3490
Sök

Att välja bredbandsbolag

Professional dreamer
398 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Ah ska ju välja bredbandsbolag but it's a jungle out there!
ComHem finns i byggnaden med grundutbud, så bredband får
jag fixa själv.

Men, ni rutinerade!
Kanske är enklast med bredband ifrån ComHem? Eller GlocalNet? Eller BredbandsBolaget?
Ahh ni ser mitt problem!
Vad har ni för erfarenheter ifrån ovanstående?
Bra service?

Hls Marie
Senast redigerat av hedeknasan (1 oktober 2008)

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

9 108 Inlägg
1 oktober 2008
Har haft Com Hems snabbaste varianter i runt 8 år och det är bra hastighet och hyfsad service, linan har legat nere i nån dag som värst och ibland i några timmar men det får man ju leva med.

Det är ju rätt dyrt men det känns ändå värt det tycker jag. Hade jag haft BBB i väggen hade jag valt det istället.

Räkningen brukar landa på 600 i månaden men då är det med digitaltv och telefon med smile

edit: Glocalnet har jag inte hört så mycket gott om faktiskt, mycket strul och dålig hastighet så dom hade jag inte valt för att spara lite kaffepengar...
Senast redigerat av MilleN (1 oktober 2008)

Thorssa
1 oktober 2008
Jag har haft ComHem och BBB. Personligen föredrar jag ComHem då det är mindre strul och bättre service. BBB strulade bl.a. nå kopiöst med felaktiga fakturor som det tog flera månader att rätta till.

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
1 oktober 2008
Kör med telia. Aldrig något krångel.
När mina polares internet ligger nere så är telia fortfarande uppe. Har aldrig ens behövt kontakta kundtjänst så vet inte hur servicen är. smile

EDIT: Såg nu att du kanske inte var så intresserad av Telia tongue  Läste för fort ^^
Men Glocalnet är inget att hurra för har ja märkt iaf, de krånglar en del och kundtjänsten är ju inge hjälp alls där. Dom ber dej bara starta om modemet, och det hjälper typ......inget. tongue
Comhem skulle ja valt om ja vore dej.
Senast redigerat av Waho (1 oktober 2008)

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

719 Inlägg
1 oktober 2008
har du möjlighet att välja  fiber eller via kabel nätet  (comhem) välj det före alla adsl (telelinan) tele är helt klart det som går segast och strular mest. kan du bara välja adsl ta den som är billigast och har gratis support nummer me bra tider!

live free, die young.

Professional dreamer
398 Inlägg
1 oktober 2008
Trådstartare
Tack för era svar! smile
Det lutar faktiskt mest åt ComHem just nu, där jag ev. väljer Bredband large ( 12-24 Mbit/s).
Detta kommer kosta mej 339kr i månaden och 0kr i startavgift.

Servicen verkar ju helt okey, och skulle något strula i framtiden med bredbandet
eller deras service så har jag ju alltid ett helt forum att skylla på ang. bredbandsvalet!tongue

Jag är satt på denna jorden för att njuta, jag har försökt men jag kan inte sluta! :)

Besserwisser
263 Inlägg
1 oktober 2008
Kundtjänsten är typ samma hos alla aktörer. Ofta är det till och med samma folk i samma byggnad som har support för flera leverantörer. Och ja, den suger många gånger men det är likvärdigt hos alla.

Välj det som är billigast. ADSL är ADSL och det spelar mindre roll av vem du köper. Same shit, different name.

huh?
10 427 Inlägg
1 oktober 2008
Kört ComHem 8/1mbit (fullt tillräckligt för lite surfning, p2p & torrents tongue) i 2 år ungefär. Funkat kanon smile

911 Inlägg
1 oktober 2008
Har just nu BBB och kan rekommendera det !
Jag hade Telia Innan, fy satan , massa problem med nätet. och SERVICEN , OHHH JAAA, helvete vad den var bra.

Såfort jag sa att jag ville avsluta skiten så sare KLICK i luren, var så några gånger,  men när jag väl fick nån "Vettig" person som man trode skulle bli braa, neej dåå, väntade månaden ut, men inte var den borttagen, vänta i ytterligare 1 månad och tänker vafan, ringde dit och vet ni vad ? fanns inga som helst uppgifter på att jag ville avsluta det.
Tacka vettja BBB

pic up the phone, wazzzaaa

Volvo-driver
91 Inlägg
2 oktober 2008
Kan skarpt rekommendera Comhem!

Volvo till folket!

200 Inlägg
3 oktober 2008
steifan skrev:
Kört ComHem 8/1mbit (fullt tillräckligt för lite surfning, p2p & torrents tongue) i 2 år ungefär. Funkat kanon smile

Det är ju riktigt crap, hade det förut men nu sitter jag på fiber 100/100

Funkar inte alls med torrents om man är medlem på nån seriös sida där man måste uploada för det man laddar ner. Då får man ha datorn igång i en vecka, testa och kör ett speedtest så ska du se att du kommer upp i hälften av det dom lovar....

VW-nörd?
4 332 Inlägg
3 oktober 2008
Kan du få BBB i fiberversion? Annars kan du joina mig och ta med en motorsåg å såga sönder deras jävla skitbredband de levererar i övrigt

Glömde säga vad ja tycker: Ta comhem
Senast redigerat av Mortalis (3 oktober 2008)

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
3 oktober 2008
Hallå!

Saker du ska tänka på:

Vad är det du vill ha, bara bredband eller vill du även ha en hemtelefon?
Vad har du för kabelavstånd (DSL)? Vill du ha en hög hastighet via telefonjacket bör det vara under ca 1500meter, annars kan t.o.m comhem vara bättre. (Jag har inte bra erfarenhet av deras bredband/telefoni, men tvn fungerar)
Har du ett bredbandsuttag?
Hur länge ska du bo i lägenheten, hur lång bindningstid kan du ta?

Kontrollera sedan öppettider för support, för med otur kan ALLA leverantörer strula. Då kan det vara skönt om det inte har öppet 8-17 då större delen av sverige jobbar.

Så vad är viktigt för dig?

Själv har jag varit med om strul med telia och comhem, men BBB har fungerat. Nu har jag dock fiber, så det är inte jämförbart.

Lycka till

Studerande
727 Inlägg
3 oktober 2008
Hahaha här har du den perfekta.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/90542/476004_jond6z.jpg
till forums tråden http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=104243

Ne ne, vet ej. Men jag har iaf tele2 och är j**ligt nöjd wink.

stora bilar och små bilar, alla bilar är lika fina:)

2 271 Inlägg
3 oktober 2008
steifan skrev:

Samma här, hade BBB innan och det duckade med jämna mellan rum så jag böt.
Med bredbandstest av BBB fick jag c:a 7 Mb ner med 24 Mb-lina, med Comhem 7,9 ner
och 1,2 upp med 8/1 lina. Svårt val?
Men hänger mycket på hur långt i från växeln du bor också.
Hade ADSL med BBB och kör nu kabel med Comhem.

1 814 Inlägg
3 oktober 2008
bredbandbolaget!

BBB

Sök