4324
Sök

Problem med startspärr på audi a3-97 och reservnycklar.

Skogsfan
649 Inlägg
16 september 2008
Trådstartare
Tjenare!

Har problemet att de ordinarie nycklarna råkade följa med till italien medans jag blev tvungen att, lämnad ensam här hemma, leta på reservnycklarna till bilen.
Mitt problem är att det finns två nycklar. En som man kan trycka av larmet från nyckeln och en utan sådana knappar, alltså en "vanlig hederlig" nyckel.

Båda funkar bra att låsa upp bilen med och avaktivera larmet. dock verkar det vara slut på batteri i den nyckeln som man kan trycka av larmet från så jag måste låsa upp genom nyckelhålet i dörren med båda.

Problemet är nu att när jag sedan ska starta bilen så går den igång i någon knapp sekund för att sedan dö och då börjar denna gula lampa med en bil och en nyckel blinka på instrumentpanelen så antar att det är startspärren som går i?
Hur fasen ska jag ordna detta? Går det att byta batteriet, antar att koderna eller vad det nu är hur som är borta vid det här laget hmm

Väldigt tacksam för hjälp snabbt!

Fan i skogen!
Stereon i A3'n levererad av dBakuten.se Tack för en kanonsupport och hjälp Björn!
Projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=114930

155 Inlägg
11 oktober 2008
du måste tyvärr ta bilen till närmaste vag för att lära in nyckeln till startspärren...

A4 orginal till mer kreativ - :)

Sök