1717
Sök

Köpa minicross / dirtbike under 3000 KR?

26 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
Tjenare...
vet någon vart man kan få tag i en Dirtbike / mini cross under 3000-4000 kr här i göteborg?
Vill ha ngt kul att köra med lite, inga överdrivna saker, vill bara ha lite kul innan jag börjar övningsköra osv...

Har kollat på birka import men dom har inte det jag söker, andra butiker här i götet? Tacksam för snabba svar...

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
29 september 2008
Du får ingen bra ny för de pengarna, köp en begagnad lite bättre hoj. Roligare att ha ngt som håller

219 Inlägg
29 september 2008
http://www.minimotocenter.se/ köpte min härifrån ligger i Lindholmen

26 Inlägg
29 september 2008
Trådstartare
http://www.minimotocenter.se/catalog/pr … ucts_id=36

Något sådant, men vart ligger exakt lindholmen..?

1 814 Inlägg
29 september 2008
alla dem där billiga nya är skit <-- ärlighet varar längst

Leta efter nån beggad av ett äkta märke såsom KTM och kawasaki och honda och liknande

9 108 Inlägg
30 september 2008
Bättre att köpa begagnad "märkeshoj" än skräpet som säljs för 3-4000 och inte håller för ett enda hopp.. Har haft min DBR-1 i flera år och har bara behövt byta olja smile Och alla kåpor, kopplingshandtag och diversesaker som går sönder när jag vurpar hehe, hade nog kunnat sälja den för 3500 som den står nu, absolut inga fel på den förutom kosmetiska smile

26 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Okej, men jag ska ju inte ha honda, kawasaki , asså jag ska knappt köra hopp  eller så..
Jag ska bara ha en för att transportera mig hemmifrån te skolan, och lite sånt och köra runt för nöjes skull...

9 108 Inlägg
1 oktober 2008
Med "märkeshoj" menar jag inte Honda utan t.ex. DBR-1, pitpro, snakepit osv osv. Allt är från Kina men vissa har bättre standard på prylarna. Kika på blocket.

Sedan är det väl inte så smart att åka till skolan på den, kompisen åkte dit och fick några års spärrtid på körkortet så det kan bli surt i slutändan.

Fisketokig
2 997 Inlägg
1 oktober 2008
Lägg dig någonstans 3000:- och uppåt när det gäller begagnat. Ska du ha nytt som håller det minsta så bör du lägga ut det dubbla.

Kolla på andrahandsvärden och hur mycket man får skruva så är det inte värt alls att köpa de billigaste. De håller inte och du får knappt igen annonskostnaden om du skulle sälja vidare på blocket smile

Ska du köra "olagligt" så satsa på rejäl märkeshoj som du lätt kan åka ifrån folk på.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

26 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Okej, men vad säger polisen om att köra en Cross, när man e 17 år, på vanliga vägar, om den inte e reggad...Jag är ju som sagt över 15+ så man borde la kunna få köra eller..

219 Inlägg
2 oktober 2008
oreggade crossar får du inte köra på almänna vägar.  Tror nog att det är ganska grova böter på det plus att du kommer me all sannolik bli av med lempet och få vänta 2år extra innan du kan ta körkort (om snuten är riktigt jävliga).
Senast redigerat av Destajnii (2 oktober 2008)

804 Inlägg
2 oktober 2008
xkurdi skrev:
Okej, men vad säger polisen om att köra en Cross, när man e 17 år, på vanliga vägar, om den inte e reggad...Jag är ju som sagt över 15+ så man borde la kunna få köra eller..

cross och minicross/dirtbike är sak samma, oreggat, oförsäkrat, oskattat, olovlig körning på bägge.
Skillnaden är att en beg 125cc cross har ~40hk, 125hk dirtbike har runt 12hk(?) så med en cross hinner snuten inte ikapp dig så länge du inte gör bort dig.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
2 oktober 2008
baaki skrev:
xkurdi skrev:

cross och minicross/dirtbike är sak samma, oreggat, oförsäkrat, oskattat, olovlig körning på bägge.
Skillnaden är att en beg 125cc cross har ~40hk, 125hk dirtbike har runt 12hk(?) så med en cross hinner snuten inte ikapp dig så länge du inte gör bort dig.

Helt sant smile

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

26 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Haha big_smile okej...
men grabbar, Men hur reggar man en dirt bike / mini cross..?
Har fått en mini cross nu för 4500 kr, med lås o allt skit, men hur reggar jag den så jag får köra på vägar?

DFFL
9 020 Inlägg
3 oktober 2008
xkurdi skrev:
Haha big_smile okej...
men grabbar, Men hur reggar man en dirt bike / mini cross..?
Har fått en mini cross nu för 4500 kr, med lås o allt skit, men hur reggar jag den så jag får köra på vägar?

Det går inte...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

26 Inlägg
3 oktober 2008
Trådstartare
Vadå går inte, går det inte att regga en dirt bike / minicross / pit pro, liknande?
Såg ju en på blocket det stog Reggad Dirt bike eller ngt..men iaf, har ju en mini cross nu och har kört lite med den, var nära på att vurpa tongue

Avstängd
962 Inlägg
3 oktober 2008
Nej det går inte, sälj den och väx upp.

26 Inlägg
4 oktober 2008
Trådstartare
Väx up? Går ju tyvärr inte , det är tiden som avgör det.

Sök