6734
Sök

Kylare [ Toyota Celica GTI - 89 ]

234 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Tja.
Testade spackla min kylare med kemisk metall idag, då jag hade en spricka längst upp på kylaren.
Nu återstår bara och se om det håller.. Vad mer kan man använda för o laga en spricka i kylaren?

1 217 Inlägg
23 september 2008
Ring runt till de närmsta skrotarna istället så får du nog ett provtryckt för en hundring eller två.

234 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Den kyler redan dåligt, pga kylflänsarna.
Men jag har tagit kemisk metall som sagt, och sen ska jag hälla i kylarcement..
Har även köpt Kylarrensning, och glykol och vattenpumpssmörjning.
Vad tror du om det?

vattenpumpssmörjningen ska smörja upp den, men kan de va en faktor att den kokar? att den inte öppnar som den ska? kanske bättre och ta bort den helt? jag kördep å motorvägen och sen small det bara, så sprack kylaren, så ja tror att topp packningen har gått, för sånt tryck ska de inte vli så kylaren sprängs?

och vad menar du med provtryckt?
Senast redigerat av Teddio (23 september 2008)

1 217 Inlägg
23 september 2008
Teddio skrev:
Vad tror du om det?

vattenpumpssmörjningen ska smörja upp den, men kan de va en faktor att den kokar? att den inte öppnar som den ska? kanske bättre och ta bort den helt? jag kördep å motorvägen och sen small det bara, så sprack kylaren, så ja tror att topp packningen har gått, för sånt tryck ska de inte vli så kylaren sprängs?

1. Jag tvivlar på att kylflänsarna ensamma är boven i dramat, dock har celica hyffsat dåliga kylegenskaper orginal.

2. Den där smörjningen har jag aldrig varit inärheten av så den har jag ingen åsikt om direkt men din beskrivning låter lovande, det andra är bara bra:)

3. Menar du ta bort pumpen helt så glöm det, då lär den koka inom någon/några minuter.

4. Kolla det där med packningen, det är en svag punkt orginal. Polaren blåste toppen på en celica i sommras och då blåste kompet ut i kylsystemet och blåste två kylarslangar. 

är det det som knäckt kylet för dig kan du förmodligen räkna med en del merarbete.

234 Inlägg
23 september 2008
Trådstartare
Ksj skrev:
Teddio skrev:
Vad tror du om det?

1. Jag tvivlar på att kylflänsarna ensamma är boven i dramat, dock har celica hyffsat dåliga kylegenskaper orginal.

2. Den där smörjningen har jag aldrig varit inärheten av så den har jag ingen åsikt om direkt men din beskrivning låter lovande, det andra är bara bra:)

3. Menar du ta bort pumpen helt så glöm det, då lär den koka inom någon/några minuter.

4. Kolla det där med packningen, det är en svag punkt orginal. Polaren blåste toppen på en celica i sommras och då blåste kompet ut i kylsystemet och blåste två kylarslangar. 

är det det som knäckt kylet för dig kan du förmodligen räkna med en del merarbete.

Jo, men ja menade termostaten, man kanske ska ta bort den?
Asså motorn går jämt och allt, och bubblar inte, inga missljud heller.

Sök