6974
Sök

Spackla och slipa, spray att täcka över det sista? på baslådan

243 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Tjenare

jag har suttit nu och spacklat slipat som en tok, men jag undrar ifall det finns någon spray som lägger ett tjockt och jämt lager? jag gör ju det noga såklart men det blir alldrig riktigt bra
jag har använd 2 burkar finspackel och säkert ett 10 tal skivor slippapper.
aja hoppas någon vet innan mina händer lossnar tongue.

Samt vilken färg är bäst för att missa dessa ojämnheter? vit eller svart
färgerna spelar ingen roll (karossen = vit, inredningen = svart) tack på förhand en trött Haans
Senast redigerat av Haans (2 oktober 2008)

956 Inlägg
2 oktober 2008
Haans skrev:
Tjenare

jag har suttit nu och spacklat slipat som en tok, men jag undrar ifall det finns någon spray som lägger ett tjockt och jämt lager? jag gör ju det noga såklart men det blir alldrig riktigt bra
jag har använd 2 burkar finspackel och säkert ett 10 tal skivor slippapper.
aja hoppas någon vet innan mina händer lossnar tongue.

Samt vilken färg är bäst för att missa dessa ojämnheter? vit eller svart
färgerna spelar ingen roll (karossen = vit, inredningen = svart) tack på förhand en trött Haans

Vad är det som inte blir bra? Är det stora fördjupningar eller små porer.

Själv tycker jag att det låter lite med 10 papper på 2 burkar spackel, då papprerna fort blir igensatta och dåliga när man slipar för hand. Så det kan kanske vara problemet.

Du kan ju prova att köpa en burk sprutspackel och lägga på några lager för att eleminera små fel och en slipa ner denna lite lätt. Blir nog bättre än att du försöker spruta topplacken tjockt och försöker få det bra.

Sen är vit lättare att dölja skavanker med, svart brukar synas direkt.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

243 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Japp det är små små små små porer. Men slipgrund och sedan slipa ner det lite mera? vad för sandpapper över slipgrunden? samt vart köper man slipgrund? hittade ej på biltema.

helst biltema länk, ska ju ändå dit imorgon så !
Senast redigerat av Haans (2 oktober 2008)

956 Inlägg
2 oktober 2008
Haans skrev:
Japp det är små små små små porer. Men slipgrund och sedan slipa ner det lite mera? vad för sandpapper över slipgrunden? samt vart köper man slipgrund? hittade ej på biltema.

helst biltema länk, ska ju ändå dit imorgon så !

Ok, små porer borde gå att fylla med slipgrund. Hittade dock inget på biltema, men om du vill handla där kan du köpa denna http://www.biltema.se/products/product. … emId=83042 .
Den är lite tunnare än vanlig slipgrund, men lägger man några lager och låter det torka emellan funkar även den bra. Sen räcker det nog med 400p och sen 600p på den spayen.

Annars kan jag rekomdera ett spackel jag andvände, haggmans 1-k spackel i en liten tub.
Gick lätt att lägga igen små porer med och fyllde bra och den var lättslipad. Denna köpte jag på en färgaffär.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

243 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
Okej tack så mycket för allting!

Biltemas      Primer/filler för billack
och slippapper, 400, 600 det blir great wink

324 Inlägg
2 oktober 2008
Primern på biltema är riktigt kass tyvärr.. hmm  Finns ju sprej spackel du kan spreja på? Tycker ja funkar kanon..
Hoppas det var till någon hjälp..

MVH Danne

Eh? Jaha! Okej!

Proffa
282 Inlägg
2 oktober 2008
Ska du lackera så rekommenderas nog finare papper än 600..1000-1200..beror förståss lite på lacken..repor syns lätt genom speciellt metallic..

243 Inlägg
2 oktober 2008
Trådstartare
okej ännu finare papper ! tackar.

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 oktober 2008
skippa enkomp slipgrund, blir sällan bra.

2Komp slipgrund är det du ska skaffa finns hos färghandlare o firmor som säljer billack.

sedan går det åt mycket slippapper för att få det bra.

Sök