Fiberoptik (stjärnhimmel) i bilen

Ivil
2 oktober 2008 · 50 Inlägg

Tja !
e de någon som har monterat detta någon gång i en bil ? hade varit kul o veta och fråga lite saker smile
mvh ivil

Burning make you poor
Lincoln Town car limousine "Black stream" (2001)
Sokrates Eliminator
2 oktober 2008 · 1 441 Inlägg

Näe, men i vardagsrummet i taket.

/Tommy.

Visst är det tillverkat bilar efter 1973, men vem bryr sig?
"Horsepower sells cars, torque wins races"/ Carroll Shelby
Anyone can restore a Classic, but it takes a Real Man to cut one up!
You can make anything dance if you throw enough money at it, even a Windsor.
Ivil
2 oktober 2008 · 50 Inlägg

Sokrates skrev:
Näe, men i vardagsrummet i taket.

/Tommy.

glädjer mig att höra ! smile

Burning make you poor
Lincoln Town car limousine "Black stream" (2001)
nuffe I brist på annat :)
2 oktober 2008 · 526 Inlägg

Du gav mig en idé iaf, att montera en "stjärnhimmel" i bagagen, ska tänka på det iaf...

Hur som helst, vad var det du hade tänkt att fråga?? Kanske någon som kan hjälpa iaf smile

Ivil
2 oktober 2008 · 50 Inlägg

nuffe skrev:
Du gav mig en idé iaf, att montera en "stjärnhimmel" i bagagen, ska tänka på det iaf...

Hur som helst, vad var det du hade tänkt att fråga?? Kanske någon som kan hjälpa iaf smile

tänkte montera de o hela innertaket i bilen nämligen, tänkte mest på lite små grejer som hur man sätter fast fiberoptikslangarna o så, ska man limma eller ja... och om de blir snyggt men de tror ja ifs, lite specciellt o gott ljus !

big_smile

Burning make you poor
Lincoln Town car limousine "Black stream" (2001)
nuffe I brist på annat :)
2 oktober 2008 · 526 Inlägg

Ivil skrev:

nuffe skrev:
Du gav mig en idé iaf, att montera en "stjärnhimmel" i bagagen, ska tänka på det iaf...

Hur som helst, vad var det du hade tänkt att fråga?? Kanske någon som kan hjälpa iaf smile

tänkte montera de o hela innertaket i bilen nämligen, tänkte mest på lite små grejer som hur man sätter fast fiberoptikslangarna o så, ska man limma eller ja... och om de blir snyggt men de tror ja ifs, lite specciellt o gott ljus !

big_smile

I och med att det slingan bara ska stick ut så mycket att det ligger jämnt med taket och att du inte ser hur det är monterat så skulle jag rekommendera den gamla hederliga limpistolen att fästa slingorna med.

Altså, sticka ner slingan så långt som den ska ner och sedan lägga lite lim runt slingan. Funkar i min mening, iaf så jag tänkte göra smile

bombare
3 oktober 2008 · 282 Inlägg

det var något program på discovery för 1 år sen ungefär, när dom skulle byggde om en helikopter till en "lyxbuss" och då använde dom fiberoptik. Jag tyckte det blev välldigt snygg iaf. Kommer tyvär inte ihåg vad det hette sad

bollen1986
3 oktober 2008 · 3 714 Inlägg

fråga denna killen hur man gör iofs dioder men
http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … age=284106

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
_Norrland_ Bilvårdstekniker
3 oktober 2008 · 766 Inlägg

Fråga : http://www.garaget.org/ZiMMeN Han gjorde något liknande i sin förra bil , fast med dioder.
Om jag inte missminner mig.

MVH Chrille

Life is too short to drive ugly cars!
NBT - Norrlands Bilvårdsteknik , www.Norrlandsbilvard.se - Bilvård och bilvårdsprodukter i Umeå
Bilvård Webshop : http://norrlandsbilvard.storedo.com/
www.Vtech.se
Skoda Citigo "Bilvårdsteknik-Edition" (2013)
_ZooN_ Blästrare/Lackerare
3 oktober 2008 · 651 Inlägg

Ivil skrev:
Tja !
e de någon som har monterat detta någon gång i en bil ? hade varit kul o veta och fråga lite saker smile
mvh ivil

Fråga Fimpen (som har den vita c70n och den orange/vit/grå/blå s80n på topplistan) han har väll något liknande i sin s80 tror jag..

ELLER! Så köper du en RR Phantom för några miljoner, där kan man välja stjärnhimmel som extrautrustning wink

Senast redigerat av _ZooN_ (3 oktober 2008)

Ivil
3 oktober 2008 · 50 Inlägg

_ZooN_ skrev:

Ivil skrev:
Tja !
e de någon som har monterat detta någon gång i en bil ? hade varit kul o veta och fråga lite saker smile
mvh ivil

Fråga Fimpen (som har den vita c70n och den orange/vit/grå/blå s80n på topplistan) han har väll något liknande i sin s80 tror jag..

ELLER! Så köper du en RR Phantom för några miljoner, där kan man välja stjärnhimmel som extrautrustning wink

asså, får kika in på deras sidor då o fråga lite  smile tack för alla svar....
allvarligt, kan man få stjärnhimmel som extrautrustning ? haha grymt ! smile

Burning make you poor
Lincoln Town car limousine "Black stream" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang