Varför hatar alla 240.

paradyne Green Street Elite
21 september 2008 · 676 Inlägg

visst slitstarka bilar som tål de dom ska tåla dvs dom skulle kunna bli överkörda av en pansarfordon o ändå kunna köra från platsen, men tyvär så enligt min mening så finns de ingen känsla i utseendet, möjligtvis inte lika kantiga som 740 o så men på tog för kantigt för min smak, men som sagt! smaken är som baken smile

breesladd SKÅNING
21 september 2008 · 1 215 Inlägg

Precis den anledningen som folk hatar volvo hatar jag tex bmw och det är för att det finns just idioter som ska förstöra för alla andra. Jag håller också med många om att det är fel på folket som har just 240 för att de betersig fel/dåligt. Men det kvittar vad vilken bil man gillar så kommer det alltid att finnas idioter som också har en sådan bil och förstör för övriga.
Tycker det är oaceptabelt oavsett bilmodell att folk börnar och härjarrundor bland människor/bilar dock det tyvär är oftast volvo folk

Har själv keps,snus under läppen och ibland trätoffler men har aldrig kännt mig oljeluktande då min bil nästan aldrig pajar.

Retar mig mycke på de som förstör sina volvo bilar med rollad matt svart färg och bara har dem för att förtsöra både bilen och för andra, det tråkigaste är att jag blir drabbad som uppförmig som de som har andra bilar och min volvo är nästan orginal inte massa skit på den möjligt viss streamern i framrutan förstör den men annars är det en clean 240 som de flesta ändå verkar gilla eller jag har tolkat det fel?

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Rushman Evolution Garage
21 september 2008 · 1 299 Inlägg

JagHarVolvo500 skrev:
Folk överhuvudtaget som känner att dom måste hata en bil alls, det är ju en speciell viss typ av folk om man säger så och jag lägger ingen vikt vid vad såna människor har att komma med.

Som tur är så finns det klubbar och föreningar med forum för oss som fattat storheten med Volvos 200serie så vi slipper trängas på såna här mer pubertala sidor där det som värdesätts högst är plastiga bilar utan känsla, tuttar (som alla hoppas få känna) och ju-mindre-moget-desto-bättre-anda i allmänhet.



Det här blir lite OT men jag vill undvika påhopp som respons (vilket kommer som ett brev på posten ändå) men varför JAG hänger här ändå? För att det finns folk även här som fattar och uppmuntrar och respekterar mig för mitt bilval och vad jag vill och kan med det.

/ Den Mogna Tanten Har Talat

Det jag i huvudsak inte gillar med volvo 2/740 är ägarna! Du låter som en väldigt trevlig person, men jag hade en Saab 9000 tidigare (volvo-urtypens hatobjekt nummer 1 tillsammans me japanare) som blev sönderslagen 3 gånger utav 2 olika volvoägare (läs:gäng) enbart p.g.a. att jag körde ifrån dom i ett rejs, och kanske gav ett flin som svar på långfingret jag fick se efteråt av båda volvosarna.

Är det någon typ av bilägare som hatar och är rasistiska så är det volvo/amerikanar/raggar kulturen, fick en celica blästrad med snus när vi passera(!) en raggarträff...

Drar absolut inte alla över en kam, men jag tror de allra flesta vet vilken typ av människor jag menar, och att det inte är helt ovanligt att denna typ av person är ägare till en tidig volvomodell...

Sky´s the limit...
Runn WS7 Avstängd
21 september 2008 · 1 031 Inlägg

Jag hatar inte 240 :-)

Pontiac Trans Am WS7 E85 "Wings West" (1998)
breesladd SKÅNING
21 september 2008 · 1 215 Inlägg

Rushman skrev:
Det jag i huvudsak inte gillar med volvo 2/740 är ägarna! Du låter som en väldigt trevlig person, men jag hade en Saab 9000 tidigare (volvo-urtypens hatobjekt nummer 1 tillsammans me japanare) som blev sönderslagen 3 gånger utav 2 olika volvoägare (läs:gäng) enbart p.g.a. att jag körde ifrån dom i ett rejs, och kanske gav ett flin som svar på långfingret jag fick se efteråt av båda volvosarna.

Är det någon typ av bilägare som hatar och är rasistiska så är det volvo/amerikanar/raggar kulturen, fick en celica blästrad med snus när vi passera(!) en raggarträff...

Drar absolut inte alla över en kam, men jag tror de allra flesta vet vilken typ av människor jag menar, och att det inte är helt ovanligt att denna typ av person är ägare till en tidig volvomodell...

Precis det är även den folk grupp jag inte gillar av de som kör volvo,  och det är ju just raggarkulturen som gör att de har så dåligt rykte och de undrar varför ja det kan man ju undra.

gillar ju själv volvo och har alltid gjort men när det blir fler och fler som förstör så funderar man nästan på att byta bil.

Projekt:Volvo 244 GL blir TURBO Bilen som ALDRIG kommer bli 100% färdig
Volvo V70 2.4D CLASSIC "Barnvagns räsern" (2007)
Volvo 244 GL, nu med Turbo "Reggad med B230FT" (1988)
camaro67 Meister
21 september 2008 · 6 763 Inlägg

Jag ska väll inte kasta sten i glashus men jag åker 740 och de är ju nästan samma dynga som 240. Anledningen till att jag köpte den var för att jag skulle kunna lägga mer pengar på camaron. Annars hade jag köpt något roligare. Men den håller för mycke smisk och delarna är billiga och bilen i sig var näst intill gratis. Det är en bra bil. Men som alla andra säger så stör man sig på de flesta andra som åker dom eftersom att de beter sig och ser ut som de gör. Vinterbil är vad de duger till

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Klaesson
21 september 2008 · 399 Inlägg

Varför hata när man kan ÄLSKA DOM! big_smile köpte mig en 245 idag big_smile inte världens snyggaste men fan så gott man kan hänga ut dom i kurvorna big_smile

VOLVO for life
Ligaya
21 september 2008 · 155 Inlägg

för att vi e trötta på o se 300 fula volvos på varenda OK mack...

Audi TT "Ådi Winter Edition" (1999)
Saab 900 "Nordic Uhr E85" (1997)
H3dlund Med lem
21 september 2008 · 1 127 Inlägg

T200 skrev:
Det jag tänker på när jag ser en Vovlo 1**,2**,3**,4**,7**,8**,9**, V**, S** serie.

Raggare, sönderstylade, leriga, tuffingar, insnöade, eldflamekeps, öl, låter, fula, billiga, förstabil, tonåringar, basdunk, biltema/creatix, osmakligt, överallt, slitna, övergjorda, bojsänke, tragiskt.

Men dom är kanske praktiska och förstår de yngre som köper dessa "maskiner" då de är driftsäkra och billiga att laga. 
Om dom blir kultbilar får vi vänta på några år till... För nu är det mest en plåga.
Några underligheter: "Dom" flockas som gamar när något "hyss" (race etc) är på gång.. Det är ungefär som när man är ute o reser.. Du kan stanna mitt i en öken, det är helt tomt på folk. Men nog fan kommer det några infödingar dit från ingenstans o ställer sig  o blegar på dig.

En sak som jag reflekterat över..  Den dagen jag "skickar benen i vädret"... Ska jag då åka VolvoKombi till sista hållplatsen...  Ne fyfan, nedvärderande!  Hoppas dom bygger nån fräsig Bmw eller Mercedes likbil i framtiden..  För det ska jag fan ha med i mitt testamente.

Tack för "ordet". Det känns bättre nu när det onda är ur mig.. hehe wink

Ännu roligare är ju att det en finns folk som orkar lägga ner energi på att hata saker? Visst jag gillar inte det du nämner, men alla är väl inte så heller..


Tämligen värdelös tråd förresten, blir ändå bara sandlåda av allt ihop. Som det iofs har blivit för längesen... neutral

Widowmaker
21 september 2008 · 1 112 Inlägg

om man undrar hur en riktigt snygg 240 ser ut så åker man ner te någon video affär å köper med sig GÖTA KANAL å så spanar man riktigt nog då killen kommer i sin vinröda volvo 240 Turbo. Där är det så underbart original å så grymt jävla mycket bil så det är nog inte många som vet vad man får hosta upp för ett sånt fint ex idag.
Saknas bara juventus fälgar på den bilen så slår den de flesta andra bilar i samma prisklass.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
evil-one
21 september 2008 · 350 Inlägg

sj så hatar man ju inte 240 direkt men där jag bodde innan såg man dom i varenda kurva tongue har alltid haft den uppfattningen att dom är tunga o drar en del soppa, jag tycker nog bara d e tråkigt me bilar som man ser för ofta av , gäller då även andra "vanliga bilar"

tjoen Lastbilschaufför
21 september 2008 · 100 Inlägg

Volvo 240 är en vacker bil om man snyggar till dom lite,utan massa plast,men gillar man dom inte behöver man ju inte köpa en,här är min gamla,men nu åker jag BMW!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/32246/344253_1gcnrz.jpg

Vad är det för fel på plåtfälgar!
rockabilly_v
21 september 2008 · 124 Inlägg

synd att de bara blir blaj av tråden, jag gillar bilarna. men tycker att de är fel att gämnföra dom med gatbilar som många ungdomar gör.. eftersom dom flesta är uppostade och rollade, är de kul och se en fräsch o rostfri, med lite jobb nedlagt bakom. de är inte bilarna som är fel, de är korkade ungdomar som lägger enhjuls burnisar som drar dess rykte ner i botten.. ta en tur på vallåkra träffen en sommar o kika in dom de finns jobb nerlagt bakom

volvo är som aids, lätt att skaffa men svårt att bli av med
Widowmaker
21 september 2008 · 1 112 Inlägg

vart hittar man volvo 260 då? finns fan inte på annons eller nåt?!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
xorox_88 Smack that ass!!
21 september 2008 · 2 953 Inlägg

Widowmaker skrev:
vart hittar man volvo 260 då? finns fan inte på annons eller nåt?!

lite mer sälsynt sånna testa söka på 264a

http://www.blocket.se/li?ca=4_s&th= … b=&fu=

Senast redigerat av xorox_88 (21 september 2008)

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
laazy vorsprung durch teknik
21 september 2008 · 886 Inlägg

För att dom är groteskt fula?

MrTurbo Better than God \o/
21 september 2008 · 1 882 Inlägg

tjoen skrev:
Volvo 240 är en vacker bil om man snyggar till dom lite,utan massa plast,men gillar man dom inte behöver man ju inte köpa en,här är min gamla,men nu åker jag BMW!
http://www1.garaget.org/gallery/archive/32246/344253_1gcnrz.jpg

Mycket bra exempel på hur en smakfull 240 kan se ut....

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)
Ford Mustang HT "30årskrisen" (1967)
Saab 9-3X "BlackPanter" (2010)
Saab 900 S "40-årskrisen" (1991)
xorox_88 Smack that ass!!
21 september 2008 · 2 953 Inlägg

laazy skrev:
För att dom är groteskt fula?

som inte audi tt är det? ser ju ut som en ahlgrens bil

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Skalle
21 september 2008 · 17 Inlägg

Skuggan_84 skrev:
240in är bäst i rally skogen!! och inte hos epa raggare å annat fjantigt folk som tror bilen är bäst i hela värden

Men en orginal 242 GT -75a eller en orginal 240 turbo i orginal skick det skulle inte jag tack nej till

Gtn gjordes inte 75.... endast 78-79 i sverige typ..

Volvo V70n (2005)
FireTraXX DFFL
21 september 2008 · 9 020 Inlägg

xorox_88 skrev:

laazy skrev:
För att dom är groteskt fula?

som inte audi tt är det? ser ju ut som en ahlgrens bil

Audi TT ser inte ut som en Ahlgrens Bilar, Mazda 121 gör det.
http://centrocristales.net/osc/images/mazda%20121%20ld.jpg

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang