matte_88 skrev:
Cassius skrev:
MattiasH skrev:
Alla rallycross kadetter här uppe åker originalframvagn med lättare modifieringar,
En framvagn med dubbla A-armar är en bättre konstruktion än en mcpherson framvagn då man kan kontrollera hjulets rörelse genom fjädringsvägen betydligt bättre.
dessutom kan du bygga in större justermåner med dubble A-armar.
definitivt inte värt arbetet att bygga om till 240 grejer när du med betydligt mindre arbete får ett bättre resultat med modifierad original.
Precis.
Vill du har mer exempel, titta på seriösa formelbilar t ex formel 1, om en mcpherson framvagn hade varit de mest optimala, tror du inte dom försökt bygga dit en sån istället för dubbla a armar då?
klagomål o klagomål, grejen är att ja kommer slå upp ställbara fjäderben i framtiden o de är därför ja kommer bygga om till 240 fram plus att ja är ute efter servo..
Även då finns en stor fördel med A-arms framvagn. Du får betydligt finare dämpare till ett mycket lägre pris, coilovers med ledlager i båda ändar ärmbetydligt billigare än fjäderben till 240 med liknande prestanda. Vet inte vad du vill ha men 2-3 vägs justering + höjd?
MEN du ska bygga bilen och inte vi som följer med så känns det som att mcpherson is the way så bygg det, det är ändå du som ska njuta av bilen när den är klar
Senast redigerat av MattiasH (4 augusti 2009)