4667
Sök

Skrota bil - Vad behålla?

537 Inlägg
26 september 2008
Trådstartare
Hej!

Brors Corolla från gissningsvis -87 ska nog dessvärre inom en snar framtid besöka en bilskrot, pga av diverse saker och rost och rost och rost.

Vad kan man skruva ned på den som är värt att ha som kan säljas vidare?
Tänkte väl att man skulle iaf plocka bort alla lyktor. Men vad mer?

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 september 2008
säten, fälgar, kofongare(?), ingen större aning faktiskt tongue hehe men iaf lycka till o hoppas ni får ngt sålt! Mvh Patrik

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 september 2008
Bromsar osv är inte tokigt att ta vara på.
Servopump och liknande saker.

Generator, kylare, knappar, instrumenthus och annat som kan tänkas strula.

Värmepaket.

Elhissar? Motorerna, knappar, kabelstam?
Centrallås? Motorerna är bra att ha.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (26 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Egenföretagare
999 Inlägg
26 september 2008
Har sparat en del när jag skrotat bilar, men tycker fan det är svårt att få något för det när man försöker sälja det sen...
Men det beror ju på vilken bil det är, men kan tänka mig att en Corolla -87 är lite för ovanlig för att det skall finnas sug efter delar?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
26 september 2008
weeeman skrev:
Har sparat en del när jag skrotat bilar, men tycker fan det är svårt att få något för det när man försöker sälja det sen...
Men det beror ju på vilken bil det är, men kan tänka mig att en Corolla -87 är lite för ovanlig för att det skall finnas sug efter delar?

Känner igen mig där.. har så mkt bildelar liggandes helt i onödan som ej går att sälja.
Inte ens att ge bort. -soptippen nästa.

Om man nu inte lyckas få en bilskrot att betala någon tia för att ta dem.

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (26 september 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök