Hej! Skall kanske beställa nya dator delar och har tyvär inte samma koll på saker och ting nu som för 4 år sedan ca, så äre någon som vet om det är stor skillnad mellan dessa paket?
Men kör minst 4GB minne annars kommer du ångra dig.
För det är väl självfallet att han kör Vista64, vilket är det enda operativsystemet (ifrån microsoft) som klarar av att adressera över 3gb!
Fel Alla 64-bitars versionen av valfritt windows fungerar med 4GB ;-) så även XP. Men inget att rekomendera för en vanlig användare då han aldrig kommer att ha nytta av det.
* 32-bit versions of Windows Vista Home Basic, Home Premium, Business, Enterprise, and Ultimate: 4GB * 32-bit Windows Vista Starter: 1GB * 64-bit versions of Windows Vista Home Basic: 8GB * 64-bit versions of Windows Vista Home Premium: 16GB * 64-bit versions of Windows Vista Business, Enterprise, and Ultimate: 128GB
Själv sitter jag med en 9750 amd quad, 6 gb ddr2, 2 st 512 mb grafikkort(crossfirestöd), 1500gb sata 2 hdd, och är nöjd... datordelar kostar inget längre... Velade också mellan intel och amd, men det är nog hugget som stucket.. men frågan är om du inte borde satsa på en x2 processor istället, då man sällan använder 4 kärnor till en hemma pc. PEACE
Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity
jag är väl inte den som sitter å tokspelar direkt, blir mest film och musik, men visst vore det kul å kunna spela också, men det borde väl gå att lösa med ett bättre grafikkort. Det skiljer trotts allt dryga 1400.
Köp AMD-paketet och lägg dom andra pengarna på ett vettigt grafikkort så kan du både glo på film och lira
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
ok, tack för svaret, blir nog amd paketet ändå lägger de andra 1400 som jag annars skulle fått lagt på intelpaketet på ny hårdisk eller mer raminne.
Haha sant, man kan aldrig få tillräckligt med HD-kap.
Sitter själv på ett par TB ^^;
"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P