6598
Sök

gnissel vid sväng

Alecci's fästmö
708 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Hej!

Min bil började gnissla för ett bra tag sen när ma t ex står stilla och "lek"vrider med ratten. Det låter för jä#ligt...

Man fattar ju att det är något med servon, men vad? Det finns ingen luft och styrservovätskan e full.

Det är bara när man står still backar eller kör framåt sakta som den gör de...ett hemskt gnisslande ljud sad

Jag vet inte om den låter i fart med...lite svårt att hördå ju haha..

Den hadeäven något annat innan de härljudet kom till..Då var det när man enbart backade..precis som om något låg emot t ex bromsarna eller handbromsen som inte släppte redigt..hade den aldrig inne på nån check om vad de kune vara och jag tro inte det är kvar...isf ligger de under detta gnisselljud från ratten eller så har det gått över till gnisselljudet från ratten.

Någon som vet vad detta kan tros vara? :S

Tacksam för alla tips smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

1 867 Inlägg
28 september 2008
Bytt remmen till servopumpen? När du står still och vrider så blir det en jävla belastning på pumpen, vilket kan göra att remmen slirar.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
Koop skrev:
Bytt remmen till servopumpen? När du står still och vrider så blir det en jävla belastning på pumpen, vilket kan göra att remmen slirar.

Aha tack för tipset smile ska ut och kolla de sen om man kan se de på min bil smile

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

Sök