Smooth bodykit - hur gör man?

Andrpers
14 september 2008 · 97 Inlägg

Ska köpa mig ett "add-on-kit" men vill helst bli av med den fula skarven som blir när man limmar fast dem på befintlig bak/fram-spoiler.

Hur gör man för att bli av med dem, spackel, glasfiber eller vad??

Tacksam för utförliga svar smile

Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
TritoN Motorburen Ungdom
15 september 2008 · 499 Inlägg

Spackel, ett hållbart spackel som står emot stötar och som inte spricker lätt, sen får du väl skaffa dig en sprayburk med samma färg som bilen och lacka över spacklet ..

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
Mäki Långsam Perfektionist
15 september 2008 · 4 800 Inlägg

limma dit addonnen först, sen skär du bort överblivet lim, du spacklar igen skarven med glasfiberspackel. Sen slipar du till det så allting får en bra form, sen lägger du polyesterplast och glasfibermatta på båda sidorna och låter det härda. Slipa till det och lägg på ett bra spackel.
Tänk på att göra rent NOGA med aceton mellan varje lager! - Sen är det bara att hoppas på att det håller, det är ingen garanti.
Mvh Marcus

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Andrpers
15 september 2008 · 97 Inlägg

Mäki skrev:
limma dit addonnen först, sen skär du bort överblivet lim, du spacklar igen skarven med glasfiberspackel. Sen slipar du till det så allting får en bra form, sen lägger du polyesterplast och glasfibermatta på båda sidorna och låter det härda. Slipa till det och lägg på ett bra spackel.
Tänk på att göra rent NOGA med aceton mellan varje lager! - Sen är det bara att hoppas på att det håller, det är ingen garanti.
Mvh Marcus

Åh, tack o bock... blir kanske ett vinterprojekt smile

Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
NismoP11
15 september 2008 · 205 Inlägg

Ett tips när du plastar är att du river av glasfibern istället för klipper så bildas det ingen kant som det kan spricka efter och så behöver du inte spackla så mycket i skarven mellan kofångaren och glasfibern.

Audi A4 (2002)
Andrpers
16 september 2008 · 97 Inlägg

NismoP11 skrev:
Ett tips när du plastar är att du river av glasfibern istället för klipper så bildas det ingen kant som det kan spricka efter och så behöver du inte spackla så mycket i skarven mellan kofångaren och glasfibern.

Perfekt... alla små tips tas emot med glädje! Tack

Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Mäki Långsam Perfektionist
16 september 2008 · 4 800 Inlägg

Glömde att skriva en sak sist, när du ska på med glasfiber, slipa GROVT (typ 60 eller 80 papper) så det fäster ordentligt smile
Edit: Har du lust kan du kika lite härifrån http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=157842 det var när jag jobbade med mitt förra projekt i vintras smile

Senast redigerat av Mäki (16 september 2008)

Audiot som råkat ut för Subarusjukan
Andrpers
16 september 2008 · 97 Inlägg

Mäki skrev:
Glömde att skriva en sak sist, när du ska på med glasfiber, slipa GROVT (typ 60 eller 80 papper) så det fäster ordentligt smile
Edit: Har du lust kan du kika lite härifrån http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=157842 det var när jag jobbade med mitt förra projekt i vintras smile

Tack igen, ska absolut kika in projektet...

Opel Corsa 1.3 Cdti ecoFLEX "Casablanca White" (2011)
Opel Speedster Turbo "Calypso Red" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang