Ja som rubriken lyder blandar man 20% etanol 80% 95oktan så får man 98 oktan på denna blandning tjänar man ca 100kr för varje 60l man tankar... Det blir ju rätt mycket i längden, någon här som kört/kör med denna blandning?
OBS inte mitt påstående!!! Hört av en kompis
Senast redigerat av PlatinumRacing (2 oktober 2008)
hur räknade du ut de? enligt mina beräkningar blev oktanhalten 96.8
Inte jag som räknat på det, en av mina polare håller på med ett projektarbete som handlar om olika bränslen, arbetet har pågått i 8månader så jag trodde att han visste vad han snackade om men han har visst fel blir roligt o jävlas med honom imorrn.
Vinsten blir ju väck...speciellt om det är en bil som är gjord för att gå på 98 oktan, exempelvis VW Passat 2.0 FSI. Drar du in mindre än 98 oktan så får du högre bränsleförbrukning (95 t.ex. då), och drar du då in etanol + 95 oktan som inte blir 98 ihop, uppenbarligen, så kommer ju förbrukningen öka ännu mera..fan orka stå å tanka en halv dag och räkna hur mkt procent av allt man har i tanken för å KANSKE spara hundra kronor i månaden. Köp schampoo på ÖB istället typ...
Vinsten blir ju väck...speciellt om det är en bil som är gjord för att gå på 98 oktan, exempelvis VW Passat 2.0 FSI. Drar du in mindre än 98 oktan så får du högre bränsleförbrukning (95 t.ex. då), och drar du då in etanol + 95 oktan som inte blir 98 ihop, uppenbarligen, så kommer ju förbrukningen öka ännu mera..fan orka stå å tanka en halv dag och räkna hur mkt procent av allt man har i tanken för å KANSKE spara hundra kronor i månaden. Köp schampoo på ÖB istället typ...
Men då måste man räkna med kostnaderna för att konvertera sitt schampoo ställ till Öb's produkter
Senast redigerat av luunggan (2 oktober 2008)
hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas
Men då måste man räkna med kostnaderna för att konvertera sitt schampoo ställ till Öb's produkter
Kan hälla över de i flaskor från DeCleor och Dior osv På samma sätt som de som tankar bensin i sina BioPower- bilar skryter med sitt BioPower märke men är lika onda som jag