4143
Sök

Lackad ljudinstalation??

Os Difuntos
1 822 Inlägg
15 februari 2006
Trådstartare
#1
E ni också trötta på alla lackade ljudinstalationer som ser likadana ut? är detta en döende trend eller tror ni att den kommer att hålla i sig??

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

1 432 Inlägg
16 februari 2006
#2
tror nog den kommer hålla i minst 1-1½ år till även om ljuset kommer att gå mellan LED och lampor. Dock väntar jag med spänning efter fiberoptikslösningar... Om det lär komma nån gång snart vill säga, vilket jag inte tror....

Tro inte att du undkommer döden bara för att du slutar leva!
..::[Kör det som gör dig lycklig
]::..
Touch by U - Då du söker vinyler/dekaler till rätt pris.

9 108 Inlägg
16 februari 2006
#3
jag tycker allt att det är snyggt.. Om finishen är bra! Tyvärr är det väldigt sällan den är det..

Själv gillar jag mer det rena stuket och kommer köra med raka linjer i bagaget tongue Klätt med vanligt oldschool svart tyg..


Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#4
samma här vanligt svart tyg e helt klart snyggast. och fiberoptiklösningar finns redan kolla med JP disco dom ville trycka in massa fiber i min bil men jag har inte bestämt mig riktigt än dock..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

8 156 Inlägg
16 februari 2006
#5
Det finns så att man kan köpa det, men det är inte så vanligt...
Man kanske skulle skaffa sig en stjärnhimmel i bilen med hjälp av fiberoptik?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 105 Inlägg
16 februari 2006
#6
Håller med om att det är ganska trist när den ena ser likadan ut som den andra, annars så tycker jag att det är skitsnyggt med lackad ljuninstallation...

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

305 Inlägg
16 februari 2006
#7
kan se snyggt ut med lack, dock gillar jag inte något extremt, vill att allt ska flyta ihop med bilen, se original ut även fast man gjort en himla massa.


Os Difuntos
1 822 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
#8
det med stjärnhimmel har jag också tänkt på men det blir tyvär ett litet problem om man har en bil med litet mellanrum mellan innertaket och yttertak för fästena på fiberoptiken e ca 1,5 - 2,5cm så det skrapar emot yttertaket.. ( och ja West coast custom gjorde det men det låg distanser i hela taket och man såg att det inte var så snyggt )...

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Os Difuntos
1 822 Inlägg
20 februari 2006
Trådstartare
#9
inga mer komentarer??

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

288 Inlägg
25 februari 2006
#10
jag har byggt mitt i blått tyg till blå bil. har plastat lådor och sedan klätt in allt.

http://www.garaget.org/?car=1885&image=143966

RX-7
Tack till: Creatix.se - Xtremt.se - RaidoPower.com - Ralphsdack.com - Wikingrekond.com - BRL Trollhättan - Jspec.se

692 Inlägg
26 februari 2006
#11
Tycker likadant som någon ovan att vanlig högtalar matta är nästan snyggast, beroende på vad man har för bil också dvs.

Avstängd
257 Inlägg
26 februari 2006
#12
hellre klär jag de jag gjuter i glasfiber än målar det. snyggare om man klär det.

Garaget.org suger balle. Zatzy är de enda rätta

781 Inlägg
27 februari 2006
#13
hehe ja slacktade hunden:P ne men:P haha nästan. fast de ljudbygget ligger ändast i låder nu:P


Sök