Tycker fortfaronde det ä'r en helfestlig idé

Sen s.k kortmotorn är smidigast, då det finns en låda som passar bolt on med bultmönstret

Men visst går det att göra en adapter så man kan använda långtmotorn.. Tar du den från en OG900 är största problemet att få itag i en fräsmaskin, då man helst ska göra en ny bröstkåpa, vilken måste göras så exakt att den bli centrerad mot lådans sprängkåpa.
steifan skrev:
No f*cking way, lär bryta av med lite off topic fakta:
Exempel:
cW värde Volvo 740: 0.40 - 0.42 Frontarea: 2.16m2
Bonus:
cW värde Saab 900: 0.40 - 0.42 Frontarea: 1.95m2
Kuriosa:
Audi 100 hade 0,29-0,33 med C3:an som kom 1982.
Hehe, och 99:an har bara marginellt sämre cW än Og900, vilket innebär att Saab 1969 hade samma luftmostånd som volvo hade 1982

Hehe

Dock, en 740 har gott om plats, och med ett bra preppat chassi (Staget till länkarmarna bak och fram, fjäderbensstag, diffbroms, bra fjädrar och stötdämpare, m.m) och en motor med så fint register som en trimmad saabmotor kan bli en riktigt elak bil på bana

Senast redigerat av twin_cam (5 februari 2009)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!