HEjsan jag fyller 18 snart och jag har mycket svårt att bestämma mig vilken bil jag ska köpa. jag har inte så mycke inkomster men jag jobbar då och då jag ska lägga mellan 10-30 tusen Dom jag funderar på är:
Honda Civic Nissan 200sx Golf vr6
jag vill höra era visioner om dom bilarna vad ny tycker och vilken bil jag ska välja ?
Kan inte så mkt om vr6 förutom att dom har ett av bilvärldens skönaste motorljud, tror dock inte att du hittar någon fräshare med bytt kamkedja för dom pengarna...
Lita aldrig på bilar, och kärringar som är hårt spacklade...
Med låg inkomst och 30.000 som maxgräns att köpa för så skulle jag inte rekomendera en nissan 200sx iaf. MÅNGA är hårt körda och dom är ganska kända för rost samt vevlagerras.
Kan även tänka mig att försäkringen är svindyr då det är en vanlig "ungdomsbil", så många har nog krockat...
200sx alla dar i vekan om du vill åka fort! Men för dom pengarna får du en skit 200:a, en skit vr6:a eller en okej civic, så ta en civic eller spara mera.
En civic med 160 hästarn om du lyckas hitta en fin, rost i skärmkanter o skrapande synkringar e väl inte så ovanligt! Golfen e en fin bil, men har fått känslan av att VR6:an e rätt problemfylld? 200 e ju bara så överskattad.
Hade nog kört på civic coupé isåfall. Vr6 har sånna jävla kamkedje problem, och nissan 200sx rostar och får lagerras men både vr6 och nissan 200sx är ju riktigt roliga bilar, men inget jag skulle köpa som bruksbil.