Verklighetstrogen skräckfilm

Widowmaker
30 september 2008 · 1 112 Inlägg

Söker bra skräckfilmer som inte innehåller tex spöken och monster. Vill hitta något riktigt bra men mera verklighetsförankrat tema. någon som har tips``??

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
T16_AeRo
30 september 2008 · 712 Inlägg

Blair Witch..

volvo_nicke3 Avstängd
30 september 2008 · 519 Inlägg

Penny Dreadful, såg den idag och den är bra, läskig iaf tongue och The House Of Wax (stavning?) är bra kom ja på nu big_smile

Senast redigerat av volvo_nicke3 (30 september 2008)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Waho Allmänt Jobbig
30 september 2008 · 1 200 Inlägg

Motorsågsmassakern?

EDIT: Wolfcreek mountain, som är baserad på en verklig händelse. Den är sevärd iaf smile

Senast redigerat av Waho (30 september 2008)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Widowmaker
30 september 2008 · 1 112 Inlägg

wolf creek och hose of wax e fina dom! men måste ha tag i lite mer! visst lite övernaturligt får det vara men det behöver inte vara just de mest sjuka monster som finns

Jag har fått i uppdrag att hålla i en riktigt scary filmkväll för en samling människor och vill bygga upp hysteriskt krypande rädsla! problemet är bara att en i samlingen inte överhuvudtaget tar åt sig som man förutsätter att man skall göra av skräck när det gäller sliskiga monste osv!

Filmer som typ hills have eyes eller wrong turn, boogeyman och candyman är sådana filmer som e helt uteslutna! dom sitter han bara å skämtar sig igenom å liksom sabbar själva poängen med att krypa upp å mysa intill tjejen å en skräckfilm.

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
blacken
30 september 2008 ·

"The Shining"
"The thing"
"Liftaren"
"alien"
"The Abyss"

Waho Allmänt Jobbig
30 september 2008 · 1 200 Inlägg

blacken skrev:
"The Shining"
"alien"

Dom andra filmerna vet ja inte, men dom är ju inte direkt verklighets trogna iaf ^^

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious
Smajly
30 september 2008 · 3 059 Inlägg

volvo_nicke3 skrev:
Penny Dreadful, såg den idag och den är bra, läskig iaf tongue och The House Of Wax (stavning?) är bra kom ja på nu big_smile

House of Wax är ju det sämsta jädra mög som gjorts.. inte ens en skräckis.. det enda skräck i den är ju paris hiltons fruktansvärt dåliga skådespeleri..
Och det frågades efter verklighetstrogna filmer.. det är den LÅNGT ifrån.

Widowmaker skrev:
wolf creek och hose of wax e fina dom! men måste ha tag i lite mer! visst lite övernaturligt får det vara men det behöver inte vara just de mest sjuka monster som finns

Jag har fått i uppdrag att hålla i en riktigt scary filmkväll för en samling människor och vill bygga upp hysteriskt krypande rädsla! problemet är bara att en i samlingen inte överhuvudtaget tar åt sig som man förutsätter att man skall göra av skräck när det gäller sliskiga monste osv!

Filmer som typ hills have eyes eller wrong turn, boogeyman och candyman är sådana filmer som e helt uteslutna! dom sitter han bara å skämtar sig igenom å liksom sabbar själva poängen med att krypa upp å mysa intill tjejen å en skräckfilm.

Anledningen till att folk brukar skämta o snacka igenom en skräckis är för att dom i själva verket är "rädda" när dom ser den..

----

Jag slår ett slag för Hostel, Hide and Seek, The Grudge (inte helt verklig men fruktansvärt bra), The Descent (den som kom -05) och Shutter.

Senast redigerat av Smajly (30 september 2008)

Germax
1 oktober 2008 · 12 086 Inlägg

Braindead är en bra skräckfilm lol

Andreas 940 -utan 940
1 oktober 2008 · 1 728 Inlägg

Hostel och Saw-filmerna är ju inte "övernaturliga" men inte riktiga skräckfilmer heller, bara äckliga. Riktiga skräckfilmer kräver någon form av övernaturliga/overkliga inslag. Kiether Sutherlands senaste film "Mirrors" är helt okej, även Dead Silence är bra: http://www.imdb.com/title/tt0455760/

fegge_89
1 oktober 2008 · 1 302 Inlägg

freddie kruger och djurkyrkogården är rätt bra smile

-Bergan-
1 oktober 2008 · 178 Inlägg

Widowmaker skrev:
wolf creek och hose of wax e fina dom! men måste ha tag i lite mer! visst lite övernaturligt får det vara men det behöver inte vara just de mest sjuka monster som finns

Jag har fått i uppdrag att hålla i en riktigt scary filmkväll för en samling människor och vill bygga upp hysteriskt krypande rädsla! problemet är bara att en i samlingen inte överhuvudtaget tar åt sig som man förutsätter att man skall göra av skräck när det gäller sliskiga monste osv!

Filmer som typ hills have eyes eller wrong turn, boogeyman och candyman är sådana filmer som e helt uteslutna! dom sitter han bara å skämtar sig igenom å liksom sabbar själva poängen med att krypa upp å mysa intill tjejen å en skräckfilm.

Är det inte bättre och slänga ut honom och sen kolla på vilken film ni andra vill se wink

Courage is when you're scared to death but saddle up anyway!!!
xXchamXx94 Studerande
1 oktober 2008 · 727 Inlägg

volvo_nicke3 skrev:
Penny Dreadful, såg den idag och den är bra, läskig iaf tongue och The House Of Wax (stavning?) är bra kom ja på nu big_smile

Japp, House of Wax, å den vill jag se igen tongue

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)
MilleN
1 oktober 2008 · 9 108 Inlägg

The Asylum (amerikans titel: Session 9) tycker jag är riktigt grym, inga överdrivna monster och skit utan bara ren och skär rädsla kring ett nerlagt mentalsjukhus som ska renoveras. Tror denna är väldigt okänd i Sverige..

eriksson87
1 oktober 2008 · 590 Inlägg

The Strangers, Baserade på en verklig händelse tillomed. Bra film också smile

Izual
1 oktober 2008 · 4 571 Inlägg

Ils aka them

http://www.imdb.com/title/tt0465203/

Den var rätt bra tyckte jag, baserad på en verklig händelse.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
1 oktober 2008 · 1 300 Inlägg

Dog soldiers (stavas) jäkligt äcklig tycker jag.

I do it my way
volvo_nicke3 Avstängd
1 oktober 2008 · 519 Inlägg

Smajly skrev:

volvo_nicke3 skrev:
Penny Dreadful, såg den idag och den är bra, läskig iaf tongue och The House Of Wax (stavning?) är bra kom ja på nu big_smile

House of Wax är ju det sämsta jädra mög som gjorts.. inte ens en skräckis.. det enda skräck i den är ju paris hiltons fruktansvärt dåliga skådespeleri..
Och det frågades efter verklighetstrogna filmer.. det är den LÅNGT ifrån.

ööh ok, tjorven då?? xD



Widowmaker skrev:
wolf creek och hose of wax e fina dom! men måste ha tag i lite mer! visst lite övernaturligt får det vara men det behöver inte vara just de mest sjuka monster som finns

Jag har fått i uppdrag att hålla i en riktigt scary filmkväll för en samling människor och vill bygga upp hysteriskt krypande rädsla! problemet är bara att en i samlingen inte överhuvudtaget tar åt sig som man förutsätter att man skall göra av skräck när det gäller sliskiga monste osv!

Filmer som typ hills have eyes eller wrong turn, boogeyman och candyman är sådana filmer som e helt uteslutna! dom sitter han bara å skämtar sig igenom å liksom sabbar själva poängen med att krypa upp å mysa intill tjejen å en skräckfilm.

Anledningen till att folk brukar skämta o snacka igenom en skräckis är för att dom i själva verket är "rädda" när dom ser den..

----

Jag slår ett slag för Hostel, Hide and Seek, The Grudge (inte helt verklig men fruktansvärt bra), The Descent (den som kom -05) och Shutter.

Senast redigerat av volvo_nicke3 (1 oktober 2008)

Bättre en kråka i näsan än en skata i sängen..
Jag har inte alltid rätt :)
Kornz Solfilmsmontör
1 oktober 2008 · 947 Inlägg

eriksson87 skrev:
The Strangers, Baserade på en verklig händelse tillomed. Bra film också smile

Word!

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
T16_AeRo
1 oktober 2008 · 712 Inlägg

MilleN skrev:
The Asylum (amerikans titel: Session 9) tycker jag är riktigt grym, inga överdrivna monster och skit utan bara ren och skär rädsla kring ett nerlagt mentalsjukhus som ska renoveras. Tror denna är väldigt okänd i Sverige..

Väldigt bra tips.. Dödens Salar heter den svenska titel..
Dock så krävdes det två tittar för att jag skulle fatta allt.. fast det var någar år mellan smile

Mäktiga miljöer dom filmat i iaf..

Senast redigerat av T16_AeRo (1 oktober 2008)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang