftande på dom men kan ju vara nåt galet med avluftningsventilen ska finnas några enligt haynes tongue men kolla så inte värmepaketet läcker de gorde det på min o de blev inte blött på golvet är ju inte plant golv i dom så vattnet lägger sig i skårorna o de går i en hel del vatten i dom innan de känns blött på mattorna tongue hade drygt 6L i min 2.6a tongue men gör ett komprov å se så de n inte drar vatten den vägen avgastest kan man ju me göra för å va på den säkra sidan kan bero på mycket men luft borde det inte bero på har aldrig luftat någon av våra mercedesar än å uppe i 7st ^^
Tackar så mkt mm ska kika över det där imorgon tänkte jag
jag tog mig en titt på om det läckte vatten från bilen idag, o jag hittade att jag glömt att dra åt en slangklämma på en slang, så när jag drog åt den slutade det att droppa direkt så de e åtgärdat nu känns skönt att de inte va nått värre
när jag hade nere hela framvagnen så märkte jag att mina bromsbelägg var illa där ann så jag drog iväg idag och köpte mig ett par nya till framvagnen
de nya beläggen
nytt belägg vs gammalt, inte så vackert de gamla ^^. men nu e de ju åtgärdat
sedan slipade jag anläggnings ytorna på glidoket så de nya gick lätt o smidigt , sedan la jag på lite kopparpasta för att de ska glida ännu lättare
allt på plats igen, sedan satte jag ihop allt samt satte på hasplasten som inte har suttit på sen jag fick ut den pga hjulinställningen men nu sitter den där iaf
har fått ett nytt problem med bilen o de e att jag inte har en domkraft som e låg nog att komma under, men lyckades efter lite trix o tråk få in den under en bärarm o då gick de att lyfta upp den
bilen känns riktigt fin på vägen nu o ja ser fram emot att få testa den på konbana innan den ställs av för vintern, förhoppningsvis me den nya diffen på
Härligt med ASD diff, de är ju inte så jätte vanliga. De gamla beläggen var bra slut haha Vare något man bör tänka på när man byter kylvätskan?
Din bli blir verkligen as schysst!
/Markus
tackar så mkt
ja de e inte så vanliga, hehe de va grymt nära döden ^^.
när du byter kylvätskan får du se till att ha med dig en dunk me kylar vatten den närmaste tiden, för när du fyller på så blir det luftbubblor i systemet o då kan de ta ett tag innan bubblorna e borta o när en bubbla försvinner så kan vatten nivån sjunka snabbt.
tänk på att låta vatten rinna igenom kylet tills vattnet som kommer ut inte e skitigt längre