Från original Mercedes 190 2.6 genom de flesta formerna av bygge för att till slut bli en fullmatad drifting bil med ett intressant recept;) Följ tråden och se bilen bli redo för säsongen 2013;)
Snuskigt grymt bygge man fick taffsa på på elmia!. Tummen upp. Och grattis till bänkningen!!!!!!!!!!!!! Trodde jag ALLDRIG!
Nej what, vad har jag missat, vad blev resultatet då?
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
kommer strax en update om vad som händer med bilen nu men jag kan avslöja att 10 st däck har gått åt de senaste 2 veckorna så jag har fått leka av mig lite iaf
Mycket tid har spenderats i bilen och i garaget den sista tiden så jag har inte hunnit skriva så mkt alls på datorn, men jag tänkte jag drar ihop en liten resume från elmia samt vad som hänt den senaste tiden i garaget och på gatan så detta är vad som hänt :
Vi mekade ända ini sista timmen tills vi åkte till elmia, jag sov 2 timmar i fotöljen i garaget natten till elmia sedan drog jag och klippte mig och raka mig innan jag drog mot elmia, på vägen hade jag rickards skyline R32a som följebil men denna var den som krångla , då denna sköt ett tryckrör samt när vi kom fram så gick ett av bromsrören av på skylinen.. shit happens.
Min däremot gick fint hela vägen och jag kom fram lagom till kvällen, drog bort till tvätten och tvättade av snabbt innan jag skulle ställa in den kunde inte begärt bättre väder iaf, då jag inte hade någon taklucka i bilen
Körde sedan in bilen och torkade av den samt lite tireshine och sånt där putsbögigt mercan på plats i gatbilars stora fina monter härligt!
Inredningen under mässan fick mycket positiv kritik under helgen av folk och det var kul o få ett ansikte på folk från forumet också:)
Sedan under fredagen valde jag att bänka bilen för att se vad jag hade för effekt utan kompressorn, bilen var dock dåligt mappad vid detta tillfället och gick därför väldigt fett, trots detta fick jag ett okej resultat.
Bilen bromsades till 151 hästkrafter på bakhjulen och deras maskin räknade 190hk o 276 NM i motorn, denna motor siffran vet jag inte hur den stämmer riktigt då det betyder ca 25% Drivline förlust. men jag ska inte säga att den inte stämmer. jag räknar iaf med bakhjulshäst och detta var alltså 151hk. det är ungefär vad jag har beräknat:)
Efter bänkningen så fick man ju fira med lite burn och donuts utanför mässan innan jag körde in och parkera igen
Bilen innan jag körde in den igen;) fan va kär jag är
Måste passa på att tacka padde o hela bunten på gatbilar för en grym helg, var riktigt härlig tillställning med en fin monter! Nu är säsongen igång och det bar iväg hemåt efter lite lek på parkeringen, btw någon som fick lite bilder och film på det? såg att några fota lite?
Men i allafall helgen efter elmia drogs bilen ut på race och lekte lite samt piskade av ett antal däck. så som ni ser i filmen jag postade förra veckan, bilen har gått ganska hårt och fått bekänna färg. Dock har jag problem med att diffen inte gör som jag vill så man får vålda upp bilen på sladd vilket inte kändes så bra men det gick. tanken att svetsdiffa blev ganska överhängande men fortfarande ville jag leka lite till innan jag skulle plocka ner bakvagnen och svetsa diffen...
Innan någon börjar klaga på trafik i filmen så kan jag berätta att passageraren i bilen har telefon kontakt med personer som håller kåll på trafiken under hela tiden..
Blev lite go körning i s-kurvan, behöver dock en svetsdiff och mer krut! dock fortfarande riktigt kul:)
men det hela slutade med en vändning som gick snett. jag kommer i ca 30-40 km/h och ska göra min vändning, drar i hydraulhandbromsen den börjar låsa båda hjulen, plötsligt gör den inte det längre utan drar bara det ena, jag tar då i hårdare men då är det redan försent och jag slungar in bilens bakhjul i trottoaren, och sedan hänger framvagnen efter som tur är så har jag framhjulet vridet så det tog inte hela framvagnen vad jag vet iaf. ska undersökas ordentligt.
Inget deppande nu sånt här händer inom drifting nu är det bara att fokusera på att få det fixat, så jag drog till garaget och inspekterade skadorna!
Som ni ser i filmen fick jag lite gratis camber från en trottoar, vilket innebar en förskjuten bakvagnsbrygga, lite böjda stag och en bärarm. snyggt va?
snyggt stag:P
och en framfälg också tyvärr, ska kontrollera framvagnen nogrannare under veckan verkar dock som fälgen har tagit smällen.
oush:P sånt som händer när den hydrauliska handbromsen inte vill vara med
detta hände kl 21 på fredagen, kl 15 dagen efter så började jag riva bakvagnen och denna var nere på 45 minuter och jag börja plocka bort subframen så jag kunde sticka o köpa på mig en ny.
Bakaxeln bortplockad från subframen. gick smidigt
Stack sedan mot Markarryd för att hämta upp en ny bakvagnsbrygga, tackar johan på mbsca forumet för att jag fick köpa denna av dig blev ett grymt pris, var hemma i göteborg strax efter 1 på natten igen
Dagen efter gick jag på bakvagnsbryggan med ståltrissa och började ta bort den grövsta rosten , sedan slog jag ur de 2 bakrebussningarna
men de främre ville inte ut lika lätt så jag fick låna lite eld utav skogome garaget, gick ganska smidigt att få ut dessa ändå.
Sedan gjordes den rent med syra samt slipades av snabbt, så den är klar att hammarlacka ikväll för att sedan montera den igen, ska testa att hålla upp den ikväll när jag har kunnat slå i delrinbussningarna igen
Vid smällen hade vi en go pro kamera sittandes på bakskärmen som small med trottoaren, denna filmen kommer upp senare!
Målet är att bilen ska rulla innan fredag denna veckan igen, vilket jag inte tror är omöjligt om inget annat dyker upp.
Go film! synd bara att det skulle sluta så trist, men den är väll snart i det skicket som den var innan du gjorde filmen med det tempot du har! Har föresten en film på när du "firade" bänkningen på Elmia
Go film! synd bara att det skulle sluta så trist, men den är väll snart i det skicket som den var innan du gjorde filmen med det tempot du har! Har föresten en film på när du "firade" bänkningen på Elmia
tackar så mkt polaren lilljohn som gjort den, ja den e snart återställd:) aah trevligt, den får du gärna lägga upp och skicka länk på
kommer filmer från elmia snart, har en massa material att sätta ihop
tackar så mkt polaren lilljohn som gjort den, ja den e snart återställd:) aah trevligt, den får du gärna lägga upp och skicka länk på
kommer filmer från elmia snart, har en massa material att sätta ihop