2877
Sök

Tagit lån, men vill lägga på lite nu efteråt, hur funkar det?

NissanMotorsport
16 september 2008
Trådstartare
Är det bara att gå in till banken och säga att man vill lägga på låt säga 20.000 ? .. det är ett vanligt lån, som man kan göra vad man vill för pengarna, alltså inge billån eller dylikt smile men accepteras det oftast? har swedbank ..

mvh

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
16 september 2008
Har du ett sånt lån ska det inte vara några som helst problem att låna upp det igen.. Så länge du kan betala för det så

NissanMotorsport
16 september 2008
Trådstartare
_ZooN_ skrev:
Har du ett sånt lån ska det inte vara några som helst problem att låna upp det igen.. Så länge du kan betala för det så

Okej, thx smile

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
16 september 2008
Ev kan d bli så att dom förlänger tiden på lånet. om du inte vill betala mer varje månad!

NissanMotorsport
16 september 2008
Trådstartare
dieselknackare skrev:
Ev kan d bli så att dom förlänger tiden på lånet. om du inte vill betala mer varje månad!

aa, de förstod ja, ja kommer isåfall ta förlängning på lånet.. smile

Fisketokig
2 997 Inlägg
16 september 2008
Riskerar du inte handläggningsavgifter eller dyl på flera hundralappar helt i nödan för så lite pengar?

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
16 september 2008
Jag tog ett medlemslån på 110K för att köpa min bil, efter fyra månader spräcktes en kolv och då lånade jag cirka 60K till.

Såhär går det till:

Du tar ett lån på tex 50K -> efter ett tag tänker du "oh shiet, jag behöver mer deg!" -> du behöver 20K till -> du går till banken och smörar lite -> dom ger dig ett lån på totalt 70K där du använder 50K av dom till att betala det gamla lånet och sen får du 20K i näven.

Det fina med Swedbanks medlemslån är, förutom lägre ränta,  att man kan betala in extra när man vill utan en massa tjafs och man kan även säga till banken att dra mindre någon månad om man skulle behöva köpa något tex.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

allt över 800kg och utan turbo e fjantigt
252 Inlägg
16 september 2008
_ZooN_ skrev:

Säg inte det, Swedbank går på ett score system, Man måste ha tex 10 poäng för att få låna. om du har säg 8 så kan regions chefen godkänna det men inte kontoret. Poängen räknas förfrågan/uc/inkomster

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
17 september 2008
LindeMan skrev:
_ZooN_ skrev:

Säg inte det, Swedbank går på ett score system, Man måste ha tex 10 poäng för att få låna. om du har säg 8 så kan regions chefen godkänna det men inte kontoret. Poängen räknas förfrågan/uc/inkomster

Men om han redan har ett lån och vill låna upp det då borde det inte vara några problem?
Förutsatt att han inte blivit arbetslös eller fått prickar osv

Sök