6624
Sök

golf 3a batteri lampan släcks inte.

1 813 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
jo min brors bil tändes hans batteri lampa bara en dag och tog ut generatorn och bytte batteri men såg då att kolet i generatorn inte var jätte mkt kvar utav.. hittade inget kol som passade till just den generatorn så köpte en beg på skroten och kolet var bra i denna. satte på den och allt så starta bilen utan problem men lampan slocknar inte.. vad kan mer vara fel efter som den inte slocknar ?

det e 90hk motorn.

tacksam för alla svar=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

1 867 Inlägg
27 september 2008
"batterilampan" är egentligen en laddningslampa, förmodligen laddar inte den "nya" generatorn speciellt bra heller, lampan tänds då laddströmmen inte överstiger strömmen som förbrukas.
Starta bilen och mät över batteripolerna, du ska i trakterna av 14V där, helst mer.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

21 761 Inlägg
27 september 2008
Det skulle även kunna vara D+ kabeln vid generatorn som ligger emot jord, då slocknar aldrig lampan när motorn är igång.

1 813 Inlägg
27 september 2008
Trådstartare
hittade felet nu=) var på verkstad föra helgen då byte dom kopplingen. och dom puckona hade satt + kablen från generatorn till jorden därför den inte slocknade.. men byte ni till + till + så funkade det fan så mkt bättre.. ny generator helt i onödan men men=)

tack för svar iaf=)

Åk före du så väntar jag på dig där..!

Sök