Tjena nu kommer det en ordentlig uppdatering!
Jag har mest varit ute å kört med bilen i sommar det e därför det har varit dåligt med uppdateringar!
Det har blivit några race/träffar:)
Detta va i början av sommaren då jag va ganska nöjd med bilen.
Den såg helt okej ut i våras men det blev bättre ju längre sommaren gick.Jag tyckte att lite ljud måste jag ju ha så då blev det så här.
Ser inte ut mycket för värden men det låter klart å fint skrikarna sitter på instrumentpanelen.Jag har en 12tums alpin bas i bagaget oxå.
Sitter som en smäck behövde inte modifiera något i dörrsidorna vilket jag tycker va skönt!
Baslådan med steg och delningsfilter till framsystemet.Jag och en polare begav oss till Norrköping en helg under sommaren för att köra lite bana och drifting med 200sx klubben å det blev en toppen helg med några slitna däck och ett krökt styrstag.Det va så kul med drifting så när alla drifting däcken va slut så driftade jag slut på mina R-däck oxå:-)
lagom slitna
det va r däck
Krökt styrstag Efter missödet med styrstaget så gjordes det en fyrhjulsinställning.
Fyrhjulsinställning!Sen fick jag tag på ett kjolpaket för en billig peng för sidokjolaran va avslitna framme vid skarven mellan dörr och skärm. Jag tog tyvärr inga bilder på detta men det hela plastades upp spacklades och lackerades i en hemma snickrad lackbox med spånsug som utsug! Men resultatet ser ni på bilderna jag e hel nöjd för att vara hemma lack!
Jag har tagit bort den svarta klisterranden som går runt bilen oxå, gjorde en hel del på helhetsintrycket.
På bilderna här nedan så saknas det en del på kjolpaketet, det e dom bakre bitarna men dom sitter där nu iallafall.
Lånad bild från BMCmen det e min bil!Nu för några helger sen så hade ju BMC sin sista träff för året, där va jag med å körde.
På nattens aktiviteter så råkade jag ut för ett litet bakslag, kopplingen ville inte frikoppla så jag fick vakert köra hem på 3ans växel ca4mil. Det visade sig att lamellen hade bränt fasst sig i tryckplattan och svänghjulet.
Här har dt gått varmt!!
Den håller lite till även om den e lite sliten.
Min bil i polarens garage.Nu e det nart dax å ställa in bilen för säsongen och börja uppdatera den lite till!
Saker som står på önskelistan:
Kolfiber vinge och huv (det e på G)
Hydralisk handbroms
Byta bussningar
Byta en del stag i framvagnen och bakvangnen till ställbara.
Fälgar (ROTA GTR) om det finns ekonomi till det.
Avgastemp till Vemset
Andra tändkablar
Hel bur!
Tona alla 5 rutorna plus en board på framrutan.
Sen blir det ju en massa små plock under vintern.
Hoppas att ni e nöjda med denna lilla uppdateringen, jag ska vara mer flitig med det nu under hösten!