2895
Sök

Kan man spela Xbox 360 spel på gamla xbox (chippad)

@ GARAGET.ORG
229 Inlägg
21 september 2008
Trådstartare
Kan man spela Xbox 360 spel på gamla xbox (chippad)?..Vill ladda hem forza motorsport till min gamla xbox.spelet är egentligen till xbox 360.Funkar det att spela den på gamla xbox också?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
21 september 2008
Lol, nej.

Xbox är Xbox, Xbox 360 är Xbox 360.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 september 2008
Även om det skulle funka, så är Xbox (gamla) så usel vad gäller hårdvaran, som nu är flera år gammal, att spelet nog inte skulle starta. Xbox 360 spelen är byggda för Xbox 360, och inget annat. Tvärtom går nog, xbox spel på xbox 360.

Har faktiskt ingen större aning, äger själv inte tv-spel nyare än Sega Mega Drive. tongue

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Os Difuntos
1 822 Inlägg
21 september 2008
Hahahahahahaha

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.

Webbutvecklare
2 369 Inlägg
21 september 2008
Nej du kan inte spela Xbox 360-spel på gamla Xboxen. Däremot kan du spela dom flesta (inte alla) gamla Xbox spel på Xbox 360, OM du laddar ner patchar till det på Xbox Live (gratis självklart). Gå in på Xbox.com så hittar du en lista över vilka gamla Xbox-spel som det finns stöd för på Xbox 360.

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087

2 953 Inlägg
21 september 2008
jisses är som att fråga om man kan spela nintendo 64spel på en snes konsoll . som om de skulle gå,, sen spela ps2 spel på ps one sen ps3 spel på ps2, sega 16bit på sega 8bit, spela upp upp en cd skiva i en bandare,, dvd i vhs
Senast redigerat av xorox_88 (21 september 2008)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet

NeonX
21 september 2008
yeeeaaase....ja de går, men folk köper den några tusen kr dyrare konsollen bara för att den är snyggare......

Sök