2891
Sök

hotad

605 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
hej

jag har blivit hotad av en kille, han hotar med att stänga ner mitt forum och att stänga min msn

jag har inte gjort denna killen någonting, han bara skickade ett mail en dag sen började helvetet

vill inte gå in på detaljer, men vad ska jag göra :S

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 september 2008
Om han skickat mail till dig bör du ju kunna få fram hans IP-nummer och då kan du kolla upp vilken ISP han har. Maila ett klagomål till abuse@>hans ISP< så kanske dom stänger hans internet om några månader tongue

Polisanmäl hotet om det är av allvarlig natur och ge snuten kopior på allt han skrivit.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

8 921 Inlägg
13 september 2008
Börja med att byta rubrik. Dessa hot via msn brukar för det mesta inte leda nån vart utan är småungar med för mycket fritid.
Bara att blockera användaren i msn samt e-post adressen han skickar i från så är problemet ur världen.

Men för säkerhets skull så bör du prata med dina föräldrar.
Senast redigerat av Hamilton (13 september 2008)

Fotograf på Tierp iDag

605 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
ok
för känns dumt att han snott min idé, och har i princip kopierat min sida

ska prata med mina föreldrar, då jag ej är myndig
men åtgärd kommer det bli

mvh
robin

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
13 september 2008
Sluta grina, om han kopierar din sida men gör det sämre så kommer väl folk säkert samlas på din sida och tvärtom, konkurens är något bra, inget man ska vara rädd för.

Sen Robin, hur gammal är du?

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

605 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
jag skiter i att han kopierat sidan
MEN, han får inte lov att hota, skit samma

Mekaniker
472 Inlägg
13 september 2008
Polisanmäl? Man får ju inte hota folk direkt..

BMW-tok

8 921 Inlägg
13 september 2008
discokapten skrev:
Sluta grina, om han kopierar din sida men gör det sämre så kommer väl folk säkert samlas på din sida och tvärtom, konkurens är något bra, inget man ska vara rädd för.

Att skita i om någon kopierar en hemsidan..? Visst konkurrens med då utan att sno andras arbeten som förövrigt inte är tillåtet.

Fotograf på Tierp iDag

583 Inlägg
13 september 2008
discokapten skrev:

Du är medveten om att även hemsidor är skyddade av upphovsrättslagen?
Så att sno en hemsida är som att sno en picasso och säga att de är du som målat den...

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

1 833 Inlägg
13 september 2008
Håller med de andra, prata med dina föräldrar, är hoten allvarliga, polisanmäl honom.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

DFFL
9 020 Inlägg
13 september 2008
Skyline_dennis skrev:
discokapten skrev:

Så att sno en hemsida är som att sno en picasso och säga att de är du som målat den...

Nu kan jag ha fel, men data och kod går väl inte att upphovsrättsskydda?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:
Skyline_dennis skrev:
discokapten skrev:

Så även FTXX kan ha fel ibland ??

Kolla in det som står längst ner på G.Org då:

"GARAGET ® v7.1 Copyright © 2001-2008 Garaget Media AB"

Eller du menade bara att det är väldigt svårt att skydda sina immateriella ägodelar ??  wink  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Vw trimmare
2 995 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:

jodå kod-snippets går att sätta copyright på men vad jag fattade så var det snack om forum och där kan man snacka luddigt finns 1000-tals forums rip-offs eftersom man inte kan copyrighta ett concept...

219 Inlägg
13 september 2008
Squadron skrev:
Håller med de andra, prata med dina föräldrar, är hoten allvarliga, polisanmäl honom.

Håller med! Prata med dina föräldrar, hot är inget man behöver ta inte ens på internet!

Bilmekaniker
1 354 Inlägg
13 september 2008
jag hade tänkt om hotet var allvarligt så hade jag polisanmält om det så behövs..annars så hade jag väntat o kollat vad som händer...

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!

605 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
jag får se vad som händer

men minsta lilla som händer med antingen forumet eller min msn, så har han en anmälning på sej

den här killen är medlemm här, så hoppas han tar åt sej
och hoppas även att han stänger ner sitt "ljudforum" för han gör allt för att j'vl*s, och det är inte schysst mot medlemmarna på "hans" sida

mvh
robin

Ford Racing
479 Inlägg
13 september 2008
Vad bråkas det om ?? Ett rum på Ventrilo? big_smile

Ja Just!

8 921 Inlägg
13 september 2008
FireTraXX skrev:
Skyline_dennis skrev:
discokapten skrev:

Ja du har fel.

Fotograf på Tierp iDag

605 Inlägg
13 september 2008
Trådstartare
fordelvis skrev:
Vad bråkas det om ?? Ett rum på Ventrilo? big_smile

inte direkt

8 921 Inlägg
13 september 2008
En sak som jag glömde ta upp i mitt första inlägg är att du kan ju blockera honom från att besöka ditt forum. Vet du inte hur man gör så skicka ett PM

Fotograf på Tierp iDag

Sök