Du som har en Pioneer Avi-x1r eller är kunnig inom det området. :-)

Lysse
17 februari 2006 · 5 Inlägg

När jag kör igång min Avic-x1r så befinner jag mig alltid i Paris! Och jag kan bara söka på platser i Östterrike. Det tar sedan väldigt länge innan den kommer igång och jag kan leta adresser i Sverige. Den är med andra ord grundinställd varje gång, tror jag. Det borde ju bero på att det inte finns konstantström till spelaren, men det finns.

När jag sedan stänger av och drar ut nyckeln från bilen så åker skärmen in, men direkt då den åkt in så åker den ut lika snabbt igen.

Ngn som haft dessa två problemen?

Xoff Volvo tönt... =)
18 februari 2006 · 2 344 Inlägg

låter som att du ska gå till försäljaren å förklara läget... den låter inte frisk...

Volvo V70 T5 "Ajoli - Den odödliga" (1997)
Tellus82
19 februari 2006 · 21 Inlägg

Jag har haft samma bekymmer med en DEH-P9600MP, originalradion hade evig ström så jag förutsatte att så var fallet när man kopplade in en adapter till standard ISO men icke... Jag var tvungen att tjuvkoppla ett relä för att få evig ström...

Den betedde sig precis som din gjör, när man vrider av tändning så åker display in för att sedan åka ut lika snabbt samtidigt som den piper ett par ggr... Efter fixen med reläet så funkar den prima, inget åkande med display eller tappande av inställningar... Så kolla att du verkligen har evig ström, det låter som sagt som att du definitivt inte har det...

Opel Astra G Coupe "Bertone" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang