Efterlyser Intresse: Linköpingsbor se hit.

Knobi
22 september 2008 · 89 Inlägg

Vi har haft en liten diskution här på Garaget rörande garageplats. i LKPG.
Detta har gjort att jag har slagit upp ögonen för detta och är lite sugen på att starta någon form av förening som kan göra att vi går ihop och helt enkelt hyr en större lokal och där samtliga betalar hyra / driftkostnader. Jag skulle vilja ha minst 10 pers. som är intresserade av garageplats.

1. Knobi
2. Tuda
3. aTTi
4. DTurpin
5. Yonaz
6.Shorty
7. Krulle
8. Korv1
9. kvarna_21
10. hakkis

Givetvis så får andra som vill vara med för gemenskap också skriva in sig.
skriv då ditt namn sedan gemenskap. Någon form av årsavgift kommer tas.
men allt är i planeringsstadiet än så länge.

Försök att inte kladda ned denna tråden för mycket tack. Utan frågor skickas till mig.
Några priser har jag inte börjat ta fram än. Men kommer hamna under 1000 :- / mån men så klart billigare om det går.
Allt hänger på hur många vi blir. Vore kul att fylla listan med ännu mer personer. Det gör vi om intresset är mycket stort.

Senast redigerat av Knobi (15 oktober 2008)

DTurpin
23 september 2008 · 2 Inlägg

Check anmäler intresse

Senast redigerat av DTurpin (24 september 2008)

Yonaz
23 september 2008 · 25 Inlägg

1. Knobi
2. Tuda
3. aTTi
4. DTurpin
5. Yonaz
6.
7.
8.
9.
10.

krulle
23 september 2008 · 25 Inlägg

1. Knobi
2. Tuda
3. aTTi
4. DTurpin
5. Yonaz
6.Shorty
7. Krulle
8.
9.
10.

Knobi
23 september 2008 · 89 Inlägg

Jag håller lite reda på vila i den översta listan Tack . om ni har möjlighet ta bort era inlägg. Men tack för hjälpen.

Korv1
24 september 2008 · 13 Inlägg

Jag är intresserad!

Knobi
24 september 2008 · 89 Inlägg

Nu är vi alltså 8 st som visat intresse det börjar ta sig till det bättre. Men det är såhär att det i LKPGs kommun finns bidrag att ge ut till Föreningar. Har inte riktigt läst kriterierna riktigt bara skummat igenom.
Men det som är nästa steg är att ta tag i stadgar och lite sådär. Men det skulle ju vara bra om någon mer eller mera är med på detta så att vi får det så grundligt som möjligt redan från början.

Vad tror ni om detta ser det bra ut?
Är det möjligt?
Önskemål?

Någon som har lite koll på hur många Kvadrat meter vi behöver per bil ca ? så att det inte ska bli så trångt? Men sammtidigt kunna nyttja så mycket plats som möjligt.

3 kvm per person ?

Senast redigerat av Knobi (24 september 2008)

neckwomen_88
24 september 2008 ·

tänk på att det är väldigt mycket jobb att starta och driva en förening, det enklaste är ju att driva den som ideell.... det underlättar om någon som har BRA koll på papper och ekonomi håller i den biten ^^

har ni börjat nosa på lokaler än då?

shorty Bilbyggare
24 september 2008 · 39 Inlägg

jag hoppas du menar 30 kvm?


Knobi skrev:
Nu är vi alltså 8 st som visat intresse det börjar ta sig till det bättre. Men det är såhär att det i LKPGs kommun finns bidrag att ge ut till Föreningar. Har inte riktigt läst kriterierna riktigt bara skummat igenom.
Men det som är nästa steg är att ta tag i stadgar och lite sådär. Men det skulle ju vara bra om någon mer eller mera är med på detta så att vi får det så grundligt som möjligt redan från början.

Vad tror ni om detta ser det bra ut?
Är det möjligt?
Önskemål?

Någon som har lite koll på hur många Kvadrat meter vi behöver per bil ca ? så att det inte ska bli så trångt? Men sammtidigt kunna nyttja så mycket plats som möjligt.

3 kvm per person ?

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
shorty Bilbyggare
24 september 2008 · 39 Inlägg

Ja fast det kan ju vara värt att ha en förening då man kan få bidrag som gör att man kan få ner kostnaden eller köpa in tex kompressor mm. En tanke bara vad vet jag

/shorty

neckwomen_88 skrev:
tänk på att det är väldigt mycket jobb att starta och driva en förening, det enklaste är ju att driva den som ideell.... det underlättar om någon som har BRA koll på papper och ekonomi håller i den biten ^^

har ni börjat nosa på lokaler än då?

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
neckwomen_88
24 september 2008 ·

absolut värt med tanke på moms, aktivitetsbidrag etc ...bara man är beredd att jobba för´t  smile
skitbra idé tycker jag!


hoppas ni får ihop till det här, vi alla klagar på bristen på garage men ingen gör nåt!  so keep up the good work!

Tab Rycketofta Racing
24 september 2008 · 292 Inlägg

helt klart sugen big_smile

//Rycketofta Racing
Knobi
25 september 2008 · 89 Inlägg

Yes. Jag tackar för all positiv respons på detta det är kul att se att många lägger manken till.
Riktigt kul.
Men som sagt det är inget som gör sig självt.

Ang. kvadraten så menade jag 30 men i värsta fall om det är många som vill in går det att ligga på runt 10.

neckwomen_88 : vi ska inte få en AM med oss då? wink

Knobi
25 september 2008 · 89 Inlägg

Tab skrev:
helt klart sugen big_smile

Vill du upp på listan ?

shorty Bilbyggare
25 september 2008 · 39 Inlägg

Jag vill gärna ha störe plats än 10 kvm.

Och blir priset rätt per plats så kommer jag kunna tänka mej hyra 2 platser. Skulle ju inte vara fel om det är skapligt högt till tak så man kan få in en billyft på sin plats.

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
Knobi
26 september 2008 · 89 Inlägg

Japp  det kommer att bli större troligen.
Men det är ju det där med priset.

Vi kommer försöka ta in någon form av billyft tänkte mig att man kanske kunde ha en gemensam av något slag.

Men allt det kommer att lösas . Vi har börjat kika lite på lokaler och det går frammåt. Räknar med att kunna ha ett prel. start datum inom de närmaste veckorna.

Hojta till om ni känner till någon som har en stor lokal då med "VARMHYRA"

shorty Bilbyggare
26 september 2008 · 39 Inlägg

vill inte verka ego. Men jag köper nog isåfall en lyft som jag har på min plats. Då det jag ska göra med min bil kräver att den står på lyften en längre tid.

/shorty

varför köra nytt när man kan köra 740
Sponsor: Swedbank
Knobi
26 september 2008 · 89 Inlägg

Jo det är upp till var och en vad som skall men vi ska försöka ha en som vi kan göra så som oljebyten o.s.v.

Lite små plock.

Tuda
26 september 2008 · 110 Inlägg

Synd att denna inte var större var till ett bra pris med:P http://www.streetx.org/index.php?showtopic=3984

waj waj
Knobi
30 september 2008 · 89 Inlägg

Jag har nu börjat skriva lite på stadgar och lokalletandet är i full gång.
Det kommer äga rum ett rumsmöte antigen som VOIP eller CHAT . Detta kommer att tas upp inom kort där vi går igenom och lyssnar på önskemål om detta. Återkommer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang