Bästa mattsvarta färg på sprayburk för att lacka bil?

smiler
17 september 2008 · 672 Inlägg

Röstar åxå på Hagmans... Sprayde en Manta i min ungdom me 10 burkar Hagmans haha...
Fick tips då att den skulle täcka bäst... å vist blev den svart :p

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
evil-one
17 september 2008 · 350 Inlägg

på tal om mattsvart på burk jag o polarn måla d sista på R5an ^^ utvändigt idag me Wurths mattsvarta färg. gick nog åt 10-15 burkar för oss , o priset hamna under 500kr fast då me lite kontakter, vi köpte även en spruta man kopplar fast burken på så d blev smidigare,  kan rekomendera deras mattsvarta färg jämfört me biltemas tex, eftersom vi provspraya biltemas hobbyfärg först o d gick att gnugga bort me lite thinner men wurths färg höll sej kvar hehe tongue

en annan sak biltemas hobbyfärg täckte inte lika mycke utan man fick spraya många omgångar på varandra , sen så rinner d lätt me , d är bara av min egna erfarenhet.

lycka till !

Senast redigerat av evil-one (17 september 2008)

joockee
18 september 2008 · 328 Inlägg

evil-one skrev:
på tal om mattsvart på burk jag o polarn måla d sista på R5an ^^ utvändigt idag me Wurths mattsvarta färg. gick nog åt 10-15 burkar för oss , o priset hamna under 500kr fast då me lite kontakter, vi köpte även en spruta man kopplar fast burken på så d blev smidigare,  kan rekomendera deras mattsvarta färg jämfört me biltemas tex, eftersom vi provspraya biltemas hobbyfärg först o d gick att gnugga bort me lite thinner men wurths färg höll sej kvar hehe tongue

en annan sak biltemas hobbyfärg täckte inte lika mycke utan man fick spraya många omgångar på varandra , sen så rinner d lätt me , d är bara av min egna erfarenhet.

lycka till !

det blev inte flammigt eller så?

evil-one
18 september 2008 · 350 Inlägg

joockee skrev:

evil-one skrev:
på tal om mattsvart på burk jag o polarn måla d sista på R5an ^^ utvändigt idag me Wurths mattsvarta färg. gick nog åt 10-15 burkar för oss , o priset hamna under 500kr fast då me lite kontakter, vi köpte även en spruta man kopplar fast burken på så d blev smidigare,  kan rekomendera deras mattsvarta färg jämfört me biltemas tex, eftersom vi provspraya biltemas hobbyfärg först o d gick att gnugga bort me lite thinner men wurths färg höll sej kvar hehe tongue

en annan sak biltemas hobbyfärg täckte inte lika mycke utan man fick spraya många omgångar på varandra , sen så rinner d lätt me , d är bara av min egna erfarenhet.

lycka till !

det blev inte flammigt eller så?

på vissa ställen , taket va lite krongligt att måla men vafan hade vi vart riktigt seriösa så hade vi kört me kompressor osv, meningen är att ha bilen till vintern only så ^^ , ska d va seriöst så ska du ju självklart inte köra med burk ,

good luck

_Fredrik
19 september 2008 · 2 788 Inlägg

Ska du lacka med sprayfärg är det hagmans som gäller, måla aldrig något annat än motordelar och avgassystem med värmefärg då den måste härda av värme wink Röstar dock för att du skaffar lackfärg och helst lackerar med spruta, annars roller tongue

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
joockee
21 september 2008 · 328 Inlägg

_Fredrik skrev:
Ska du lacka med sprayfärg är det hagmans som gäller, måla aldrig något annat än motordelar och avgassystem med värmefärg då den måste härda av värme wink Röstar dock för att du skaffar lackfärg och helst lackerar med spruta, annars roller tongue

Jo men jag ska låna en polares kompressor och köra med lackspruta. Men vart köper man färg till en sån?

joockee
16 oktober 2008 · 328 Inlägg

funkar det att köra biltemas grundfärg och sen typ färg från highlights.nu?

Noo-Fear
16 december 2008 · 187 Inlägg

tjena grabbar lånar lånar tråden lite är inne på samma spår som vissa och har kompressor och spruta och behöver som sagt förtunning mattsvart färg (som fastnar inte rinner och är bra) och undrar om det är någon som gjort det och har lite erfarenhet? någon som har bilder på hur dom gjort spelar ingen roll hur vill bara veta lite alternativ och se hur det kan bli och jag är seriös och ska inte ha det till min  vinter bil // tim tack på för hand

BMW 320ik "clownen" (1988)
CarbonLoader Team Carkings
16 december 2008 · 2 300 Inlägg

Spraymålade en Celica i min ungdom.......ville helst glömma detta men denna tråden väckte gamla minnen=)hehe
Kan säga att resultatet blev SKIT!!!
Rekomenderar inte detta. Gör det enda vettiga & lämna in era bilar till Paul på Paintworx och har ni inte råd med detta eller inte vill lägga dom pengarna på er bil så tycker jag ni ska ta & köpa er en ny bil ist;)

Det blev jätteflammigt med sprayburkar.....
Rolla gör man med folkracebilar....köp en sådan ist vet ja...hehe

Volkswagen Golf Mk4 GTi Turbo "The Grey Anatomy" (2001)
VD-Design
16 december 2008 · 1 324 Inlägg

Vill tipsa om Motip.. Enligt många bästa sprejfärgen.. smile

Volvo V70 "D5 AWD R-Design" (2011)
Volvo V70 "D5" (2010)
evil-one
16 december 2008 · 350 Inlägg

har sagt d 1 gång säger d igen  Wurths mattsvarta på burk funka fint , kolla in  r5an vi måla  team-r5 här på garaget

mvh

Noo-Fear
17 december 2008 · 187 Inlägg

evil-one skrev:
har sagt d 1 gång säger d igen  Wurths mattsvarta på burk funka fint , kolla in  r5an vi måla  team-r5 här på garaget

mvh

vart ju riktigt bra men vadå det va wurhts mattsvarta och kostar?
vart lackade ni den efter som ni fick det så bra? tongue

BMW 320ik "clownen" (1988)
Memme I'am AWESOME..
17 december 2008 · 2 783 Inlägg

Jag funderar med på att lacka Volvon i mattsvart, vart köper jag färgen? Och det är bäst att spruta den självklart men nu till saken, sprutan har väl biltema en och hur ska jag göra under huven när jag lackerar där?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Noo-Fear
17 december 2008 · 187 Inlägg

emijl skrev:
Jag funderar med på att lacka Volvon i mattsvart, vart köper jag färgen? Och det är bäst att spruta den självklart men nu till saken, sprutan har väl biltema en och hur ska jag göra under huven när jag lackerar där?

fast akta så det inte är något billigt skit som spottar istället för sprutar tongue gillar inte biltema hehe tongue
men vadå ska du lyfta ur motorn eller hur menar du med under huven?

BMW 320ik "clownen" (1988)
johanlkpg
17 december 2008 ·

Har själv en lackspruta fårn biltema med överliggande behållare "självmatad", funkar skitbra.
Sen är det ju inte den billigaste heller 250kr har jag för mig, tror dom har nån sugmatad för 99kr den är jag lite osäker påwink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang