Fram med vinterbilarna! Vad kör ni för nåt 08/09?

VivaLaFritz
15 september 2008 · 342 Inlägg

Snart dax att ta fram vinterbilarna ännu en gång, så tänkte höra med alla er vad ni kör på sommaren, när ni ställer av och vad ni ska åka i nu i vinter!

Själv kör jag Skyline på sommaren, men råkade nu ut för ett turboras i helgen så jag får ställa av den tidigare än planerat!  Men nu i vinter så kommer jag åka runt i en VW Jetta smile

Vad åker ni?

Once you go Skyline, you´ll never go back!
Caffe
15 september 2008 · 1 436 Inlägg

Bmwn, blir nog sista vintern med den, rosten är för extrem i den. Synd på en E30. Gillar dem annars.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
camaro67 Meister
15 september 2008 · 6 763 Inlägg

Jag ska åka 740 som alla andra snorungar. tongue Blir väll lite rost stukat eller möhligtvis griffeltavelfärg på huven. Plus att de blir ett takräcke av armeringsjärn med pulka och skidor och sånt. Måste ju vara lite busigt tongue

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Mangisen
15 september 2008 · 1 034 Inlägg

Kör 240 89:a i vinter smile
Farsans andrabil

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
15 september 2008 · 5 753 Inlägg

körde sierran i sommras som jag nyss bytte bort mot en granada, och nu ska jag göra iordning granadan så därför har jag en 244GL som vinterpulka... eller bruksbil är det väll mer smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
haack
15 september 2008 · 186 Inlägg

i vinter blir de a4....med fårfäll över skinnklädseln...önskar bara att man hade köpt en quattro.
men de går å vänsterpeta rätt bra me den endå...wink

bmx
15 september 2008 · 7 100 Inlägg

jävla veklingar!åk med riktiga bilarna ist!
ja kommer att åka saaben,mazdan och volvon!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
beda
15 september 2008 · 236 Inlägg

Blir en förgasar sierra för min del..busig som attan. big_smile

Andreas83
15 september 2008 · 601 Inlägg

Kommer köra Andrabilen De vill säga Beemer

Blomsterberg plattsättare!
15 september 2008 · 804 Inlägg

har inte köpt vinterbil än men dags för det hehe

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se
MercaPOWER Avstängd
15 september 2008 · 174 Inlägg

Hondan och Peugeoten.

TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
15 september 2008 · 6 170 Inlägg

På sommaren kör jag min Saab 9-5 Aero och på vintern kör jag min Saab 9-5 Aero.

Bara kärringar låser in bilen halva året eller mer tongue


Föredrar att ha en bil att njuta av året runt istället för två bilar där man njuter av den ena och "tolererar" den andra.


EDIT:

bmx skrev:
jävla veklingar!åk med riktiga bilarna ist!
ja kommer att åka saaben,mazdan och volvon!

+1  tongue

Senast redigerat av TBOC_Razor (15 september 2008)

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
pasi
15 september 2008 ·

turboras- också i helgen....30 mil hemifrån...har en camry -93 som kanske får leva upp på nyt, fixat nytt batteri o så ba, starta, men 2 turbo byten o en snabb en på`t,så hoppas still quattro i princip innan däck datum ändrats...

fordelvis Ford Racing
15 september 2008 · 479 Inlägg

Volvo 740 just nu.slutar väl med något annat!

Ja Just!
Natural
15 september 2008 · 431 Inlägg

Blir att åka en Nissan Primera.. eller äckel40..

haack
15 september 2008 · 186 Inlägg

TBOC_Razor skrev:
Föredrar att ha en bil att njuta av året runt istället för två bilar där man njuter av den ena och "tolererar" den andra.

ja njuter av bägge bilarna...fast cabben får vila över vintrarna...smile a4:an är mera som andrabil/vinterbil...bruksbil helt enkelt...som din..wink

VivaLaFritz
15 september 2008 · 342 Inlägg

pasi skrev:
turboras- också i helgen....30 mil hemifrån...har en camry -93 som kanske får leva upp på nyt, fixat nytt batteri o så ba, starta, men 2 turbo byten o en snabb en på`t,så hoppas still quattro i princip innan däck datum ändrats...

Du oxå..  usch, jag var iaf några km hemifrån..  två timmar efter raset så låg turbon utanför bilen =P

Once you go Skyline, you´ll never go back!
T1red
15 september 2008 · 6 Inlägg

Ford sierra -92 2.0 dohc

Saab 9-3 Aero
Maptun 2.0T BioPower
R_fused There is no replacement for displacement
15 september 2008 · 630 Inlägg

Har s40n som BRUKSBIL på sommaren, och 740n som bruksbil på vintern och stand in när s40n går sönder... Så båda påställda året om.
Anledningen till att jag inte njuter av s40n på vintern är för att jag inte ser det som njutning att tvätta bilen i kyla varannan dag, ingen njutning när man har 1cm mellan däck och skärm och det fastnar snö som skrapar efter en halvmils körning.
Då kommer jag hellre med sidan före i en gammal 7leifare:)

Allx
15 september 2008 · 321 Inlägg

Chippad BMW 325 Touring, lamelldiff är ett måste på vintern:P

EViLution!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang