Något speciellt däck som är lite mer "skrikigt" än annat?
Minns en Golf1 som vi satte 205/50 på och något billigt däck på och vid normal körning så skrek det om däcken så fort man svängde lite skarpare i låg fart. Riktig blickfångare... det lät som man svängde i typ 70 blås.. men i realiteten så körde man typ 20-30 km/h.
Polaren till mig sa alltid att han satt hollywood däck på sin volvo 740! sen när han sa vad det var så visade det sig att han helt enkelt hade ett per medelklass däck som var gamla torra å dåliga!
Det går utmärkt att svänga Dock så är det riktigt läskigt att köra bilen Min förra 740 hade jag 2 cm toe-in på ett tag och det tjöt rätt bra med 17" på. Sen så fick bilen en förmåga att vilja åka hit och dit på vägen, någon konstig retur i styrningen vid högre farter och skarpa svängar:P
Ska kolla vad vi har för däck på Hondan, De däckena får jag att tjuta vid insperead körning.
Minns ett bakdäck jag hade på min cykel när jag var 13-14 nått. Monster hette märket, Det tjöt utav heliga helvete! Lät seriöst som en bil kom med alla hjulen låsta, Skulle kunna va skoj att hitta "Monster" däck till bil, Dock jobbigt i längden.
Jag minns en gammal Bond-film tror jag det var, de körde iaf bil på en sandstrand och när de sladdade i sanden skrek det om däcken. Jag har skit-däck av märket Antyre bak på 940:n och de brukar varken låta eller göra spår på asfalten när jag spinner loss, tror det är mer plast än gummi i dem...
Jag minns en gammal Bond-film tror jag det var, de körde iaf bil på en sandstrand och när de sladdade i sanden skrek det om däcken. Jag har skit-däck av märket Antyre bak på 940:n och de brukar varken låta eller göra spår på asfalten när jag spinner loss, tror det är mer plast än gummi i dem...
Gamla hederliga nightrider lekte också med naturlagarna med skrikande däck på lösa grusvägar. Aah visstja, snabbspolning var visst en av redigerarnas favoriteffekt.
Polaren hade däck av märket Kelly, de gnisslade friskt vid kurvtagning.