5252
Sök

displayen på sterion bara slockna?

260 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#1
Tja.. Har en panasonic stereo och idag när ja satte på den så var det ingen display, eller det lyser inte men man kan se om man lyser med en ficklampa.. Men allt fungerar förutom att ja inte kan läsa av displayen, nån som har nått förslag? är det bara kasta eller lämna in kanske? Tips..


RM-operatör
667 Inlägg
28 september 2008
#2
Knacka fronten i instrumentbrädan lite halvhårt ett par gånger.
Min Sony gör likadant och då är det bara att ta ur och i fronten så är det ok igen.


260 Inlägg
28 september 2008
Trådstartare
#3
ShyGuy skrev:
Knacka fronten i instrumentbrädan lite halvhårt ett par gånger.
Min Sony gör likadant och då är det bara att ta ur och i fronten så är det ok igen.

Har allt prövat, men nepp.. stendöd.. Funderar på om de går att lämna in displayen den var inte billig sad


RM-operatör
667 Inlägg
28 september 2008
#4
Det är ju bara att pröva, borde inte vara större fel än en döda dioder.
Lämna in den du, är det för dyrt för att laga så är det ju bara att köpa nytt.


Random Hero
4 047 Inlägg
28 september 2008
#5
ShyGuy skrev:
Det är ju bara att pröva, borde inte vara större fel än en döda dioder.
Lämna in den du, är det för dyrt för att laga så är det ju bara att köpa nytt.

döda dioder ?, haha vet du hur en display fungerar ? tongue

provat o ändra ljusinställningar i menyn ? eller om de e skit på kontakten mellan stereon o fronten ?

Dog food lid. Backwards

RM-operatör
667 Inlägg
28 september 2008
#6
DusanMandick skrev:
ShyGuy skrev:
Det är ju bara att pröva, borde inte vara större fel än en döda dioder.
Lämna in den du, är det för dyrt för att laga så är det ju bara att köpa nytt.

döda dioder ?, haha vet du hur en display fungerar ? tongue

provat o ändra ljusinställningar i menyn ? eller om de e skit på kontakten mellan stereon o fronten ?

Eftersom en del, säkerligen inte alla, har lysdioder som lyser upp displayen så är det mycket möjligt att sådana kan vara brända.
Det vet jag garanterat att min förra Kenwood hade, för där bytte jag dem själv en gång:P
Men för all del, jag kan ha fel. Det var nog bara konstiga glödlampor som jag lödde iwink


Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
28 september 2008
#7
Kan även vara kontaktblecken mellan fronten och enheten som strular och ger dålig kontakt.....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

260 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
#8
nepp, inget fungerar, ska kolla om nån kan kika på den!



Sök