7382
Sök

nån som vet vad en bmw 520 e28 kostar i försäkring ungefär?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Som topic lyder, ska kanske byte bort 244an mot en bmw 520 e28 men jag undrar lite ungefär vad försäkringen kan tänkas kosta på en sån??.

Jag är 20år så vad kostar försäkringen om bilen står på mig??.

Och nej, jag vill inte höra "ring olika försäkringsbolag och kolla" osv... jag frågar er för kanske nån vet på ett UNGEFÄR då jag inte orkar ringa runt och prata för jag är sjuk och har ont i halsen osv så jag orkar lixom inte prata med nån på telefon. 

Tack på förhand smile
Senast redigerat av _Glenne_ (2 oktober 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Körv
3 535 Inlägg
2 oktober 2008
kolla regnummret på www.trygghansa.se eller Atava.se om du vill ha dom..

Gjort på 5 minuter.

Truckdriving Man

Mollllgan
2 oktober 2008
decib3L skrev:
kolla regnummret på www.trygghansa.se eller Atava.se om du vill ha dom..

Gjort på 5 minuter.

5??? nej 2,46 smile

Hade vatt en bra idé med en liten reklam ruta på första sidan.. Kolla din försäkring etc etc...

Finns några sånna här trådar nu big_smile

Mvh

Har alltid rätt!
689 Inlägg
2 oktober 2008
mindre än fem tongue

Livet är ett helvete, du är bjuden!

Allmänt envis
12 512 Inlägg
2 oktober 2008
En E28 är förmodligen lite dyrare än din 240 i försäkring, men garanterat värd varenda krona smile
Dessutom drar den mindre.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Försöker iaf
1 998 Inlägg
2 oktober 2008
Moderna bil har vart billigast på alla bilar vi hatt sen 06 iaf

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
tack för svaren smile

Rquired: joo, det hade jag räknat med också, nu kommer jag inte riktigt ihåg vilken av sidorna jag kollade på men kom iaf fram till att e28an var strax över 100kr dyrare än 244an, vilket jag inte tycker är så mkt.. 244an kostar ca 400kr i månaden för mig och e28an skulle kosta 524kr i månaden utav dom billigaste altenativen utav dom bolag som är nämd ovan smile

hehe jao, nog är e28an värd dom där extra kronorna.. är ju knappast världens muskelpaket men jag haaaatar volvo och gillar tyskt så tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

FreddeK
2 oktober 2008
bra Glenne att du vill ha en bmw men jag tror du vet hur man går till väga för att kolla försäkringen på en bil, inte via garaget.org iallafall.

Med.lem
3 759 Inlägg
2 oktober 2008
Jag helföräkrade turbon en helg för att kunna dra ut å bränna, kostade typ 5 tusen på han. Men mycker bror ju på vart man bor osv. Kan dock starkt rekomendera

http://www.originalforsakring.com/

Mycket trevliga

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Freddeponken: vill och vill, hellst vill jag ha en sierra men jag gillar ju även bmw och har ju kanske en sån på gång nu så då får den väll duga som vinterpulka.... hehe näe jag vet, men som sagt så är jag sjuk och har ont i halsen nu så jag är inte nå vidare pratglad av mig nu om man säger så därför jag frågade för, tänkte kanske nån visste på ett ungefär smile

Mr_EmCom: hehe okej, jo det beror ju lite på vart man bor och så där, visseligen bor ju jag på landet i ett lungt och fint lägenhetsområde, det borde väll anses som bättre än mitt inne i stan till exempel? smile

aja, har ju inge beammer än heller, men verkar som sagt som att det blir att man byter åt sig den så man slipper äckel volvon, jag menar vem fan vill åka runt i en volvo? uscha tongue

Med.lem
3 759 Inlägg
2 oktober 2008
BWM försäkringar har öppet till 21.. Ring å fråga bara smile Eller be dom ringa upp.

Riktigt bra servis, som sagt!
Senast redigerat av Mr_EmCom (2 oktober 2008)

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Tomten
1 065 Inlägg
FreddeK
2 oktober 2008
_Glenne_ skrev:
Freddeponken: vill och vill, hellst vill jag ha en sierra men jag gillar ju även bmw och har ju kanske en sån på gång nu så då får den väll duga som vinterpulka.... hehe näe jag vet, men som sagt så är jag sjuk och har ont i halsen nu så jag är inte nå vidare pratglad av mig nu om man säger så därför jag frågade för, tänkte kanske nån visste på ett ungefär smile

Mr_EmCom: hehe okej, jo det beror ju lite på vart man bor och så där, visseligen bor ju jag på landet i ett lungt och fint lägenhetsområde, det borde väll anses som bättre än mitt inne i stan till exempel? smile

aja, har ju inge beammer än heller, men verkar som sagt som att det blir att man byter åt sig den så man slipper äckel volvon, jag menar vem fan vill åka runt i en volvo? uscha tongue

Äsch ta en läkerol och ring runt!
Senast redigerat av Freddeponken (2 oktober 2008)

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
hehe kan man ju också göra... dock har jag fått mig en uppfattning om vart priset ligger ungefär... är ju ca 5-600kr på dom ställen jag kollat smile

var billigare när man hade bilarna på morsan, men det gillade inte hon då jag byter bilar ganska ofta tongue

Driver
2 111 Inlägg
3 oktober 2008
Lite inte på insplanet.  De har inte alls alltid de billigaste försäkringarna. I alla fall inte när det kommer till bilar.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

Sök