Trasig Lamdasond Volvo 850 SE 10v -96

Henrik_
24 september 2008 · 14 Inlägg

Hej!
Nu är det så här att jag misstänker att lamdasonden har gått åt skogen, och jag har kollat upp att dom kostar hela 1700: - på Mekonomen...
Tänkte höra om det är någon som vet om man kan köpa en sån lamda på biltema med 4 kablar och sätta dit ist? Har du erfarenhet av lamdasond på 850 kan du ju skriva...

mvh/ Henrik

mrbad
24 september 2008 · 206 Inlägg

Är du säker på att det är lamdan? det kan vara lmm också. båda var trasiga på min bil hmm

frasman
24 september 2008 · 15 Inlägg

Henrik_ skrev:
Hej!
Nu är det så här att jag misstänker att lamdasonden har gått åt skogen, och jag har kollat upp att dom kostar hela 1700: - på Mekonomen...
Tänkte höra om det är någon som vet om man kan köpa en sån lamda på biltema med 4 kablar och sätta dit ist? Har du erfarenhet av lamdasond på 850 kan du ju skriva...

mvh/ Henrik

Dom har lambasonder på biltema för 499:- om det är en röd kabel som går in till lambdasonden så funkar det inte med biltemas för då har du en titanium lambdasond.

tal0n Mekaniker/Däckmontör
24 september 2008 · 1 140 Inlägg

ska väl fungera med biltemas tror jag., isåfall kan du ju ta kontakten och stiften från den som sitter där å flytta över till den nya så ser det ju bättre ut också.  smile

DusanMandick Random Hero
24 september 2008 · 4 047 Inlägg

ja dom har det, du får med ett schema hur de ska kopplas, smarta kontaker faktiskt, mkt tydligt instruerat i bladet som följer med o de går smidigt o funkar perf, har bytt ett antal såna med biltemas lamda åt kompisar

Dog food lid. Backwards
Audi S4 b8 (2010)
Christian S
24 september 2008 · 4 816 Inlägg

DusanMandick skrev:
ja dom har det, du får med ett schema hur de ska kopplas, smarta kontaker faktiskt, mkt tydligt instruerat i bladet som följer med o de går smidigt o funkar perf, har bytt ett antal såna med biltemas lamda åt kompisar

ja och sen funkar dom typ ½ år sen pajar dom, satte en sån på min förra vinter bil (740) och den höll som sagt ca ½ år sen pajade den så det blev att köpa en ny orginal istället.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Henrik_
26 september 2008 · 14 Inlägg

mrbad skrev:
Är du säker på att det är lamdan? det kan vara lmm också. båda var trasiga på min bil hmm

Nej det kan man ju aldrig veta...men jag fick upp felkod 5-2-1, sen gick jag in på Volvos vida program, det stod att det kunde vara lamdasonden som var trasig. En bekant fick samma felkod på sin 850 och bytte lamda, då fungerade det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang