Var Nissans GTR så snabb på ringen eller...?

Aerodynamik ...
18 juli 2009 · 7 120 Inlägg

Framhjulsdrift är ju också snabbare uppe i fart.

Anubis
18 juli 2009 · 1 255 Inlägg

torpis skrev:

Anubis skrev:

torpis skrev:

0-100 visst, men 100-200 på 9sek är inget att hänga i granen.  Undra vart alla supersportbilar gör av all sin power?

9 Sekunder är va en Lamborghini Gallardo kör 100-200 på så dåligt är de väl inte?

Jag tycker det är riktigt trött.  Min bil gjorde det på 7.6sek, framhjulsdriven dessutom.  Så jag har all rätt att tycka den är trött.

Ni som tycker den eller M3 CSL för den delen är långdsamma runt ringen, vad kör ni för bil och tid själva?

Ja men din bil väger bra mycket mindre har 170 hk mer mindre drivlineförlust är de konstigt eller sen kör du en övertrimmad svensson bil rakt fram visst då drar du den men sett dom på bana där GTR hör hemma så tror ja inte den skulle ha så mycket och säga till om.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Mangisen
18 juli 2009 · 1 034 Inlägg

Anubis skrev:

torpis skrev:

Anubis skrev:

9 Sekunder är va en Lamborghini Gallardo kör 100-200 på så dåligt är de väl inte?

Jag tycker det är riktigt trött.  Min bil gjorde det på 7.6sek, framhjulsdriven dessutom.  Så jag har all rätt att tycka den är trött.

Ni som tycker den eller M3 CSL för den delen är långdsamma runt ringen, vad kör ni för bil och tid själva?

Ja men din bil väger bra mycket mindre har 170 hk mer mindre drivlineförlust är de konstigt eller sen kör du en övertrimmad svensson bil rakt fram visst då drar du den men sett dom på bana där GTR hör hemma så tror ja inte den skulle ha så mycket och säga till om.

Håller me till 100%, är liksom ingenting å jämföra med

torpis Forummoderator
19 juli 2009 · 10 572 Inlägg

Mange__ skrev:

Anubis skrev:

torpis skrev:
Jag tycker det är riktigt trött.  Min bil gjorde det på 7.6sek, framhjulsdriven dessutom.  Så jag har all rätt att tycka den är trött.

Ni som tycker den eller M3 CSL för den delen är långdsamma runt ringen, vad kör ni för bil och tid själva?

Ja men din bil väger bra mycket mindre har 170 hk mer mindre drivlineförlust är de konstigt eller sen kör du en övertrimmad svensson bil rakt fram visst då drar du den men sett dom på bana där GTR hör hemma så tror ja inte den skulle ha så mycket och säga till om.

Håller me till 100%, är liksom ingenting å jämföra med

Just det ja, bana var det...  därför jag lade till 100-200km/h.

men ni förstår inte poängen, oavsett om min bil är trimmad eller ej så åker jag fortare = andra bilen är trött.

Jag pratar aldrig om min bil och ringen eftersom jag inte är snabb där.  Är ni som tvivlar på tider snabbare själva runt ringen? eller gissar ni bara?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Anubis
19 juli 2009 · 1 255 Inlägg

torpis skrev:

Mange__ skrev:

Anubis skrev:

Ja men din bil väger bra mycket mindre har 170 hk mer mindre drivlineförlust är de konstigt eller sen kör du en övertrimmad svensson bil rakt fram visst då drar du den men sett dom på bana där GTR hör hemma så tror ja inte den skulle ha så mycket och säga till om.

Håller me till 100%, är liksom ingenting å jämföra med

Just det ja, bana var det...  därför jag lade till 100-200km/h.

men ni förstår inte poängen, oavsett om min bil är trimmad eller ej så åker jag fortare = andra bilen är trött.

Jag pratar aldrig om min bil och ringen eftersom jag inte är snabb där.  Är ni som tvivlar på tider snabbare själva runt ringen? eller gissar ni bara?

Ja men hallå eller isåfall så anser du att 90% av alla sportbilar i original utförande är slöa vilket ja tycker är fel, ja kan köra en bil som är bra möe slöare än min egna o ändå tycka att den är rapp visst kul som fan med mycket acc men behövs så mycket mer än de för att en bil ska vara rolig o köra.

Ta Honda Civic Type-R som exempel ingen vidare bra klös i dom bilarna med satan va roliga dom är o köra riktigt bra väghållning de blir som en liten gokart med den korta hjulbasen o bromsarna är riktigt bra dom med.

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Dansken-
19 juli 2009 · 950 Inlägg

De flesta sportbilar är långsamma rakt fram jämfört med ombyggda bilar som är gjorda för att köra snabbt rakt fram, där allt är på gränsen för vad det pallar med.
Nürburgring är en banan som innehåller allt, så om en bil är snabb där, betyder det att det är en snabb allround bil.

Dansken-
19 juli 2009 · 950 Inlägg

Skulle vara kul att se hur fort en Top Fuel dragster skulle köra ett varv på ringen ;-)

Anubis
19 juli 2009 · 1 255 Inlägg

Dansken- skrev:
Skulle vara kul att se hur fort en Top Fuel dragster skulle köra ett varv på ringen ;-)

hahaha lol

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang