4232
Sök

Hjälp, Downpipe till volvo s70

113 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Hej jag har då en volvo s70 2.5t jag har fortfarande på ltt och skall köpa mig ett nytt 3 tum downpipe, så jag undrar har ni några bra förslag med både downpipe och racecat. har tänkt att byta turbo senare men tar downpipe så länge. Ge gärna förslag big_smile

528 Inlägg
29 september 2008
Vad finns det att välja på förutom Ferrita/Simons och JT?   smile
Bara att beställa från ngn av dem.   Har nog extremt marginell påverkan var du köper röret.  Det skiljer på sportkat och racekat däremot,  kan inte säga riktigt vad - men när jag trimmade min volvo sa de på Autotech att det var skillnad. Garanterat i flödet - för det är väl ändå anledningen till att man byter.  Men det är inte alltid det är relevant. Flödet handlar ju om trimningsgrad  och ska du byta turbo och annat så är kanske Simons sportkat felaktigt val - men ska du bara öka laddtrycket ngt på orginal turbo räcker Simons till gott och väl.

Jag hade handlat av de som är närmast alternativt hos ngn jag hade rabatt. Jag är med i Nordiska X40klubben och jag vill minnas man får rabatt på många ställen via det.  Du är säkert med i annan förening som ger rabatt hos något av de berörda företagen.

113 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
okej tack för en rikigt formellt svar big_smile tanken är ju att jag skall byta turbo till någon 19t eller liknande runt 350hk spridare kammar kanske och spjäll så det skulle ju sitta finnt med någon downpipe och cat som är bra till det smile får man rabatt när man är med i någon club det visste jag inte tongue vad skall jag bli medlem i då? haha här är man med wink

4 824 Inlägg
29 september 2008
Du kan gå med i tex TPC (kostar 400:-/år), vi har rabatt på dom här företagen http://www.turboperformanceclub.com/abo … e=partners och för att bli medlem klickar du här http://www.turboperformanceclub.com/member.php?page=new

Såg att då bor i Ale, då är det givervis Autotech (som vi i TPC har rabatt hos) som gäller när du ska byta programvara efter det att du bytt downpipe och även sen när det är dags för mappning efter det att du bytt turbo osv.

Såg att du har MaxxTuning programvara, va sjutton är det för företag? har aldrig hört talas om dom.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

113 Inlägg
30 september 2008
Trådstartare
okej får allt ta och bli medlem där du ;smile måste jag byta programvara igen när jag byter downpipe? angående maxxtuning så vet jag inte vart det ligger men jag tycker dom har mappat min bil väöldigt bra han som hade den innan fixade det där gå in på deras hemsida och se smile

Sök