saab 900t förlorat turbotryck laddar till 0

Vallerius
21 september 2008 · 9 Inlägg

Hej jag har ett problem med en saab 900 2.0turbo. När jag körde så hördes ett konsitgt ljud(ploff)och det var som att köra utan turbo men det blev mer turbo vissel. har laddtrycksmätare som bara går till 0 nu förut laddade den 0,8
snälla skriv tips om vad det kan vara

tack på förhand MVH Jsper

FLindgren
21 september 2008 · 5 089 Inlägg

skulle chansa på att en slang har lossat.. eller en intercooler som har smällt..

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
omegaman1
21 september 2008 · 297 Inlägg

FLindgren skrev:
skulle chansa på att en slang har lossat.. eller en intercooler som har smällt..

X2

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
R0b1n hej
21 september 2008 · 291 Inlägg

Min wastegate på forden, hoppade av axeln, då laddar turbon 0, bilen gick ingenting tongue. fixade det med lite NAJ tråd tongue.

Mvh R

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
21 september 2008 · 6 170 Inlägg

Kolla alla slangar och även rören, en liten sketen metallbricka som ska hålla bypass-röret på plats i kobran släppte på min 9-5:a vilket resulterade i samma sak för min del, bilen laddade precis 0 Bar eftersom allt laddtryck pös ut tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Fredrik-79
21 september 2008 · 2 164 Inlägg

Kolla dina vakumslangar.
Skulle de va en till tryck slangarna skulle din fortfarande gå under 0 om du har kopplat allt rätt.

MVH

F

Saab 9-5 SE (2001)
_fillan_ med lem
21 september 2008 · 1 925 Inlägg

visslandet är nog ett tryckrör eller intercoolern som är smälld ! kolla även vacumslangarna

Senast redigerat av _fillan_ (21 september 2008)

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang