4690
Sök

hjälp med rekommendation till baslådor

583 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#1
tjenare. har nyss köpt in Infinity Slutsteg REF-475A från BRL.se
och är ute efter några bra baslåder någon som vet vad man kan köpa in? som passar bra te slutsteget?
är ny ang bil ljud :p

Max pris 5000:-
Senast redigerat av bengan87 (24 september 2008)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 september 2008
#2
Där du har köpt den kan säkert rekomenera dig.


Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (24 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

583 Inlägg
24 september 2008
Trådstartare
#3
te_wik skrev:
Där du har köpt den kan säkert rekomenera dig.

Annars så brukar rekomenderad lådvolym stå i spec`en.
Så det är bara att bygga själv smile

Mvh Tommy

Okej. du har inge bra tips på någon?

info om slutsteget

4-kanals slutsteg med tuff snygg design och välljud från Infinity. Steget lämnar mycket effekt och har låg strömförbrukning tack vare PWM MOSFET-kretsar. Inbyggda delningsfilter gör det enkelt att justera ljudsystemet. Det finns även en lågnivåutgång för att kunna föra signalen vidare till fler slutsteg.

Uteffekt: 4x75W RMS 4ohm. 2X180W RMS 4ohm bryggkopplat. 468W max effekt 2 ohm. Stabil i 2ohm. Övrigt: Frekvensomfång 10-100000Hz. LP-delningsfilter 32-320Hz (12dB/okt). Bass boost 0-12db. S/N 85dBa. Lågnivå 100mV-6v. Preamp lågnivåutgång. Mått 360x68x228mm.
Senast redigerat av bengan87 (24 september 2008)


Försöker iaf
12 819 Inlägg
24 september 2008
#4
bengan87 skrev:
te_wik skrev:
Där du har köpt den kan säkert rekomenera dig.

Annars så brukar rekomenderad lådvolym stå i spec`en.
Så det är bara att bygga själv smile

Mvh Tommy

Okej. du har inge bra tips på någon?

info om slutsteget

4-kanals slutsteg med tuff snygg design och välljud från Infinity. Steget lämnar mycket effekt och har låg strömförbrukning tack vare PWM MOSFET-kretsar. Inbyggda delningsfilter gör det enkelt att justera ljudsystemet. Det finns även en lågnivåutgång för att kunna föra signalen vidare till fler slutsteg.

Uteffekt: 4x75W RMS 4ohm. 2X180W RMS 4ohm bryggkopplat. 468W max effekt 2 ohm. Stabil i 2ohm. Övrigt: Frekvensomfång 10-100000Hz. LP-delningsfilter 32-320Hz (12dB/okt). Bass boost 0-12db. S/N 85dBa. Lågnivå 100mV-6v. Preamp lågnivåutgång. Mått 360x68x228mm.

Jag har inte hängt med i bilstereo branchen på 3-4 år så, nej.. jag kan inte rekomendera något.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

310 Inlägg
24 september 2008
#6
Sök på renodlade billjudsforum. Där får du bäst hjälp

Google är din vän.


735 Inlägg
24 september 2008
#7
hur många basar ska du ha?
Senast redigerat av blomisen (24 september 2008)

www.armournordic.se www.autoexperten.se
Projekt Ford Mondeo.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=224413 (Ford mondeo)
En riktig gentleman är en som kan spela säckpipa, men ger fan i det.

Billjuds fanatiker.
2 853 Inlägg
24 september 2008
#8
PH_ skrev:
Sök på renodlade billjudsforum. Där får du bäst hjälp

Google är din vän.

hehe va e detta då?


RM-operatör
667 Inlägg
24 september 2008
#9
pattilatti2 skrev:
PH_ skrev:
Sök på renodlade billjudsforum. Där får du bäst hjälp

Google är din vän.

hehe va e detta då?

En undergrupp i ett generellt fordonsforum? smile


10 287 Inlägg
24 september 2008
#10
Du Bengan, utan att veta vilken bil du skall stoppa grejorna i så är det svårt att ge råd.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

583 Inlägg
5 oktober 2008
Trådstartare
#11
Sharky skrev:
Du Bengan, utan att veta vilken bil du skall stoppa grejorna i så är det svårt att ge råd.

/Göran

är en Volvo 855.a kombi


5 852 Inlägg
5 oktober 2008
#12
http://www.bilradiohuset.se/sv/article/78/impact_br210

Är en väldigt skön låda som låter riktigt jäkla bra till vad man än spelar. Sen i och med att du har ett 4-kanals steg så räcker det att du bryggar ena sidan och kör framsystem på andra smile

www.Stereospecialisten.se - Nu med fysisk butik i Göteborg


Sök