HPaddict skrev:Update 21/9
Det har hänt en del de sista 3 dagarnahär följer de som har hänt
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768213_cqx7br.jpg
I torsdags var jag på arbetsintervju i borås, efter den så tog jag svängen över gbg för att kolla på ett par fälgar jag såg på blocket, och affär blev det;) nu har jag alltså ett par 17"are till driftingenså de blir snyggare
som ni ser på bilden har klarlacken släppt o de ser lite illa ut, men jag ska blästra dom i veckan och lackera dom vitavilket jag tror kommer bli snyggt:) va tror ni?
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768206_0apap7.jpg
på lördagen fick jag sms om att det skulle vara streetrace på kvällen kl 0015, då bestämde jag mig för att nu ska diffen ihop och jag ska köra race ikvällsagt o gjort började med att lirka i alla lameller o shims sedan snurrade jag in dreven som sitter i mellan lamellpaketen
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768215_ifee9d.jpg
efter de dreven var på plats så tog jag och använde mig utav bultarna för att få de stora drevet på plats, svårt att knacka på de me gummi hammare. så ja diagonaldrog de för att få de ordentligt på plats
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768217_rhyzo3.jpg
sedan var det dags att lirka in paketet i diffhuset, det är inte så lätt som de ser ut ^^, tar ett bra tag innan man kommer rättmånga olika vinklar försöker man med innan man kommer rätt, kan säga så att det stora drevet ska vinklas in sist om ni förstår hur jag menar
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768223_u6dpt7.jpg
sedan tryckte jag dit "hylsan" som håller lagret på platssedan dit me säkringen som håller de på plats
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768227_s9esbr.jpg
sedan knackade jag packningen på plats
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768254_qkpskm.jpg
dags att ta ner den gamla diffen på bilen för att sno medbringarna från densamt luckan i bak
började med att lossa o ta bort bultarna på hardyskivan.
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768257_sh7nga.jpg
lossade sedan drivaxlarna o hängde upp dom så de inte är ivägen vid demonteringen av diffen sedan
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768260_aeuqi9.jpg
diffen nere o klar för demontering
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768258_hx481t.jpg
tog i sär diffen och demonterade medbringarna vilket gick snabbt och smidigt
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768261_qng6vj.jpg
monterade sedan medbringarna i lamelldiffen vilket gick lätt o smidigtsedan tog jag luckan från gamla diffen o slipade rent anläggningsytan både på luckan o på lamelldiffen, sedan lade jag på ett lager med silikonpackning imellan och drog sedan ihop det
sedan monterade jag ihop allt och drog allt på plats och var på vägen igen kl 00.00, nu till resultatet:
den 2 petar fint rakt fram och i kurvor me typ kopplings spark eller gaspådrag, dock så 2 petar den inte i små ringar, detta gör att jag blir tvungen att spänna upp den mer till nästa säsong o se om de blir bättremen den får gå med diffen på de här sättet tills det är dags att ställa av den för säsongen
Ordentlig testkörning
Sedan begav jag mig ut med Bring för att testa diffen på söndagen, då uppkom ett nytt jobbigt problem..
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768270_5atkar.jpg
skärmkanten böjde ut sig vid en liten hårdsatsning in i en kurva, detta gjorde att drastiska åtgärder fick tas
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768273_cmfmmc.jpg
planka imellan och hammare löste det temporärt men de blev inte bra, så de tog i ändå, så vid nästa ställ hände det igen så nu får ja försöka lösa detta innan konbanan på lördag. men så här är det med driftinghårda o drastiska lagningar
http://www1.garaget.org/gallery/archive/73566/768276_ul0ipe.jpg
till nästa problem, det skar ner i däcket med nästan 1 cmdokc har jag nu en väldoftande wunderbaum av eget producerat märke ^^. får se om däcket ens är kördugligt längre. får se hur jag gör..
det var allt jag hade för tillfället..
ha de gött så kmr de mer i veckan
mvh stångberg
grymt stångberg! men bring ? vem e de

Dog food lid. Backwards
0
0
0
0