7639
Sök

Hjälp

2 Inlägg
15 september 2008
Trådstartare
Hejsan, visste rikigt vart jag skulle sätta denna tråd men hjälp behöver jag.

Satt igår och plockade ut original stereon ifrån min Saab 9-5 -98.

Började med att avmontera ramen och så, kopplade ut iso kablarna samt multirattskablarna, tändningen var på off, men nyckeln satt i.
Började montera mina nya DVD spelare, det gick bra och passade perfekt, satt o lyssnade och ställde inte ljudet bild osv. Sen drog jag ut tändningen tog en cigg och tänkte åka o tanka o veva ner rutan o spela lite cool. Men det var inte direkt så det blev, utan när jag startade motorn så starades dvdn och musiken började spelas helt normalt, men när jag skulle byta stänga av dvdn så gjorde den det utan problem o skärmen åkte in, 2 min efter hör man en kraftig smäll, och det kom väldigt med rök samt att det luktade krut, var nära på köra på en gammal tant. Stannade stängde av bilen och tänkte vafan har jag gjort nu. lät röken gå ur bilen och jag var så skarj o starta bilen igen, Men jag fick modet och startade och tankade.
en lampa börja lysa och det är AIR BAG lampan, så jag tänkte vafan airbagen måste ha löst ut sig, men ingen kudde kom ut alls, bara rök och massor med krutlukt. Va fan kan det bero på det som hände, för när det smällde till körde jag kanske på 10-15 km/h genom en parkering utan någon hinder.

Kan det vara något med radion, röken kom ifrån någon dörr på vänster sida men inte ifrån ratten.

Vad kan man göra.

Tänkte dra ner till saab verkstad, men kommer det kosta mycket om vi säger att airbagen har löst ut sig, och för att fixa det, vet någon på ett ca pris vart man landar på??

MVH Andreas S

Administratör
11 968 Inlägg
15 september 2008
Vänligen läs våra rubriksanvisningar (klistrad tråd varje forum) och gör ett nytt försök.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Sök